#1
|
|||
|
|||
Scheef afslijten achterbanden Mk1
Heeft iemand hier ook last van ? na 25dkm zijn me banden aan de binnenkant bijna glad en aan de buitenkant zit er nog vrij veel profiel op
En volgens de uitlijnboer stond 1 achterband maar heel iets scheef Heb nog gewoon trommels erop zitten. Ik rij veel over de A28/A37 Emmen - Zwolle Zijn er meer mensen die er last van hebben ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#2
|
|||
|
|||
Wat is maar iets schuin ? ? Mogelijk krom ? ?
Scan anders het uitlijnrapport in. |
#3
|
||||
|
||||
Als je auto heeel erg laag is dan slijten je wielen soms heel erg hard... 7000 klm gereden en 1 x naar oostenrijk... vier banden helemaal glad gereden aan de binnenkant... en buitenkant was nog bijna nieuw. dus met die 25dkm van jouw is het helemaal nog niet zo gek dat ze nu pas kaal zijn....
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Ik denk toch dat je achteras ooit een tik heeft gehad. Normaal staan de wielen achter recht op de grond, ook bij verlaging. Wanneer een wiel een keer een zijdelingse tik heeft gehad dan kan het best scheef zijn.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#5
|
|||
|
|||
Ik ga binnenkort ff meten hoeveel profiel erop zit.
En als die ooit in zijn leven een tik gehad heeft... Links en rechts ? Heb het namelijk aan bijde kanten, links is iets erger als rechts. Kan het ook niet komen door spoorvorming in de weg ? En een uitlijn rapport heb ik niet. Auto is wel verlaagt, as ligt op de bladveren maar ik heb de vlakke plaat aan de andere kant gezet.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#6
|
|||
|
|||
gemeten op de banden heb ik een slijtage verschil van ca 2 mm links en rechts.....
iemand dit ooit ook gehad ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#7
|
||||
|
||||
Heb je het nu over 1 achterwiel of allebij? Want door verlagen is het niet zo heel raar dat je negatief camber krijgt en dat ze dus afslijten aan 1 kant.
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold) Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold) Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen) Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999 |
#8
|
|||
|
|||
gaat om bijde kanten en door het verlagen komt het niet, het is een starre achteras en ik heb de platte kanten van de as aan de andere kant gelast
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#9
|
||||
|
||||
Wat bedoel je met "de platte kanten aan de andere kant gelast"?
Ik heb overigens nog nooit een Semi-Onafhankelijke as zoals je deze ziet op een mk1-2-3-4 Golf/Jetta of Polo gezien waar niet camber op zat. Als je dus maar lang genoeg met je banden doet heb je kans dat ze schuin afslijten. Ik vind het niet raar. |
#10
|
|||
|
|||
de platte kant wat tegen de bladveren zit.
me pa had geen last met scheef af slijtende banden en die deed er rond de 40dkm mee Als er bij zo'n as iets krom gaat, kan de as zelf ook krom gaan of zijn het alleen de asstompen ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#11
|
||||
|
||||
Een caddy mk1 dus!
Zit de as er niet gewoon scheef onder? Misschien even de "hartafstand" links en rechts meten t.o.v de voorwielen.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#12
|
|||
|
|||
de as zit er recht onder, als ik voor langs de witte wegbelijning rij gaat de achterkant op dezelfde afstand erlangs.
Ik ga binnenkort wel ff andere astappen erop zetten en een paar 2dehands banden en dan kijk ik wel weer verder.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#13
|
||||
|
||||
een goeie uitlijnboer moet dit toch wel kunnen meten, voordat je lukraak onderdelen gaat vervangen?
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Vreemd, dit lijkt mij idd namelijk de enige juiste methode om het te meten!
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
En als je spoorbreedte achter nu anders is dan voor
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#16
|
||||
|
||||
Was sarcastisch bedoeld gele kever!
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Solly, niet opgelet
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
No problem.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Het leek mij ook noukeuriger dan een meetlint...... Ik heb vandaag andere banden erop gezet en meteen ff iets noukeuriger aan het meten gegaan. Links achter staat recht met de waterpas, rechts staat scheef. En er zit een verschil van 6mm in breedte aan de voor en achterkant van de trommel. voorzijde is 132,9 en achter is 133,5
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#20
|
||||
|
||||
even nar de uitlijnspecialist en je weet het zeker
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |