Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-05-2011, 18:41
Mattie86 Mattie86 is offline
Forum Newbee

Default Golf III stationair MOTOR probleem

hoi,

Ik heb onlangs een Golf III 1.6 100pk Atlanta Sport gekocht met 140dk. Auto had net een nieuwe APK en ik heb er al meer dan 1200km in een week "probleemloos" mee gereden, maar ik denk dat er toch iets mis mee is.

Probleem: Motor heeft moeite met vinden stationair toerental. Duurt 5-10 seconden voordat 900 rpm gevonden is bij stilstand. Bij file rijden blijft het schommelen tussen 600-1100. Daarnaast komt hij slecht op temperatuur. Blijft vaak bij 80 graden steken en alleen bij stilstaan wordt hij 90. Kachel werkt verder prima, dus thermostaat kan het niet zijn??? Koelvloeistof op pijl. Olie is OK en op pijl.

Toch heb ik het idee dat de motor erg warm wordt en de uitlaat/motor tikt bij elke rit (kort of lang) rustig nog 15 min na.

Zelf denk ik dat de gasklep vervuild kan zijn of dat de lambda-sonde kapot/vervuild is? Of is het wat anders? Ik weet waar deze onderdelen zitten, maar kan ik deze zelf reinigen? Of moet ik naar de garage? Ik heb nog weinig ervaring en alleen basic tools, dus tips op dit gebied zijn welkom.

Bedankt alvast!
Reply With Quote
Old 03-05-2011, 21:28
boerher boerher is offline
Forum Regular

Hou er rekening mee als je de stekker van de gasklep los maakt dat die weer ingeleerd moet worden naar de basis afstellingen.
Wat kan zijn is als de motor teveel benzine krijgt dat die daardoor ietjes koeler blijft maar de katalysator warmer wordt.
Maar kijk eerst maar eens alleen naar de gasklep met alleen de luchtfilterbuis eraf.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten
Reply With Quote
Reply

Posting Rules