#1
|
|||
|
|||
Help voor golf2 uit 1990(1.3i of 1.3?)
Hallo, kan iemand mij helpen?
Hoe weet ik of ik een 1300 gewoon heb of een 1300i? Waar kan ik dit aan zien? Ten tweede wil ik zelf de koppakking gaan vernieuwen. Weet iemand waar ik een kleppendeksel kan kopen? |
#2
|
||||
|
||||
Niet lullig bedoeld maar een koppakking vervangen als je al niet kunt zien wat voor blok je hebt
Om dan toch een poging te wagen en 1 van je vragen te beantwoorden een kleppendeksel kun je overal op de sloop wel eentje vinden, of in het verkoop/gevraagd topic. |
#3
|
||||
|
||||
je kan het zien aan het feit dat je injectie of carburateur hebt.
maar heb je wel ervaring met sleutelen of lijkt het je gewoon makkelijk genoeg om zelf te doen? ik zou wel adviseren om een vraagbaak of dergelijke aan te schaffen als je dit voor het eerst wil doen.
__________________
I love it when a car comes together |
#4
|
|||
|
|||
Golf 2 uit 90 is [als er het orginele blok in zit] een NZ en dat is een injectie blok
Zal als ik jou was zekers een vraagbaak aanschaffen ivm aanhaal momenten en werkwijze |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Met sleutelen heb ik wel enige ervaring. Het lijkt me ook gewoon een mooie uitdaging om het zelf te doen. Er komt olie tussen de pakking vandaan aan de linkse kant van de kop. En als ik gas geef is het net een kever die je hoort. Verder rijdt hijals een zonnetje. De verkoper zij dat hij een beetje zweette, maar dit is toch echt te veel. |
#6
|
||||
|
||||
als die net als een kever klinkt zou ik toch eerder checken of je niet op 3cilinders rijdt of dat je spruitstuk lek is :P
het is in principe goed te doen zelfs voor een leek in techniek, zolang je het juiste gereedschap en juiste gegevens maar hebt. voor zoiets is de vraagbaak echt perfect, staat precies de werkwijze in.
__________________
I love it when a car comes together |
#7
|
|||
|
|||
Ik zou eerst met iemand die er verstand van heeft naar je auto kijken wat er mis mee is. Als je het niet zeker weet is het ook zonde als hij wel goed is.
Misschien om je auto na te kijken/te repareren met iemand die er verstand van heeft zodat je het de volgende keer vlekkeloos zelf kunt doen?
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Hij loopt niet op 3 poten want dan zou die veel r otter moeten lopen. Als ik net boven het uitlaatspruitstuk m'n vinger of doek in het gat hou, is het kever geluit over. er komt namelijk lucht uit dat gat. duidt dat niet op een lekke pakking? Als je d motor laat draaien en dan links naar de pakking kijkt, zie je de olie al komen. |
#9
|
||||
|
||||
net boven???
je koppakking zit onder het uitlaatspruitstuk... die zit tussen je cilinderkop en onderblok in. bedoel je mischien niet je kleppendekselpakking?? maak anders ff een foto van dat gat, dan weten we ff waar je het over hebt
__________________
I love it when a car comes together |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, ik weet dat de pakking tussen het spruitstuk en het onderblok zit. Maar net boven het uitlaatspruitstuk zit in de kop een rond gat, daar komt lucht uit. als ik dat dicht hou dan is het kevergeluit weg. |
#11
|
|||
|
|||
Is een bekende kwaal van de 1.3
Daar op de hoek zit nl een groot oliekanaal en is een zwakke plek in de pakking Voor de aanschaf heeft de golf toen langere tijd stil gestaan?? |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ja dat klopt. heeft inderdaad wat langre tijd stilgestaan. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Wat is het beste wat ik kan doen, een stalen pakking of gewoon een normale er tussen doen? |
#14
|
|||
|
|||
Uitlaatspruitstukpakking en de hoek van de cilinderkop[als het al iets zweete]worden daar niet beter van
Met vraagbaak,momentsleutel en basis gereedschap kom je al een heel eind om het zelf te doen Laat wel de kop vlakken en bezuinig niet op de pakkingen[goetze of victor reinz]en vergeet niet nieuwe kopbouten Doe op de hoek die nu lekt bij de nieuwe koppakking dan ook gelijk wat vloeibaarepakking |
#15
|
||||
|
||||
ben je van plan om er een race motor van te bouwen?? anders zou ik zeggen gewoon normale pakking, anders betaal je je scheel.
__________________
I love it when a car comes together |
#16
|
||||
|
||||
en als je hem goed laat vlakken dan is vloeibare pakking op je koppakking ook niet nodig.. dat zorgt er alleen voor dat of je kanalen in je motor verstopt gaan zitten doordat het daar in perst als je je kop aan draait of dat je kop niet meer goed afsluit, omdat je wel met milimeter werk loopt te kloten.
__________________
I love it when a car comes together |
#17
|
|||
|
|||
Alleen op de hoek van het oliekanaal dat nu lekt!
Met goede pakkingen bedoel ik niet z'n ding van 5 euro dat er na een X gasgeven weer uit knalt Complete set van ELRING zit rond de 120 euro Losse koppakking is 30 euro [Victor reinz] Kopbouten set 30 euro[Febi] Uitlaat is rond de 10 euro Controleer wel de klepsteldikte 7 of 8mm |
#18
|
|||
|
|||
de 1300 NZ lekt heel vaak aan de distributie kant, als je dit los hebt kijk dan ook meteen even naar de water kanalen, hier wil weleens slijtage zitten, en dan doe je 3 maanden met een koppakking.
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#19
|
|||
|
|||
en klaar is tie...
Hallo allemaal. Ik heb de afgelopen week gedaan wat ik moest doen en dat was de koppakking vervangen van de golf2 uit 90.
Heb van alles een foto gemaakt wat zo nu en dan wel makkelijk was om bepaalde dingen weer te monteren. alles los gemaakt en de kop eraf gehaald. Ik heb een pakkimgset van elring gekocht en zo'n beetje alle pakkingen vernieuwd. ook de waterpomp en de d-riem zijn vervangen. Ook oliefilter en olie en koelvloeistof zijn vervangen. Tevens heb ik ook de dynamo laten reviseren. Er is ook een uitlaatspruitstuk, en een kleppendeksel vervangen. Alles schoongemaakt en weer gemonteerd zoals beschreven in de vraagbaak. Nog een keer alles nagelopen en de distributie handmatig een aantal keer rond gedraait en toen in de auto gaan zitten en het kontakt aangezet. (slik) Op hoop van zegen dan maar......en? tik en hij loopt, en bleef lopen. het was mijn eerste keer dat ik dit gedaan heb, en het was erg fijn om te doen. er komt tot nu toe nergens olie of water uit. Ik hoop dat dit zo blijft. Verder wil ik iedereen bedanken die me beantwoord hebben op dit forum. Binnenkort ga ik g60 bumpers monteren. Bas |
#20
|
||||
|
||||
hey cool dat het gelukt is jah
zo'n vraagbaak is toch verrekte handig he
__________________
I love it when a car comes together |