![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep heb er nu 4 eruit, straks nog eens de andere 4 doen. Quote:
Haha je bent niet de enige die heeft gemerkt dat de JB uit meerdere verschillende dingen bestaat. De lagerschalen zijn ook in 2 type leverbaar. Waterpomp is inderdaad nieuw. Maar ik heb nog de orginele, deze word opnieuw verzinkt en dan ziet het ook weer netjes uit. |
|
||||
|
||||
![]() Zo inmiddels moeten alleen de kleppen nog geslepen worden en dan kunnen die er weer in en kan het blok weer geheel in elkaar gezet worden.
Ondertussen is de kop schoongemaakt, ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hej Erik,
Wat is het stil? ![]() hoe gaat het met de carosserie? |
|
||||
|
||||
![]() tip, kop glasparelen, kun je zelf met een huis tuin en keuken straalkastje
|
|
||||
|
||||
![]() Het schiet nog niet echt op met de carrosserie helaas.
De strakmaker was omgekiept en heeft nog even in het ziekenhuis gelegen enzo. Hij hoopte komende week weer verder te kunnen gaan. Ik hoop dat hij over 1,5 maand gespoten hier in de garage staat. Heb vanavond uitleg gekregen hoe ik de kleppen moet slijpen en hoop daar morgen nog wat vaart achter te kunnen zetten. @ Golf1GTI83, Dat is zeker een mooie oplossing alleen zit je dan ook weer met het zand wat overal zit waar je het niet hebben wilt. Of hoe raad jij het aan schoon te maken allemaal. |
|
|||
|
|||
![]() borselen met een borstel op de boormachine? Eventueel spuiten!
|
|
||||
|
||||
![]() tja, alles is er nu uit, dus moet niet moeilijk zijn
met de hogedrukspuit? Ik moet eerlijk toegeven, dat ik de kop heb laten doen ![]() Emming zet hem daarna in de wasmachine ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ben nu aan het kijken voor een RVS uitlaat.
Nu heb ik een op het oog van Powersprint. Dit is een Group A en de pijp is 60mm. Je hebt er ook van Group N en die is 45mm. Nu wil ik eigenlijk een van 60mm maar dan wil ik niet z'n brulpijp eronder. Als ik die Group A van Powersprint pak is dat een beetje een beschaafd geluid? |
|
|||
|
|||
![]() 60mm powersprint is beschaaft mits je een middendemper erop neemt.
Pasvorm ben ik niet echt over te spreken. Een keer onder een jetta mk1 gebouwd en een keer onder een golf 1. Alles moeten aanpassen. Maar als het zit is het een prima systeem. Mvg, Pim Bonne Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je hier een spagettie spruitstuk bij pakt, kun je het vergeten om de auto echt laag te leggen... Komt namelijk heel ver onder de auto uit, probleem had ik destijds ook met mijn GTI. Komt wel een lekker geluidje uit. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke mooi. Alleen minder van de pasvorm, maarja ik zie nog wel wat ik daar mee doe. Quote:
Wat is echt laag? Zo laag als met de classic zal het zowizo niet meer worden aangezien er 15 inch onder komt. Ik heb het spaghetti wel nodig ivm met mijn carburateurs. Anders past het niet mooi en kan ik er niet van die hittebestendige tape (of hoe je het ook noemt) omdoen, om ervoor te zorgen dat de carburateurs zo min mogelijk warme lucht krijgen. |
|
||||
|
||||
![]() Ik zal morgen even een foto posten van hetgene ik bedoel, ik heb nu even geen foto voor handen.
|
||||
|
||||
![]() Onderstaand mijn oude GTI voorzien van een spagettie van powersprint. Zoals je ziet ligt hij voor niet echt laag en eigenlijk was de hoogte zoals op de foto ook al te laag, raakte geregeld de grond met het spruitstuk...
![]()
|
|||
|
|||
![]() Dit vind ik raar dat hij de grond raakt met het spruitstuk. Ik heb namelijk zelf ook de golf heel erg liggen, 14 inch pirelli wielen, 40-er bandjes en de schoefset op zijn laagst. Ik raak met alles de grond hahaha, carterpan, ophangingen, noem maar op, behalve met het spruitstuk.
Nu we het toch over een spagettiespruitstuk hebben, ik heb er ook een van supersprint opzitten, zonder middendemper en originele eindemper van een gti. Het irritante wat ik hieraan vind is dat knetterend geluid met gas geven. Heeft dat nog iemand hier? Groetjes Ron |
|
||||
|
||||
![]() Hier heeft niemand het over supersprint gehad... Powersprint is echt heel anders dan supersprint, en zeker niet te vergelijken qua maatvoering.
En de oplossing voor knetterend geluid is een gewoon een originele uitlaat monteren.
|
|||
|
|||
![]() Sorry Ralph, beetje snel gelezen, powersprint, ik heb dan supersprint, lijkt me sterk dat er zoveel verschil in zit, maar het kan.
Ik heb een originele uitlaat eronder, alleen geen middendemper, is dat knetterend geluid kenmerkend voor een spagettiespruitstuk??? Groetjes Ron |
|
||||
|
||||
![]() Achja kan gebeuren... Kan zeker invloed hebben op het geluid ja !
Whoppa ON TOPIC maar weer !! ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Mmm ja dat is ook 15 inch.
Dan ben ik toch benieuwd of die allemaal zo zijn. Aangezien er meer mensen met een spaghetti spruitstuk zullen rijden van Powersprint. |
|
||||
|
||||
![]() ik heb ook een powersprint group A systeem en op 13inch en zeer laag!
heb alleen een 5mm dikke staalplaat op de carterpan gelast zodat ie niet door slijt. wel ga ik op de snelweg al met de vlammendover over de grond. maar stil is het me de 16v echt niet!
|
||||
|
||||
![]() Zo weer eens een update.
Uitlaat is besteld. Powersprint Group A van voor tot achter incl. middendemper en Spaghetti spruitstuk. Ben ook nog bij een revisiebedrijf geweest, Hij raade mij aan de kop niet te glasparellen omdat er dan zand in de oliekanaaltjes kon komen die je er zeer slecht uit zou krijgen. Hij maakte ze altijd schoon in z'n wasmachine of hoe je het ook noemt. Hij gaat dus de kop voor mij vlakken en schoonmaken. |