#1001
|
|||
|
|||
Dan komt de TS helaas bij Huiskes Kokkeler terecht, deze zijn niet klant vriendelijk en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Zo ben ik al maanden bezig om
roestschade via de stealer vergoed te krijgen....... vw geeft 12 jaar garantie op roest van binnenuit....... maar de stealer weet van niets... ontopic:..... al iets verder met het probleempie? |
#1002
|
||||
|
||||
Hallo
Ik heb ook een tdi motor in mijn mk1 had in het begin presies het zelfde probleem gewoon stilstaan loopt hij prima en ook wel hoger in toeren maar als je ging rijden hield hij een norm in en kwam hij niet hoger dan 2000 toeren Ook weken gezocht uitgelezen maar kwam niks uit Bij mij bleek het een brandstof probleem De retoer hoor gekneepen te zijn zo dat er een bepaalde druk op het brandstof systeem en verstijfers staat Ik hoop dat je er wat mee kunt Gr sjinkie |
#1003
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk is het probleem al opgelost.
Toen ik afgelopen zaterdag bij de spuiter was had ik de motorkap open staan. Ik zag toen toevallig dat de slang van de intercooler was los geschoten Ik heb hem er nog niet op gedaan maar ga als ik hem aankomende zaterdag op ga halen direct weer vast zetten. Het heeft dus alle waarschijnlijkheid dat dat het probleem is. Ik kom er uiteraard nog even op terug. Huiskes Kokkeler is ook niet mijn Favoriet met uitzondering van die persoon van het magazijn. Die wil nog wel eens met je meedenken maar de rest! Ga er dus niet heen om mijn problemen op te laten lossen.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#1004
|
||||
|
||||
Vandaag weer goede dingen gedaan, maar ook weer problemen tegen gekomen.
Vanmorgen met een heel heel goede maat van me (bedankt Raymond ) de airco gevacumeerd bij het bedrijf waar hij werkt. Daarna uiteraard ook afgevuld en hij was goed dicht. Daarna hebben we de clima getest en zie hier het resultaat Maar ja het zou bijna te mooi zijn, ik heb toch altijd dat nooit iets in 1 keer goed lukt. Na zo'n 10 km hield hij er mee op en werd het langzaam weer warmer Nu heb ik het idee dat er toch niets niet helemaal in de haak is met de magneet koppeling op de pomp. Wat ik zag was dat het binnenste gedeelte van de poelie niet continue meedraait. Hij schuurt dan ook behoorlijk, ik wou vandaag de koppeling demonteren, maar kreeg het binnenwerk er voor geen mogelijkheid uit. Ben er op een gegeven moment mee gestopt want ik had er even geen zin meer in. Als ik de auto een poosje niet gebruik dan werkt hij gewoon weer voor een poosje. Uitlezen met vagcom heeft ook niet veel uit gehaald. Ik zag dat 1 klep niet goed werkte maar dat doen die kleppen altijd. Hij werkt wel gewoon visueel dus dat zal het niet zijn. Ook kreeg ik een melding van de buitentemperatuur sensor die defect was. Maar later was die melding weer weg. Even een vraagje voor iedereen op het clima display staan twee temperaturen. De rechtse is van de ingestelde temperatuur maar die linkse is die nu voor de buitentemperatuur? Want die werkt wel gewoon bij mij. Ook gaf de clima, want de foutcodes van de clima kun je met de clima zelf uitlezen, aan dat hij geen snelheidsignaal had wist niet dat je dat daar ook op kon aflezen. Het zijn nu dus nog kleine kinderziektes die er uit gehaald moeten worden. Hij rijdt verder goed en is ook best snel moet ik zeggen voor een 90pk.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#1005
|
||||
|
||||
he, ik heb jou toch gezien in zenderen? ziet er goed uit allemaal hoor!
mooi dat het allemaal gelukt is met de keuring en zo.. groeten hj |
#1007
|
||||
|
||||
Christiaan bedankt nog dat maakt weer een hoop duidelijk.
En Hajee we kwamen elkaar idd tegen, altijd mooi dat vw classic liefhebbers elkaar dan even groeten Mijn vriendin die zat naast me die vond dat ook al zo leuk. Ze vond je bus ook al zo mooi met die gordijntjes
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info Last edited by bprijs : 25-04-2011 at 00:57. |
#1008
|
||||
|
||||
tuurlijk! en he, ik heb ook een zwak voor golfjes 1 hoor!!
(nog altijd spijt dat ik mn swallowtailtje verkocht heb..) zie hem vast nog wel een keer van dichtbij! groeten hj |
#1009
|
||||
|
||||
Nog even een vraagje en ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Het probleem is nog de snelheid die mijn auto aan geeft. Bij 120 km op de teller rij ik in het echt 104 km per uur. Nu maak ik een berekening 120/104=1.15384 Het tandwiel wat in de versnellingsbak zit, die mijn teller aandrijft heeft 13 tanden. Als ik nu 13 tanden maal 1.15384 ga berekenen kom ik op precies 15 uit. Klopt het als ik op zoek ga (of ik maak er zelf 1) naar een tandwiel met 15 tanden dat ik dan wel de juiste snelheid zou krijgen. Ik vraag dit met name aan mensen die een beetje goed met wiskunde zijn, of veel van versnellingsbakken afweten
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#1010
|
|||
|
|||
ik weet het niet maar zo heb je niet snel bekeuringen he.......
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#1011
|
||||
|
||||
Ik zou ook even kijken naar de afwijkingen bij andere snelheden, het is namelijk niet altijd procentueel. (Bij sommige auto's is de afwijking niet overal evenveel, zeg maar bij de ene is het bij 50 teller 48 echt en bij 100 96 echt en bij de ander 50 teller 48 en bij 100 teller 98 echt.)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#1012
|
||||
|
||||
was al een tijdje geleden dat ik hier gekeken had, eigenlijk alleen de eerste aantal pagina's
net even alles doorgebladerd en gedaan super maar dan ook echt een super project!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#1013
|
||||
|
||||
Je afwijking kan ook in je teller zitten, er zijn verschillende types "wokkel"wieltjes met verschillende vertanding om dit verschil te compenseren.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#1014
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zeg je me wat Mice, maar is het niet zo dat dat wormwieltje de kmstand aandrijft? Volgens mij werkt dat niet op de snelheidsmeter of ik moet het heel erg mis hebben. Ik heb trouwens wel wat anders gevonden en zit er serieus aan te denken dit in te gaan bouwen. Ook al zou ik er dan vrachtwagen wielen onder doen dan geeft ie nog de juiste snelheid aan http://www.speedhut.com/custom_gaug..._number-824.htm
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#1015
|
||||
|
||||
wel geinig maar als je op een plaats rijd met slechte gps dekking (dal tussen bergen, tunnels etc) dan heb je volgens mij geen signaal, hoe los je dat op dan?
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#1016
|
||||
|
||||
hoelang heeft het nodig om signaal te zoeken? Of blijft het signaal tussen satellieten bestaan door constant plus te geven?
|
#1017
|
||||
|
||||
@ Mauser: Hoe vaak rij je in de bergen in Nederland
Oke laat ie het een paar keer per jaar niet optimaal doen. Das altijd nog beter dan wat ik nu heb, continue te hoge snelheid op je klok is ook niet fijn. @ Roy Mk1: Volgens de site moet het een enorm geavanceerd ding zijn, want je hebt al met 3 seconden verbinding met de satellieten. Hij word gevoed door de schakel plus in je auto. Maar wellicht dat constante plus ook geen probleem is. Er zit trouwens levenslange garantie op, en das ook niet voor niets lijkt me. Het moet dan ook wel een goed apparaat zijn. Er is ook een filmpje van op Youtube en daar werkt ie prima en snel.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#1018
|
|||
|
|||
Ga je deze neem ik aan in je tittetacho fabriceren ?
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#1019
|
||||
|
||||
Als het goed is drijft dat wieltje ook de naald aan, maar ik heb al een tijdje geen klok meer open gehad dus ik weet het niet precies meer.
Die gps klok is wel gaaf trouwens, ook prijzig Quote:
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#1020
|
|||
|
|||
Werkt zo'n teller niet met een veer en een magneet? dus tussen de naald en de tellerkabel een ''magneet kopppeling'' De magneet aan de tellerkabel neemt de magneet van de naald mee, en werkt tegen een spiraal veer in. Op deze manier beweegt je naald mooi soepel. Nadeel is dat als de veer slapper wordt, je afwijkingen gaat krijgen. Ik weet nog van mijn brommer (Yamaha FS1) dat et op deze manier werkte, die teller heb ik ook wel eens ''bijgesteld'' door de veer los te halen, en iets op te spannen.
|