Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 27-01-2005, 13:55
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default Update 7

Eindelijk afgelopen maandagavond weer eens flink door kunnen gaan !!

De motor uit de notch van Richard (daar gaat een 2 liter typ4 in,zie ook
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5881 ) is kaalgehaald,
en alle motorbeplating ligt nu bij de straler,net zoals de type3 IRS draagarmen.


(op de foto is de motor nog volledig aangekleed !!)

De kever 1303 draagarmen gingen niet passen op de springplates van de typ3
IRS,de bevestiging daarvan is toch echt anders,helaas ...
Lagers,remschoenen,wielremcilinders en ankerplaten worden wel identiek aan een 1303,vanwege een smallere spoorbreedte.



links op de foto de 1303 draagarm,en die zit met 3 bouten op de enkele springplate,
en rechts de 1972 typ3 IRS,en daar zit de draagarm tussen de 2 springplates gemonteerd.
Vanavond kan het gestraalde spul weer opgehaald worden,en dan kunnen we het onderstel weer gaan opbouwen.
Schijven en kevertrommels (ongeboord) liggen klaar,net zoals alle wiellagers & remleidingen.
Hoofdremcilinder wordt 1303S vanwege het feit dat dat een auto is met een gescheiden remsysteem.
Ook heeft een 1303S voor al schijven,en achter wordt alles ook 1303 op de variant,dus dat komt mooi uit.

De reden van de ongeboorde schijven en trommels is dat ik maar geen keuze kan maken wat er
nou aan wielen onder de variant "moet" gaan komen,en met ongeboord kan ik dat dus zelf bepalen

Last edited by kruk@b : 27-01-2005 at 13:58.
  #62  
Old 27-01-2005, 16:21
tjoep's Avatar
tjoep tjoep is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 485
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
De reden van de ongeboorde schijven en trommels is dat ik maar geen keuze kan maken wat er
nou aan wielen onder de variant "moet" gaan komen,en met ongeboord kan ik dat dus zelf bepalen


Ik zou die cosmics eronder zetten, volgens mij staat dat echt supermooi!
__________________
It's beter to be dead and cool,
than alive and uncool.
www.weedeaters.nl
  #63  
Old 31-01-2005, 11:16
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default Update 8

Vrijdagmiddag weer lekker door kunnen gaan aan de variant !!
De motor is geheel uitgekleed (qua beplating),maar het blok blijft verder dichtzitten.
Hij kwam goedlopend uit een type3 notchback,dus ik ga hem niet openmaken.
Hij krijgt natuurlijk wel een grote beurt,en er gaat een andere uitlaat op, maar voor
de rest ga ik geen extra werk op mijn nek halen natuurlijk.
(er ligt hier namelijk ook een 1700 typ4 met injectie,maar die moet nog wel ff uit elkaar,
anders had ik die er nu gelijk al in gehangen )



Alle motorbeplating is gestraald en zwart gespoten,dus dat kan ook weer terug gemonteerd worden.
Zaterdagmorgen vroeg naar Frankys geweest,waar ik de nodige spullen heb gehaald.
Nwe homokineet hoezen,nwe 1303 wiellagers,nwe -heavy duty- 19mm remcilinders,remschoenen &
een setje schijven en trommels met Porsche 5x130steek



De (één tand verlaagde) type3 IRS torsiebuis ligt ook zover klaar om te monteren.



Volgende wat moet gaan gebeuren is de auto ombouwen naar 12V,maar gelukkig kocht ik
er zaterdag een 69'tiger sloop notch bij,dus die gaat de onderdelen daarvoor doneren

@Skailoper;de 1303 draagarmen heb ik inderdaad over,dus die komen jouw kant wel op
  #64  
Old 10-02-2005, 07:30
the hanz's Avatar
the hanz the hanz is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 653
Default

alles nog in 7 weken of ga je in ploegendienst met jezelf :biggrin: :biggrin:
__________________
i like bling

68'er ponton
volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton
67'er daily
  #65  
Old 13-02-2005, 23:24
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Succes ermee kruk, en go for it!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
  #66  
Old 14-02-2005, 08:34
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by the hanz
alles nog in 7 weken


Tja,wat zal ik hier nou van zeggen
De herinrichting van area-51 kostte me wat meer tijd dan gedacht,maar nu
heb ik thuis dadelijk wel weer wat meer ruimte tot mijn beschikking.
Aanvankelijk kon ik thuis "maar" 11 auto's kwijt,maar door een beetje schuiven
en creatief met de hoogte om te gaan,passen er dadelijk 15 in !!

en voordat iemand het wil vragen ... helaas,alle plekken zijn reeds bezet !!
  #67  
Old 14-02-2005, 08:40
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Welnee : de Ovaal past nog wel ergens bovenop
  #68  
Old 14-02-2005, 08:46
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

of ophangen ....


  #69  
Old 14-02-2005, 09:01
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

rechtsboven hangt de mijne
  #70  
Old 23-02-2005, 13:40
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Succes ermee kruk, en go for it!

Thanks JeeWee,zoals jullie maandagavond hier zelf gezien hebben staat hij er nog zo'n beetje hetzelfde bij


Toch een kleine update !!



Afgelopen vrijdag bij Goodrigde in Delft wat remleidingen laten maken en wat aansluitkoppelingen opgehaald.
Achter zit alles inmiddels ook onder de auto,en nu kan het nieuwe pedalensetje er ook weer in.

De uitlaat & demper ....


verwacht ik ieder moment binnen uit de States (nu een dag of 8 geleden besteld),de voorbanden
(175/50x16 Yokohama's voor op de 6J Fuchsen) zijn er inmiddels ook,net zoals dat alle motorbeplating
nu gestraald en zwart gespoten klaarligt.
AS zaterdag een 69'er (sloop)notchback ophalen,en gelijk de laatste remdelen (1303 hoofdremcilinder)
en aangepaste schokbrekers aanschaffen.

Vóór is de variant inmiddels 2 buitentandjes verlaagd,en is de IRS achterwielophanging 1 tandje verzet.
Zaterdag ook ff kijken voor 2 7x16 Fuchsen,want met de smallere 1303 remmen achter,moeten de wielkasten
wel een beetje gevuld gaan worden
Die 6J die ik er nu achter onder wilde zetten staat in vergelijking met vóór "iiiiiets" teveel naar binnen :p
  #71  
Old 23-02-2005, 14:53
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
.
Zaterdag ook ff kijken voor 2 7x16 Fuchsen,want met de smallere 1303 remmen achter,moeten de wielkasten
wel een beetje gevuld gaan worden
Die 6J die ik er nu achter onder wilde zetten staat in vergelijking met vóór "iiiiiets" teveel naar binnen :p


Hebbie geen foto gemaakt van die 6J achter???

Ben wel nieuwschierig!!!
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
  #72  
Old 23-02-2005, 14:58
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Hebbie geen foto gemaakt van die 6J achter??

Cameraatjes was leeg op het moment dat ik "cheeeeese" zei

Dit weekend komt het er waarschijnlijk ook niet van,maar ik zal weer eens
wat foto's gaan maken.
  #73  
Old 23-02-2005, 15:06
Airtime's Avatar
Airtime Airtime is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,813
Default

Damn! Die uitlaat ziet er wel smakelijk uit, zeg! Ik kom binnenkort weer eens buurten om het allemaal ff te bekijken. (Maak ik gelijk een afspraak met Meetlint, daar moet ik ook nog eens langs.)
__________________
The UnDutchaBles
  #74  
Old 23-02-2005, 19:32
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Thanks JeeWee,zoals jullie maandagavond hier zelf gezien hebben staat hij er nog zo'n beetje hetzelfde bij

Umm, om heel eerlijk te zijn heb ik daar maandagavond geen tijd voor gehad. Ben alleen voor wezen kijken! Heb de jetta die split mee moest nemen niet gezien... de vari ook niet! Raar da'k dat nou 'vergeten' ben!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
  #75  
Old 23-02-2005, 20:12
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Hey alain je zou me nog het een en ander uit de doeken doen over die aeroquip koppelingen. Aangezien ik nieuwe remleidingen inde derby ga leggen
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
  #76  
Old 28-03-2005, 12:44
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Unhappy helaas,helaas ...

Quote:
Originally Posted by kruk@b / 24-10-04
Week 42 (nog 25 weken te gaan ... )




Het doel is om de auto voor 1 April 2005 weer klaar te hebben (dan loopt de schorsing af)


Update('tje)

1 April is sneller dichterbij gekomen dan gedacht ... dat wordt deze week dus weer schorsen :frown:
Heb wel bijna alle spullen binnen om hem technisch af te gaan bouwen,maar wat erg is tegen-
gevallen is een beetje redelijke spuiter te vinden die tijd en zin had om eraan te beginnen.
Als ik nou begin Januari iemand had gehad,die ook een deadline zou stellen,dan was de drang om
wat meer door te gaan ook wat groter geweest
Tuurlijk weet ik in mijn directe omgeving de nodige spuiterijen te zitten,maar het moet natuurlijk
ook wel een beetje binnen het budget blijven passen,nietwaar ??
(ga er toch al overheen ....)

Wat nog wel binnenkwam afgelopen weer was de uitlaat uit Amerika,van ispwest.



Zaterdag bij VR een nieuwe ATE hoofdremcilinder gehaald,die -als ik het zo bekijk- ook voor de nodige problemen gaat zorgen.
De motor is weer opgebouwd,alleen de IRS motordrager moet er nog op,dan kunnen motor & bak weer de auto in.


Voorlopig dus van deze zijde ff geen updates meer,ook omdat de westfalia nog vakantieklaar gemaakt
moet worden,er nog een stuk of wat spijl- en pano voorassen liggen om van een adjuster te worden voorzien,
er nog een type3 staat waar een type4 in moet,een t2a omgebouwd gaat worden naar Porscheremmen,
16" Fuchsen en een lange vierbak,enzovoorts .....

Mocht ik me dus "vervelen",dan zal ik het zeker niet laten om aan de variant te klooien,maar ook de
vakantie komt rap dichterbij,en aangezien we toch wel weer de nodige km's zullen gaan maken,wil ik
nu mijn tijd en aandacht ff aan de westy geven.
  #77  
Old 28-03-2005, 20:49
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Je hoeft je niet perse te verontschuldigen hoor... maar goed, je mag je prio wat mij betreft wel even bij je westy leggen. Succes ermee!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
  #78  
Old 28-03-2005, 21:09
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Jammer dattie weer de schorsing in moet, 01-04-06 klaar???
Vergeet je niet dat je ook nog een weekendje noorden gaat doen??? :p
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
  #79  
Old 19-04-2005, 12:01
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Vergeet je niet dat je ook nog een weekendje noorden gaat doen??? :p


Ja,en dat weekendje noorden (toch me paspoost vergeten :p ) was afgelopen weekend.
En dat ik nu druk bezig ben om mijn westy vakantieklaar te maken wil natuurlijk niet zeggen
dat ik niet meer om me heen zou mogen kijken voor spullen voor de variant,nietwaar ??

Er stond ergens een "gevraagd/ruilen" advertentie voor twee 6J Fuchsen ruilen tegen twee
7J's (hij had vier 7J's en ik had vier 6J's,vandaar)
Zaterdag dus als eerste in Deventer mijn twee 6J's geruild tegen zijn twee 7J's ... alleblij weer blij )





"Vrees" nu alleen dat ik mijn twee 6J voorvelgen ook maar ga laten polijsten ...
  #80  
Old 19-04-2005, 18:13
manijack's Avatar
manijack manijack is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Ja,en dat weekendje noorden (toch me paspoost vergeten :p ) was afgelopen weekend.
En dat ik nu druk bezig ben om mijn westy vakantieklaar te maken wil natuurlijk niet zeggen
dat ik niet meer om me heen zou mogen kijken voor spullen voor de variant,nietwaar ??

Er stond ergens een "gevraagd/ruilen" advertentie voor twee 6J Fuchsen ruilen tegen twee
7J's (hij had vier 7J's en ik had vier 6J's,vandaar)
Zaterdag dus als eerste in Deventer mijn twee 6J's geruild tegen zijn twee 7J's ... alleblij weer blij )





"Vrees" nu alleen dat ik mijn twee 6J voorvelgen ook maar ga laten polijsten ...


"The Hanz" had daar toch een redelijk betaalbaar adres voor
__________________
na zonneschijn komt regen.....



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum