Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #941  
Old 28-03-2011, 19:55
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default

Wat een prachtige golf!

Ik heb ze zelf in mijn jetta zitten dacht ik, maar een dopje is er al vanaf geknapt helaas.
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
  #942  
Old 28-03-2011, 22:36
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Super! je hebt het echt mooi gedaan.
Echte unieke auto vooral de kleur maakt het hem , echt een plaatje.

Waarmee heb jij trouwens die bodem zo mooi gekregen?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #943  
Old 29-03-2011, 10:37
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

De bodem is met Valvoline strijk tectyl behandeld.
Dit kun je er goed dik op smeren met een dikke blok kwast.
En voor de kleine hoekjes gebruik je een wat kleinere kwast.
Ik heb alles er goed dik in gezet, en alle holle ruimtes behandeld met origineel
vw spul voor holle ruimtes.
Dat is dat spul wat een beetje gelig is, en net als wax is.
Voor de binnenkant dorpels ga ik oude motorolie gebruiken.
Dit geeft een enorm goede bescherming tegen roest.
Ik ga zelf nog een spuit lans maken om de holle ruimtes te behandelen.
Ik maak een speciaal spuit kopje op mijn werk die alle richtingen op spuit
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #944  
Old 29-03-2011, 10:40
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
De bodem is met Valvoline strijk tectyl behandeld.
Dit kun je er goed dik op smeren met een dikke blok kwast.
En voor de kleine hoekjes gebruik je een wat kleinere kwast.
Ik heb alles er goed dik in gezet, en alle holle ruimtes behandeld met origineel
vw spul voor holle ruimtes.
Dat is dat spul wat een beetje gelig is, en net als wax is.
Voor de binnenkant dorpels ga ik oude motorolie gebruiken.
Dit geeft een enorm goede bescherming tegen roest.
Ik ga zelf nog een spuit lans maken om de holle ruimtes te behandelen.
Ik maak een speciaal spuit kopje op mijn werk die alle richtingen op spuit


Top werk !

Oude motorolie uit een Diesel werkt het beste heb ik ooit eens gehoord.
Reply With Quote
  #945  
Old 29-03-2011, 10:48
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Jammer dat ik hem zondag net gemist heb, zie hem binnenkort op een meeting ongetwijfeld..
Nog bedankt voor de onderdelen!
Reply With Quote
  #946  
Old 29-03-2011, 12:18
sponzenbroekske's Avatar
sponzenbroekske sponzenbroekske is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 203
Default

Quote:
Originally Posted by Skeez
Top werk !

Oude motorolie


Ik denk wel dat je die er op moet branden.

Is een techniek om blank metaal, blank te houden en toch niet te laten roesten.

Eerst het metaal roodgloeiend maken en dan in de olie steken. Ik denk niet dat dit een goede oplossing is voor een auto :s
__________________
golf 1 cabrio 1.8 2h

Poorten en afsluitingen: www.yaro-afsluitingen.be
Reply With Quote
  #947  
Old 29-03-2011, 12:25
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Prachtig!!!!! Een s-pijp aan de pijp zou nog mooier zijn dan een Supersprint. Nog beetje swallowtail stijl ook.

Heb trouwens volgens mij nog wel een set swallowtail deurkaarten over, als je interesse hebt zal ik eens op zoek gaan.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #948  
Old 29-03-2011, 13:10
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Iedereen bedankt voor het commentaar!
Mij is verteld dat oude afgewerkte olie van een diesel het beste werkt.
Dit kun je zo in de kokers laten lopen en geeft een perfecte bescherming.
Maar ja de 1 zegt dit de ander zegt weer dat.
Je kunt het toch nooit iedereen naar de zin maken

En Stijn je mag altijd even kijken of je nog een setje hebt liggen.
Ik heb zeker wel interesse in de panelen.
Alvast bedankt!

Groet Branko
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #949  
Old 29-03-2011, 13:13
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Mike Sander vet! Van alle tests die ik heb gezien kwam die telkens als eerste uit de bus.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #950  
Old 30-03-2011, 12:39
dafour's Avatar
dafour dafour is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 142
Default

Juist ook even door gelezen en moet zeggen dat u een meester bent in het aanpassen van wagens.
Veel respect!Ben vooral enorme fan van de aanpassing van het tellergedeelte
__________________

'05 Honda Accord CL9 2.4 daily
'02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold
'80 Jetta 1 GLS sold
'83 Golf 1.6D -> sold
'96 Vento 1.9D -> sold
Reply With Quote
  #951  
Old 30-03-2011, 13:52
spijlbus_dot_tk's Avatar
spijlbus_dot_tk spijlbus_dot_tk is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 232
Default

afgewerkte olie zou ik nooit gebruiken. daar zit namelijk een redelijke zuur gehalte in wat ook resulteert in roest.

idd de mike sanders vet schijnt heel goed te zijn. en uit engeland heb je bussen met waxoil dat werkt ook erg goed alleen is hier op het vaste land bijna niet te krijgen.

verder een kei mooie swallow om trots op te zijn
__________________
GAAANK is allez Remme is angst
Reply With Quote
  #952  
Old 30-03-2011, 13:55
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

zou ook niet voor olie gaan ?
maarwie ben ik
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #953  
Old 30-03-2011, 14:25
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by sponzenbroekske
Ik denk wel dat je die er op moet branden.

Is een techniek om blank metaal, blank te houden en toch niet te laten roesten.

Eerst het metaal roodgloeiend maken en dan in de olie steken. Ik denk niet dat dit een goede oplossing is voor een auto :s


Word je metaal niet blank van maar zwart.

Eerst bak je je metaal gloeiend heet in een oven en dan inneens afkoelen in een bad met afgedraaide olie.

Hierdoor gaat je matriaal nooit roesten en is het ook gehard.

Alleen ziet hetgene je gebakken hebt niet blank maar zwart.

EDIT: dit zou ik best niet doen met een wagen
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #954  
Old 30-03-2011, 14:26
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

WAUW
ik heb er geen andere woorden voor...
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #955  
Old 30-03-2011, 14:42
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Zal toch nog maar eens gaan informeren.
Want mij is verteld dat juist oude afgewerkte olie niet meer dat zuurgehalte heeft.
De verhalen over Mike Sander vet is ook verschillend.
Ik las op een ander forum dat juist Mike sander meer geschikt is voor nieuwe auto's.
Maar met oldtimers het juist weer minder goed werkt.
Ik weet het ook niet meer hoor, ik ga maar eens naar een goede plaatwerker en hoop daar wat meer uitsluitsel te krijgen.

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #956  
Old 30-03-2011, 16:36
niek mk5 niek mk5 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 6
Default

hey

super strakke auto, ik zag hem bij thijs achterop staan, hij reed door vriezenveen
super mooi zo

mzl niek
Reply With Quote
  #957  
Old 30-03-2011, 17:02
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs


Deze moeten er straks in komen vind ze super gaaf zelf.
Zijn er al mensen die deze ook gemonteerd hebben?


waar heb je die besteld?
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #958  
Old 30-03-2011, 17:40
spijlbus_dot_tk's Avatar
spijlbus_dot_tk spijlbus_dot_tk is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 232
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
Zal toch nog maar eens gaan informeren.
Want mij is verteld dat juist oude afgewerkte olie niet meer dat zuurgehalte heeft.
De verhalen over Mike Sander vet is ook verschillend.
Ik las op een ander forum dat juist Mike sander meer geschikt is voor nieuwe auto's.
Maar met oldtimers het juist weer minder goed werkt.
Ik weet het ook niet meer hoor, ik ga maar eens naar een goede plaatwerker en hoop daar wat meer uitsluitsel te krijgen.

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties


misschien is dit dan wel wat voor jewaxoyl .
__________________
GAAANK is allez Remme is angst
Reply With Quote
  #959  
Old 30-03-2011, 18:01
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,038
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
Zal toch nog maar eens gaan informeren.
Want mij is verteld dat juist oude afgewerkte olie niet meer dat zuurgehalte heeft.
De verhalen over Mike Sander vet is ook verschillend.
Ik las op een ander forum dat juist Mike sander meer geschikt is voor nieuwe auto's.
Maar met oldtimers het juist weer minder goed werkt.
Ik weet het ook niet meer hoor, ik ga maar eens naar een goede plaatwerker en hoop daar wat meer uitsluitsel te krijgen.

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties


Volg dit topic met veel plezier, mooi werk!

Voor wat betreft de bescherming van je kokkers, hier is een Duitse test waarin je goed de verschillen kan zien tussen hoe goed de middelen werken. Ook Mike Sanders is meegenomen.

http://www.oldtimer-markt.de/_code/...schutz+Test.pdf
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #960  
Old 30-03-2011, 18:05
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
Zal toch nog maar eens gaan informeren.
Want mij is verteld dat juist oude afgewerkte olie niet meer dat zuurgehalte heeft.
De verhalen over Mike Sander vet is ook verschillend.
Ik las op een ander forum dat juist Mike sander meer geschikt is voor nieuwe auto's.
Maar met oldtimers het juist weer minder goed werkt.
Ik weet het ook niet meer hoor, ik ga maar eens naar een goede plaatwerker en hoop daar wat meer uitsluitsel te krijgen.

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties


Laat ik voorop stellen dat ik niet uit ervaring spreek, maar heb wel diverse tests gelezen waar hij allemaal als winnar uit de bus kwam. Dit ging juist om oudere auto's. En het waren ook 'duurtests'. In de 'oldtimermarkt' nr 35 van 2005 staat een compleet verslag. Ivm een verhuizing kan ik er nu niet bij anders had ik wel even wat voor je willen scannen.

Ik ken ook iemand die het gebruikt heeft en ook hij is er erg over te spreken, alleen is het volgens hem verstandig om wel te zorgen dat er een kanaaltje blijft voor het 'afwateren' vanwege de dichte laag die je aanbrengt. Hij heeft een gaatje geboord op het laagste punt, maar misschien dat er ook een manier is om een bestaand kanaaltje vrij te houden.

En natuurlijk zullen er andere merken ook wel goed zij, maar ik heb nog nooit zo'n verscheidenheid aan tests zo voor één product zien spreken.


Maar als ik zie hoeveel precisie en denkwerk in deze auto zit kan ik me haast niet voorstellen dat het een daily beater wordt dus het is maar de vraag of roest echt een kans krijgt op deze bolide. Ik ben in ieder geval erg onder de indruk. Kom maar op met je volgende swallowtail project.


EDIT: Haha, Martin had hem dus al online gevonden. Als het goed is moet er ook nog een losse repo zijn.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum