#41
|
||||
|
||||
Die velgen kun je ook wel voor 50 euro verstuurd krijgen...
Maar leuke aanwinst! |
#42
|
||||
|
||||
Nice en... De eerste zin van het Topic is goud waard:-)
"voor de prinses en al haar zooi" TOP |
#43
|
|||
|
|||
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#44
|
||||
|
||||
heb een adres in duitsland waar naar verstuurd kan worden, dan komt het zelfs gratis naar NL. Opsturen deed ie niet aan....vandaar weinig interesse van anderen op ebay.
Andere setjes gingen voor aanzienlijk meer weg. Ach. wie fraaie wielen wil, moet of een bak knaken neer smakken of 600km rijden. |
#45
|
||||
|
||||
velgen hebben een bandenspanningscontrole systeem als ventiel.
kan hier een normaal ventiel in? of zit je vast aan het vernuft van VW? |
#47
|
||||
|
||||
check, heb ze eruit.
Last edited by Edward : 16-04-2011 at 20:37. |
#48
|
||||
|
||||
vandaag nog setje 16" AMG velgen gekregen. Ga ik klaar maken voor de winter.
|
#49
|
||||
|
||||
Hier het mobiel met de AMG's
16" et40 met 15mm adapters met dikke papband 225/55/16. Gaat bij mij denk ik 205/55/16 worden als winterband. Achter viel de velg enorm naar binnen, voorzijde stak de band uit. alleen de velg zal wellicht in het spatbord vallen. Achter wil ik 25 of 30mm adapters monteren. Ik heb hier nog wel centreerringen nodig van 57.1 VW naar Mercedes. Kan iemand die maken? Ik denk dat de zomer wielen zwart worden en de winterset zilvergrijs. Hier op de phaetons 18" ook et 40, geen knappe montage daar de bouten net ff te lang waren, steunde half brak op de naafring. Bandenkeus zal richting 225/40/18 of 215/40/18 gaan denk ik |
#50
|
||||
|
||||
mooie vraag voor eerste paasdag:
waarom steken mn wielen uit aan de voorzijde als voor en achter 15mm adapter zit en beide velgen dezelfde et waarde hebben? hoe bereken ik dat de achterwielen op dezelfde hoogte (naar buiten) steken als de voorwielen? om hetzelfde te bereiken moet je met dikkere adapters werken ja maar hoe bereken je dat? Standaard wielen (staal) zijn et38 en dan valt het een stuk minder op. Lastig lastig......stand van de naven tov wielkas anders neem ik aan. Hoe werkt dat? |
#51
|
||||
|
||||
Voor steekt altijd meer uit als achter.. je kan achter ook veel meer kwijt.
Met smalle wielen valt dat alleen niet zo op wat je zelf al aangeeft .. Hoe bereken je dat? .. als je weet hoe het nu staat kan je wel opmeten hoeveel ze voor uitsteken en dan op basis daarvan smallere adapters pakken. Het is altijd een beetje lastig om dat perfect te berekenen.. gewoon zorgen dat je iets hebt om te passen (zoals nu) en op basis daarvan kan je de hele zooi gaan finetunen.. in 1 keer goed is het toch nooit.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#52
|
||||
|
||||
smaller? ik denk dat het niet verstandig is om smaller te gaan dan 15mm.
ik hou 15mm voor (30mm per as) en achter 25mm of 30. moet ik nog even exact gaan bekijken. eerst andere wielbouten, bij steunde beetje brak, half op de naaf en half op de bouten. Heb jij nog een setje standaard bouten voor de golf 4 met stalen velgen? heb er 20 nodig om tikkie in te korten. |
#53
|
||||
|
||||
zou wel handig zijn dat dat gegeven bekend was. Een getal waarvan je dat kan bereken.
|
#54
|
|||
|
|||
Ik ben met ook zoiets dergelijks bezig geweest een aantal weken geleden en ik ben uitgekomen op voor et28 en achter et18 mijn velgen hebben een orginele et48 voor dus met 20mm adapters en achter 30mm. Alleen mijn velgen zijn alleen 8j breedt! Ik denk dat een adapter van 15mm voor en achter 25mm goed uit zal komen bij jou.
missschien dat je hier iets aan hebt. mvg, Marcel |
#55
|
||||
|
||||
Ok thanx, zit ebay al uit te wonen naar FK adapters.
Ik ga aan de slag. |
#56
|
|||
|
|||
Quote:
H&R en SCC hebben ook adapters |
#57
|
||||
|
||||
Edward, het aantal mm dat je de velg op de achteras verder naar buiten wilt hebben kun je gewoon optellen bij de dikte van je adapter.
Dus kom je nog één centimeter te kort, dan is de juiste dikte voor de nieuwe adapter 15+10=25mm De Belg, via de search wel te vinden, levert die geen adapters meer? Of een paar van die andere forumleden? |
#58
|
||||
|
||||
yes yes, heb ze al. Moest even een slag leveren op ebay omdat ik in mijn haast adapters had gekocht met M12 bouten. Kwam ik evengoed vanaf. Nieuwe zijn onderweg. Bouten en centreerringen ook.
|
#59
|
||||
|
||||
Quote:
hulde voor je antwoord!!! zou ik puur uit visueel aspect met 30mm ook nog uitkomen zonder geschraap? |
#60
|
||||
|
||||
Geen flauw idee Edward, heb zelf geen Mk4
Maar ga je hem ook platleggen dan, anders zeg ik, voor en achter geen "poke". Als je de originele vering behoud krijg je een raar effect vrees ik, doordat je wielen straks uitsteken. Normaliter zie je dat alleen bij goed plat gelegde auto's, waarbij de kast perfect aansluit op de band-velg combinatie. Hoe het wel kan in dit geval: Met name de laatste afbeelding is goede inspiratie denk ik. Waar je wel mee zit, als je uitstekende wielen hebt van deze afmetingen, in combinatie met een normalere bandenmaat en standaard veren+dempers: Een grote kans op happen van de banden in de wielkastranden bij het nemen van hobbels e.d. Voor het meten van de adapterdikte zou ik zelf even de waterpas tegen de wielkastrand houden en deze exact verticaal houden en dan meten wat de afstand velgrand - waterpas is. Dan weet je gelijk hoeveel mm er bij de adapter op moet als je de velg gelijk wil krijgen met de buitenkant kas. Of hoeveel je er binnen moet blijven. Je zit namelijk wel met de felsrand, daar waar het binnenscherm en buitenscherm aan elkaar gepuntlast zijn. Dit steekt haaks naar binnen, en dus mogelijk is je nieuwe platte bandje. Last edited by RubenD : 27-04-2011 at 22:21. |