![]() |
#561
|
||||
|
||||
![]() Zo na lang maar weer eens een update,
Ben eigenlijk nog steeds aan het wachten tot de auto gespoten gaat worden. Ondertussen is het hele blok kaal en ben ik begonnen met het onderblok af te plakken en te stralen. Hij moet nog een keer nagestraald worden. Zo ziet hij er op het moment uit: De lagerschallen, zuigerveren, pakkingen, keringen en kopbouten zullen vernieuwd worden. Nu ben ik bijna zover dat het onderblok gespoten kan worden echter vraag ik me af met welke lak ik het beste kan gaan spuiten. Want was eigenlijk niet van plan om het met het knikkerbusje te gaan doen. Het moet namelijk goed houden en een goede bescherming geven. |
#562
|
||||
|
||||
![]() Wil je het perfect heben, kun je het met een 2K lak spuiten, maar met een knikkerbus en hittebestendige lak kun je ook zeer goede resultaten boeken. op het Golfcabrioforum zijn ook diverse mensen die het met gewone hittebestendige lak (bijv van de Gamma) hebben gedaan (ja ook ervaren beroepsspuiters
![]() Goed bezig weer. ![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#563
|
||||
|
||||
![]() Dank u.
Ik ga toch voor de 2K lak. Geef liever iets meer uit en dat het resultaat beter is dan dat het minder mooi uitziet of dat ik al snel weer over nieuw mag beginnen. De spuiter komt morgen als het goed is nog even langs dus dan kan ik hem dan meteen vragen of hij wat lak voor mij weet te regelen. Hopenlijk staat einde deze week/begin volgende week het blok weer in de lak. |
#564
|
||||
|
||||
![]() Toch het blokje gestraald
![]() |
#565
|
||||
|
||||
![]() Ja kon het niet laten.
Anders kreeg ik de roest toch nooit goed weg. Ik heb nog wel een verfspuit nodig denk ik. Maar eerst verf regelen en het blok nog eens nastralen. |
#566
|
||||
|
||||
![]() Zo al een tijdje geen update meer geweest maar wel nog wat gedaan in de tussentijd.
Het blok nog eens gestraald en in de epoxy gezet, ![]() Daarna een laklaagje erover, beetje slecht te zien maarja, ![]() Ook de rembekrachtiger gestaald en in de epoxy gespoten, incl 2 tandwieltjes (1tje niet op foto), ![]() En ook de kleur erop, ![]() Dinsdag komen de motoronderdelen binnen excl de zuigerveren want daar zat 4 weken levertijd op. Ik kon ze wel ook dinsdag binnen hebben maar dan moest ik 35 euro aan extra verzendkosten tellen. Dus probeer ik het eerst ergens anders. |
#567
|
||||
|
||||
![]() Erik, goed bezig geweest.
![]() ik heb alleen een vraag. is het verstandig (geweest) om de vertanding van het tandwiel mee te spuiten? Als dat straks weer slijt, tijdens draaien, blijft het op je distributieriem achter. ik weet niet of dat wenselijk is. Ik persoonlijk zou het loopvlak van het tandwiel onbehandeld laten ![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#568
|
||||
|
||||
![]() Quote:
verf gaat er niet al te dik opzitten denk ik, dus dat mag geen probleem vormen ![]() |
#569
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja maar dan nog heeft het geen zin om het te spuiten, het gaat er toch weer af. Je weet niet hoe dik het er op zit, het verandert de rondingen van het tandwieloppervlak met als risico dat je riem er niet meer mooi overheen loopt. Maar goed, misschien zie ik spoken ![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#570
|
||||
|
||||
![]() je hoort em Erik pak de vijl almaar xD :p
|
#571
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Slijptol ![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#572
|
||||
|
||||
![]() Dit was ook 1 van de dingen waar ik over twijfelde,
Daarom heb ik er niet al te dikke laag opgespoten. Ik zag hier bij meerdere op het forum dat ze deze gespoten hadden. Echter lag daar de riem er al op en kon ik niet meer zien of ze de vertanding meegespoten hadden. Maarja laagje verf is er ook zo weer afgehaald als het moet. |
#573
|
||||
|
||||
![]() Zo weer wat spul terug wat gecoat is:
En ook al de lagers geperst: Nu wou ik vanavond beginnen met het blok weer in elkaar te zetten alleen kom ik erachter dat ik de verkeerde lagerschalen heb besteld. Je hebt dus JB blokken met 2 verschillende en met 3 verschillende lagerschalen voor de krukas. Ik meende dat ik die met 2 had aangezien de middelste lagerkap lagerschalen had met opstaande randen. Maar er zit dus verschil en de bovenste en de onderste lagerschaal, dit ivm met een gat voor de smering (denk ik). Morgen dus nieuwe bestellen en vrijdag hopenlijk weer verder eraan. |
#574
|
||||
|
||||
![]() Wat ziet het er toch allemaal heerlijk uit!!
|
#575
|
||||
|
||||
![]() wat is poeder coaten toch mooi
![]() ![]() |
#576
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Beta Tools |
#577
|
||||
|
||||
![]() Dank u,
Ben zelf ook zeer tevreden. Nu nog mijn laatste lading een keertje ophalen. |
#578
|
||||
|
||||
![]() Zo weer wat gedaan:
Vanavond met Thijs wat aan het blok lopen te beunen. Nu zit het onderblok weer in elkaar. Alles gereiningd Nieuwe lagerschalen Nieuwe zuigerveren Nieuwe pakkingen Nieuwe keeringen Beetje slechte foto's: |
#579
|
||||
|
||||
![]() Blokje ziet er heerlijk uit. Heb net nog even met mijn pa gebabbeld over de kop, maar er moet toch echt een bus oid voor gemaakt worden.
|
#580
|
|||
|
|||
![]() ziet er goed uit! Heb je de juiste poelie bij die (nieuwe?) waterpomp? er zijn namelijk voor JB blokken verschillende waterpompen te krijgen. Past allemaal perfect, alleen is het hart van de ene poelie groter dan die van de andere soort
![]() ![]() |