![]() |
#61
|
||||
|
||||
![]() Yup, Komt goed met de daily!
Nog een mee valler de as die er onder zit is niet verlaagd, de as die er onder gaat is dus het zelfde als de oude as, dus ze zal (als het goed is) net zo laag komen te liggen... ![]()
__________________
Instagram/AndreBusser |
#62
|
||||
|
||||
![]() vandaag vrij geweest, dus weer lekker de garage in.
Eerts de lpg tank los gehaald, niet los gekoppeld, maar alleen de bevestigingen losgehaald. Dit omdat de benzine tank eruit moest, en er onder de lpg tank 2 bouten voor de benzine tank zitten. Lpg tank los en naar achter geschoven en vervolgens de benzine tank eruit. : ![]() Hierna de vooras gedemonteerd: ![]() Kort om, Brian heeft ruimte om te lassen! (nu nog de benodigde spullen in huis halen...) Zoals je kan zien is het echt wel nodig, daarbij gelijk een goede rede om ook dit weer toonbaar te gaan maken. ![]() Ter vergelijking, de oude as, en de "nieuwe" as: ![]() Morgen weer verder. Stuurhuis over zetten op de andere as, stabi stang netjes maken, en het "voor onder" netjes in orde maken.
__________________
Instagram/AndreBusser |
#63
|
||||
|
||||
![]() heel netjes komt helemaal goed met de kever.
|
#64
|
||||
|
||||
![]() Dank je!
Vandaag 3mm vuil van 38 jaar van het stuurhuis gebikt... Deze daarna gelijk maar weer voorzien van een nieuw laagje zinc spray Ook de stabi stang is nu weer netjes gespoten, in de kleur brandweer rood, dat steekt straks wel lekker af tegen het mat zwart van de vooras. Verder de bovenzijde van de tank in de grondverf gezet, dit omdat er geen "bekleding" meer overheen komt, en de tank dus onder de voor klep in het zicht ligt. Weet alleen nog niet welke kleur de tank gaat worden.... Mat zwart, carrosserie kleur, of een combi van deze twee in geblokte vorm, of gewoon hoogglans zwart...
__________________
Instagram/AndreBusser |
#65
|
||||
|
||||
![]() Mis je nou een stuk chassis of zie ik het verkeerd? Rechtse kant, tussen de napoleonhoed en kop in!?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#66
|
||||
|
||||
![]() Tank in kleur
![]() ![]() ![]() |
#67
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Verrek zie het nu ook ineens, hoort daar niet wat plaatwerk te zitten met een remleiding beugeltje |
#68
|
||||
|
||||
![]() Daar is de hele operatie om begonnen.
Brain komt dit binnenkort in orde maken. Brian is lasser bij nooteboom trailers, en dus wel gewend om een stukje te lassen wat sterk en goed moet zijn. Om hem de ruimte te geven bij het lassen de hele boel gedemonteerd, en tja, als de boel dan toch los ligt gelijk vervangen wat niet goed is en schoonmaken wat heel erg smerig is.
__________________
Instagram/AndreBusser |
#69
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nope dat niet, zal hem waarschijnlijk ook niet open zetten op een meeting, maar gewoon leuk om te weten dat het er netjes uit ziet ALS de klep open gaat.
__________________
Instagram/AndreBusser |
#70
|
||||
|
||||
![]() Na een week niets gedaan te kunnen hebben i.v.m. een metaal splinter in mijn oog, en daar door geen lens te kunnen dragen... ( en met min 8 zie je ndan dus niets...)
Gisteren en vandaag weer druk geweest met de kever. De DUB-INN halen heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet, dat zal niet gaan lukken denk in... gisteren heeft Brian eerst de rotte delen uit de chassiskop en het schutbord geslepen. Daarna de vooras tijdelijk op zijn plek gehangen, zodat de onderplaat er in ieder geval recht onderkomt. ![]() Daarna heeft Brian de onderplaat netjes op zijn plaats gelast. Deze zit nu netjes vast aansluitend op de bodem en ook aan de binnen zijde van het schutbord. Om de chassiskop en het schutbord goed af te kunnen lassen neemt Brian van de week wat dikker materiaal mee, want ik had alleen nog dun plaat materiaal liggen. De onderplaat zit in ieder geval netjes op zijn plaats: ![]() helaas kom je bij dit soort klussen altijd dingen tegen, die je niet tegen wil komen.... Aan de bijrijders zijde bleek de koker toch echt rotter dan ik dacht... ![]() natuurlijk kunnen we hier gewoon een plaat tegen aan lassen, afstrijken, zwart maken en klaar. Maar we hebben anders besloten. Er zal een kokerbalk van het project worden geofferd, deze heb ik nog los liggen, en een deel hiervan zal verwerkt worden in de daily. Samen met een deels nieuwe bodem aan de bijrijders kant, die Dave nog heeft liggen Kortom, meer slijpen, meer lassen, meer werk, meer tijd....
__________________
Instagram/AndreBusser |
#71
|
||||
|
||||
![]() Altijd vervelend zulke verrassingen... maar je kunt het inderdaad maar beter meteen goed doen
![]()
__________________
Quote:
|
#72
|
||||
|
||||
![]() We gaan stug door!
![]() ![]()
__________________
Instagram/AndreBusser |
#73
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
__________________
Instagram/AndreBusser |
#74
|
||||
|
||||
![]() Mooi werk zover!
|
#75
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
__________________
Instagram/AndreBusser |
#76
|
||||
|
||||
![]() De up dates van afgelopen week.
Passagiers zijde tussenschot is ook weer dicht: ![]() ![]() ![]() ![]() Dus geen koude voeten, tochtige knie-en meer voor de passagiers! Ik heb de week van Worthersee om flink wat af te bouwen en haar hopelijk te keurings klaar te krijgen. Ben toch vrij die week en Worthersee zit er niet in dit jaar, dus dat zou een mooie vervanging zijn. Gister anavond bezoek gehad van Brian, een zijde van de chassiskop is zo goed als afgelast. Als het mee zit, zondag de andere zijde. Onder tussen heb ik de voor remmen weer netjes en goed gangbaar gemaakt. Kwam er achter dat er in een remtrommel een hele scheur zat. Had weinig gescheeld over er was een hele rand af gevallen.... gelukkig nog een trommel of 5 in de garage liggen, dus daar gelijk een andere voor klaar gemaakt. Verse remmerij voor de achter zijde ligt ook klaar, samen met nieuwe remslangen. Plaatjes bij de praatjes: ![]() ![]() ![]() Nog een week of 5 voor Chimay... Zaterdag vrijgezelle feest, zondag weer verder.
__________________
Instagram/AndreBusser |
#77
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig
![]() |
#78
|
||||
|
||||
![]() Up-date over de kever.
De chassis kop zit zo goed als dicht. De punten waar deze op afgekeurd was zijn al dicht, maar voor het nette, wil ik ook de voorzijde van de kop weer netjes in orde hebben. Het deel wat hierin gelast moet worden, moet half rond worden, zodat de onderste buis van de vooras er weer netjes tegen aan past. Hier voor heb ik een tafelpoot van staal gevonden die precies de goede ronding heeft, deze gaat door midden en zal er achter gelast worden. Zo staat ze er nu bij: ![]() ![]() ![]() Lijkt alsof ik nog weinig ben opgeschoten de afgelopen week, en het gaat me dan ook te langzaam, maar toch is er al een hoop gedaan. Buiten de chassis kop zit de lpg installatie er al weer half in, en is deze weer netjes schoon. Moet een nieuwe benzine afsluiter hebben, en dan heb ik alles hier voor binnen. Ook der benzine tank en een ander linker voor spatbord staan al netjes in kleur te wachten op montage.
__________________
Instagram/AndreBusser |
#79
|
||||
|
||||
![]() Vandaag, na de nachtdienst en 4 uur slaap, weer de garage in.
Samen met Jelle behoorlijk opgeschoten. Gisteren avond de "tafelpoot" er al onder gelast en de laatste hoekjes van de chassis kop dicht gelast. Daarna de boel in mat zwart gezet en lekker een nachtje laten drogen. vandaag dan eindelijk de vooras weer op zijn plek, netjes met nieuwe voor as bouten en nieuwe rubbers.. Hierna de stabilisator stang er weer onder, met nieuwe klemmen en rubbers. Hoofd rem cilinder weer gemonteerd en de voorste rem leiding en slangen weer op zijn plek. Daarna los/vast de velgen er weer onder, en sinds lange tijd staat de kever weer op 4 wielen! Plaatjes bij de praatjes: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kortom, weer lekker bezig geweest, morgen verder.
__________________
Instagram/AndreBusser |
#80
|
||||
|
||||
![]() vandaag de stoute schoenen aangetrokken...
Wilde kosten wat het kost de kroon moer van de remmen achter los hebben vandaag. En dat is gelukt! ...slijptol voor het grove werk darna de dremel met een diamant schijfje, et voila! ![]() De oude remschoenen waren inderdaad op! Deze dus vervangen voor lekkere verse: ![]() Daarna de boel weer even fris gemaakt en gemonteerd met een andere kroonmoer: ![]() Morgen de ander kant, Freek komt een nieuw "kraagje" aan de rem leiding naar achter draaien, en dan kunnen we de remmen af maken. Tank ook weer netjes in kleur, en om beschadigen te voor komen deze er even los in gelegd: ![]()
__________________
Instagram/AndreBusser |