![]() |
#601
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb idd grote poten maar ze zitten niet echt te hoog. Zoals keveropa al zegt; hij staat niet op de bodem. Ik ben er met het meten vanuit gegaan dat ze ongeveer op dezelfde hoogte als origineel zitten. (kijk maar naar de grootlicht schakelaar plaats) Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#602
|
||||
|
||||
![]() Vanmorgen eerts de koets weer even op het onderstel gebout, tijd om de pedaal-stoel-stuur positie te controleren.
Eerst voor de zekerheid even de oude pedaal positie met de nieuwe vergeleken, niets mis mee ![]() ![]() Stoeltje erin en voor het eerts sinds een paar jaar weer eens achter het stuur gaan zitten. ![]() Wanneer ik met deze pedalen en stoel het stuur +/- 5cm verder naar met toe monteer, heb ik een super fijne positie. 5cm is ook precies de lengte die ik de gehele kolom kan verplaatsen zonder dat ik er iets voor aan hoef te passen, how cool is that. ![]() Er is zoveel aan de koets veranderd, geslepen, getrokken en gelast, dat ik (voordat ik de kokers definitief vast ging lassen) ook even moest proberen of de kattebak er in de breedte nog inpaste. ![]() De versnellingsbak en motor worden iets hoger op het onderstel gemonteerd, dit betekend dat de kattebak dus ook hoger teruggeplaatst moet worden, na wat meten blijkt dit 12cm te zijn. ![]() Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#603
|
||||
|
||||
![]() Ooit heb ik hier de slijptol ingezet, man wat heb ik daar een spijt van gehad.
![]() ![]() Na veel buigen, lassen, slijpen en vooral vloeken, is het dit geworden. Het is nog niet klaar maar het begin is gemaakt. De bedoeling is om dit (redelijk) netjes te lassen zodat de stevigheid er weer in zit. ![]() En daarna ga ik het wegwerken met een voet waar de kooi op vastgelast moet worden. ![]() ![]() ![]() Op deze manier kan de achterbank er altijd nog in, zit echter niet in de planning ![]() ![]() Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 23-03-2011 at 21:22. |
#604
|
||||
|
||||
![]() Paul, ik ben zelf ook bezig met een pedalenset. Maar ik was eigenlijk van plan een set te bouwen/aanschaffen die op de bodem scharniert.
Jij bent begonnen met een origineel op de bodem scharnierende set en stapt nu over naar bovenscharnierend. Waarom is heb je die keuze gemaakt? Zoals ik er momenteel tegenaan kijk is dit een rare keuze. De hak van je voet steunt namelijk op de grond, bij bodem scharnierende pedalen, kun je de hak als kantelpunt gebruiken op het moment dat je de pedalen bedient. Ik zie in dat bovenstaande uitleg niet helemaal klopt aangezien je door de slag van het pedaal ook nog je benen moet bewegen en dat het alleen bewegen van je enkel voor te weinig pedaaldruk zal zorgen. Maar als je boven scharnierende pedalen hebt zul je hoe dan ook meer met je gehele been moeten bewegen. Dit is ook goed te zien bij praktische alle oudere auto's met een mattenset. De bestuurdersmat heeft zo goed als altijd gaten van de hakken. Dus ik ben erg benieuwd wat de motivatie van je overstap is geweest! Verder vond ik het weer erg leuk om de foto's te bekijken! |
#605
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoi Ruben, Heb je wel eens in een kever gereden? geloof me, hangende pedalen zijn een hele verbetering. Als je een nieuw staande pedalenset koopt van Tilton of een soortgelijk merk is het mss wel prettig, een staand padalen set van een kever betekend dat je steeds je gehele voet moet optillen om het pedaal te bedienen. Ook heb ik deze keus gemaakt vanwege de 2 hoofdremcilinders en de hydraulische koppeling, maar dat bestaat ook in staande uitvoering. Suc6 met je keuze en ombouw. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#606
|
||||
|
||||
![]() echt respect voor je werk.. wat een project zeg..
|
#607
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanks HJ, Het is gaande weg steeds groter geworden, deels omdat de auto behoorlijk slecht was en deels omdat de modificaties steeds heftiger worden. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#608
|
||||
|
||||
![]() Een door-de-weekse update?!
![]() Pedalen setje is echt een verbetering. Origineel rijdt best vreemd als je voor het eerst in een Kever rijdt ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#609
|
||||
|
||||
![]() Paul,
Ik heb nog nooit in een Kever gereden, maar ik had je antwoord wel verwacht. Ik zal er nog eens goed over nadenken wat ik ga doen met mijn auto. Wat ik wel weet is dat ook VW nu standaard in de Golf en Passat het gaspedaal op de vloer gescharnierd heeft. Op het internet zie ik in ieder geval beide alternatieven veel voorbij komen. |
#610
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er voor gekozen om het plaatwerk niet alleen met puntlassen vast te zetten(uitgeboorde puntlassen dichtlassen) maar geheel af te laasen.
Wel probeer ik dit zo te doen dat het (bijna) niet te zien is. Linksachter de puntlasgaten dichtgelast, langs de gehele lengte afgelast en met de slijptol al wat bewerkt. ![]() ![]() Ook rechtsachter is een begin gemaakt. ![]() ![]() Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#611
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Paul, hou je er goed rekening mee dat je met geheel aflassen enorm veel warmte in de carrosserie stopt. De auto kan dan flink krom trekken. ![]() Als een rallyauto wordt doorgelast dan worden de verbindingen ook niet in het geheel gelast maar korte stukken las van hooguit 2 cm (uit het blote hoofd) Ook wordt de carrosserie dan dikwijls in een mal gezet om het kromtrekken te voorkomen. Het zou zonde zijn als dit mooie projekt straks als een banaan de weg uit gaat. |
#612
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ach...hij heeft de juiste kleur ![]() Zonder gekheid, dit houd ik regelmatig in de gaten. Bedankt voor de tip ![]()
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#613
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Graag gedaan ![]() enne.....ik blijf je volgen ![]() |
#614
|
||||
|
||||
![]() Vandaag lekker gewerkt, helaas zijn niet alle uren en inspanning zichtbaar.
Eerst heb ik de pedaal box helemaal exact passen op de pedalen gemaakt, daarna de gaten goed en netjes afgewerkt, de amerikaanse schroefdraad opgeboord en met een metrische tap behandeld en tot slot de zijkanten afgelast en geslepen. Toen de box helemaal naar mijn zin was heb ik het gat in de auto netjes gemaakt en de box erin gelast, nog een klein stukje lassen, de lassen netjes afwerken en dan is dit ook weer afgewerkt. ![]() ![]() ![]() Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#615
|
||||
|
||||
![]() Gaat lekker Paul!
|
#616
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanx daddy jinx.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#617
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
#618
|
||||
|
||||
![]() Ik volg je project ook nog steeds, en telkens vindt ik het weer prachtig wat je allemaal presteert in elkaar te lassen!
Goed bezig, en hopelijk heel veel Fahrvernugen straks! |
#619
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#620
|
||||
|
||||
![]() En weer zo'n avondje, heel de avond bezig geweest maar (zichtbaar) weinig gedaan
![]() In mijn pedalenset zit een balansas, door middel van het verdraaien van deze as (draadeind) kun je de rembalans tussen voor en achter verstellen. Op deze balansas komt een kabel te zitten zodat de balans via een draaiknop op het dashboard is te verstellen. Dit alles betekend wel dat ik in de padalen box een gat te weinig heb gemaak. ![]() Netjes uitgedrukt; het zou makkelijker geweest zijn als ik dit vooraf had gedaan ![]() ![]() ![]() Hierna ben ik begonnen met het afwerken van de linkerdeurstijl, wanneer dit klaar is ga ik weer lekker vloeken op een binnenscherm. ![]() ![]() Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |