#1
|
|||
|
|||
choke aan: hoor dan harde getik kleppen
als ik mijn choke aanzet dan hoor ik een geklep ( het komt uit mijn kleppendeksel, denk dus mijn kleppen. dat is alleen als de choke aanzet, dat kan toch niet.
Kan het misschien komen doordat er dan weinig brandstof ( diesel) binnengaat. Iemand ervaring hiermee. Hoe kan ik dit oplossen, iets afstellen. Als ie warm is of laten we zeggen 10 a 15 min later na het starten hoor je de motor lekker klinken dus stationair goed en op tijd zover ik kan horen. Ik mag hem nooit in de kou of koustart in choke zetten ... |
#2
|
||||
|
||||
Dit komt door het vervroegen van de pomp waardoor je de motor hoort "nagelen'.
Dit is de dieselklop. De choke zou je alleen moeten hoeven gebruiken als het onder 0 graden is geweest buiten,of in mijn geval als je gloeikaarsen op zijn. Als het heeft gevroren dan gebruik ik de choke ook maar even en dan loopt mijn td ook even niet lekker maak al deze opgewarmd is is dit weg.Aard van het beestje. |
#3
|
||||
|
||||
Als het 1 is zonder startversneller bouwjaar 84-85-86 dan hoor je idd een kloppend geluid door een paar graden pompvervroeging (net als de ontsteking van een benzine auto) Als ie jonger is dan zit er een startversneller op. Houdt in dat ie sneller stationair loopt.
Ze zeggen wel eens: hoe meer de motor hagelt hoe beter hij is.. |
#4
|
|||
|
|||
Bij mijn diesel hoor je ook de kleppen als hij koud is. Na 5 á 10 minuten rijden is dat wel verdwenen.
De startvervroeger moet je altijd gebruiken bij een koude start. @ Johan1982mk1, de eerste jaren hebben er ook een.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#5
|
|||
|
|||
probleem is als het koud is dan echt kooud dan kan ik 'm niet gebruiken omdat ie een herrie maakt. Wat ik doe is een beetje gas ingedrukt houden tot het een beetje warm word ongeveer 5 min. Als ik dat doe hoor ik geen herrie etc, maar bij choke getik herrie uit de kleppendeksel. Dus ik denk dat het niet goed zit.
Stationair loopt ie beter dan als met choke als het heeeeel kooud is. heb dit latenhoren aan iemand en die zegt dat is niet goed dat hoort niet bij een golf 2 1.6 diesel, hij zei dat het aan het pompvervroegen zit. dat je iets met een meter erin moet stoppen in je pomp etc |
#6
|
|||
|
|||
De pomp afstellen met een micrometer zal hij bedoeld hebben.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#7
|
|||
|
|||
ja dat denk ik ook hihih
maar om even terug te komen op jullie antwoorden ik weet zeker dat het echt wat anders is, want dat hoor je en voel je gewoon, ik weet het ook uit ervaring dat er echt iets niet goed zit. maar als er iemand is die ander suggesties heeft met iets losdraaien of schroef bijdraaien hoor ik het graag |
#8
|
|||
|
|||
Als het wat anders is hoe kan het dan alleen te horen zijn als je je choke aanzet?
Ik verdenk ook gewoon het harde klop geluid van je vervroegde inspuiting. Kan er vaak erg hard aan toe gaan.
__________________
Jetta mk2 |
#9
|
||||
|
||||
Dit is echt dieselklop en het maakt niet uit of je nu toerental verhoging of niet op de pomp hebt.
Niet lang mee door blijven rijden, anders heb je straks carter ventilatie via de zuiger kop
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
|||
|
|||
hai bert, dus niet meer mee rijden ok dat ga ik zeker doen. Wat moet ik nu doen om het te verhelpen ( wat is een dieselklop)?
|
#11
|
||||
|
||||
pomp staat niet op tijd of is kapot. eerst proberen op tijd te zetten.
dit is volgens mij ontbranding in de voor verbrandingskamer.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
||||
|
||||
Gisteravond de pomp afgesteld. Hij stond zonder dat de choke aan stond tussen de 1.10 en 1.20 veeeeeel te vroeg
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Hi Ik ben tegenwoordig ook diep aan het graven in die pomp materie en ik vraag me af, heb je de pomp zelf afgesteld? Groeten Fanis |