|
||||
|
||||
Quote:
Hebben we toch verschillende instructies gekregen op onze rijlessen. Iets met "schakelpunt verleggen" en "tijdig accellereren" staat me bij. Als je niet sneller kunt, kun je niet sneller, maar om te gaan slapen tot de laatste meter omdat JIJ 't toch wel redt... dat is gewoon aso. Maar dat is al langzaamaan normaal op de wegen in Nederland.
|
||||
|
||||
nee hoor, juist met een langzame auto moet je tijdig accellereren.
Maar daarom moet je eerst voldoende afstand houden en zelf de ruimte creeëren om veilig te kunnen rijden (en dus op snelheid in te voegen). Anticiperen, dat heb je toch ook geleerd mag ik hopen? |
|
||||
|
||||
Sorry hoor, maar er zijn mensen die rijden met een 65-70 de snelweg op. Dan kan je nog afstandhouden wat je wil, maar dat helpt dan echt niks.
Kun je beter stoppen op de vluchtstrook, eerst even een sigaretje roken. Als je dan invoegen gaat heb je een kleine kans dat je er niet achter zit bij het invoegen . Gewoon gas er op, zo snel mogelijk naar de 120. Invoegen moet op de snelheid die de rest van het verkeer rijd gebeuren. Dan hoeven we bij elke oprit ook niet massaal naar de linker baan omdat er te langzaam ingevoegd word.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Quote:
Kun je anticiperen wat je wilt, slaapkoppen horen gewoon niet op de weg thuis, maar in bed. Minimum snelheid is 80, dan ga je niet met 60 doorrijden tot het einde van de invoegstrook. Anticiperen is prima, maar zou fijn zijn als die kloothommel voor me dat ook doet. Als 't je te snel gaat stap je maar op de fiets. Stelletje ouwe wijven.
|
||||
|
||||
Er is geen wettelijke minimumsnelheid, die kloothommel mag op de invoegstrook gewoon 60 rijden
|
|
||||
|
||||
Gelukkig hebben we nog altijd Artikel 5
Quote:
|
||||
|
||||
art 5 is niet van toepassing, aangezien die kloothommel een (dan wel heel traag, maar nog altijd vergelijkbaar met een vrachtwagen of kever met caravan) versnellende beweging maakte, óp de invoegstrook. Op de snelweg rijdt hij immers netjes 120 (om Sanderz te quoten, hij ging daar op tijd op het gas).
pas eerder op dat je door niet te anticiperen zelf geen art 5 krijgt als je met je trage automaat met 70 de snelweg opkomt Last edited by Marcski : 04-03-2011 at 15:55. |
|
||||
|
||||
Quote:
Op de snelweg is die er wel. Alleen is die anders dan ik dacht, 60kmh, en niet 80 die ik in m'n hoofd had. Ik snap niet dat er serieus nog mensen in de bres springen voor dat trage volk op de weg.
|
||||
|
||||
Nee, die is er echt niet, ook niet op de snelweg.
En ik probeer hun gedrag niet goed te praten, ik probeer je ervan te overtuigen dat je er beter alert op kan zijn dat er alleen maar kloothommels op de weg zitten en daarop te anticiperen Je zou eens motor moeten gaan leren rijden. Daar leer je namelijk niet alleen een voertuig besturen zoals met autorijlessen, maar daar leer je je veilig door het verkeer te begeven. |
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik niet kon anticiperen had ik dagelijks wel 'n ongeluk. Als ik alleen al kijk naar de knipperlicht weigeraars die opeens ergens afslaan of de auto langs de kant zetten. En had de minimumsnelheid bij de jongens van de Rijksoverheid opgezocht, maar die weten sowieso nergens wat van. http://www.rijksoverheid.nl/documen...wegverkeer.html Kan en mag, dan is het ook de bedoeling dat je het doet als dat mogelijk is.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
60 km/u, dat reed die kloothommel toch |
|
||||
|
||||
Om even van onderwerp te veranderen....
Erger me kapot aan buren die geen rekening houden met buren die graag om 23.20u willen slapen omdat de wekker weer om 04.00u gaat! Zo vaak een hint gegeven maar de buur snapt het niet of de buur wil het niet snappen
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zeg ik toch, kloothommel! Quote:
Gewoon gas geven, je gaat toch ook in die auto zitten om snel ergens te komen. Anders ging je wel met 't OV als je alle tijd had.
|
||||
|
||||
hoe kan je nou anticiperen als je bij een stoplicht wegrijd voor een oprit en je rijdt er achter en je verwacht dat de persoon voor je snelhied gaat maken(je gaat immers een snelweg op) en vervolgens doen ze dat niet. dan moet ik van sommige mensen hier me gas loslaten om ruimte te laten met het gevolg dat mensen achter ook af moeten remmen . omgekeerde wereld.
ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
|
||||
|
||||
Als het te echt te langzaam gaat, dan ga ik er in de kickdown over de vluchtstrook voorbij. Ik betaal immers om gebruik te maken van de wegen, dan ook goed gebruiken
|
||||
|
||||
Quote:
Hij gaat ook snelheid maken, alleen kiest hij/zij daarvoor een ander moment als dat jij zou doen. Niet zijn/haar schuld, jouw inschattingsfout. Als je achter iemand optrekt bij het stoplicht weet je toch al voordat hij of zij naar de tweede versnelling gaat, welk vlees je in de kuip hebt? Dát is het moment van afstand nemen, waardoor je zelf vloeiender kunt invoegen.
|
||||
|
||||
Quote:
Als degene vóór je anticipeert, doet hij dat door rekening te houden met wat er voor hem gebeurd Chris, als hij rekening moet houden met het feit of er een onkundig persoon achter hem rijdt is het retrociperen ofzoiets