Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-02-2011, 09:36
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default dieselpomp afstel gereedschap

Vraag 1:Ik ga binnenkort een andere dieselpomp op mijn golf 2 td zetten
op het moment zit er economische dieselpomp erop ik wil een dieselpomp
van een motorcode SB erop zetten.. mijn vraag is heeft dit nut in vermogen..?

vraag 2:
ik heb ook nog een dieselpomp van 1.9 td AAZ liggen past dat op mijn 1.6 td eco of is het verstandiger om van een SB op te zetten?

vraag 3:
En ik heb via ebay gereedschap gevonden om de dieselpomp aftestellen..

http://cgi.ebay.de/Spezialwerkzeug-...222529751507658

is dit de juiste tool om de dieselpomp af te stellen..?

vraag 4 Hoe stel ik precies de dieselpomp af? is er een how to do voor?
en wat zijn de waarde's waar ik hem op moet afstellen?

Ik hoor het wel van jullie
Reply With Quote
  #2  
Old 28-02-2011, 10:35
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default gtd tuning

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Vraag 1:Ik ga binnenkort een andere dieselpomp op mijn golf 2 td zetten
op het moment zit er economische dieselpomp erop ik wil een dieselpomp
van een motorcode SB erop zetten.. mijn vraag is heeft dit nut in vermogen..?

vraag 2:
ik heb ook nog een dieselpomp van 1.9 td AAZ liggen past dat op mijn 1.6 td eco of is het verstandiger om van een SB op te zetten?

vraag 3:
En ik heb via ebay gereedschap gevonden om de dieselpomp aftestellen..

http://cgi.ebay.de/Spezialwerkzeug-...222529751507658

is dit de juiste tool om de dieselpomp af te stellen..?

vraag 4 Hoe stel ik precies de dieselpomp af? is er een how to do voor?
en wat zijn de waarde's waar ik hem op moet afstellen?

Ik hoor het wel van jullie





1- ja
2-verstandiger om van een sb te nemen, deze is tevens beter en agressiever dan de aaz.
3-dat is de juiste tool voor het afstellen van de pomp (timing)
4-zie how to van Stijn, er is een topic van how to!

gr jim
Reply With Quote
  #3  
Old 28-02-2011, 10:53
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

De link naar uitleg over het oa afstellen van een diesel brandstofpomp: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27854
Reply With Quote
  #4  
Old 28-02-2011, 11:50
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

ik heb 2 verschillende dieselpomp gevonden:

http://link.marktplaats.nl/425585772 bij deze staat op advertentie dat het een jr dieselpomp is maar zover ik weet ik heeft jr toch een platte paddestoel?
kan iemand mij bevestigen of die een jr dieselpomp?

http://link.marktplaats.nl/421390914
deze heeft er 3 staan.. zover ik weet is de eerste pomp van een cy/jr?
en de andere 2 dieselpompen van een ra/sb? klopt dat?

en wat is precies het verschil tussen de 2 dieselpompen van een JR en SB?
Reply With Quote
  #5  
Old 28-02-2011, 12:12
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Ik zit met dezelfde uitdaging, maar dan voor de standaard settings. Je gaat ook meteen je distributieriem vervnagen neem ik aan?! Hoe strak wordt deze gespannen; oftewel moet dit met speciaal gereedschap gebeuren of is dit ook met een foefje zoals de benzine versie (kwartslag draaien max.)?
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #6  
Old 28-02-2011, 12:34
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Ik zit met dezelfde uitdaging, maar dan voor de standaard settings. Je gaat ook meteen je distributieriem vervnagen neem ik aan?! Hoe strak wordt deze gespannen; oftewel moet dit met speciaal gereedschap gebeuren of is dit ook met een foefje zoals de benzine versie (kwartslag draaien max.)?


ik ga de distributieriem ook vervangen en de waterpomp het stelt niet zo veel voor het vervangen van distributieriem zoals je het al zegt kwartslag draaien maximaal
Reply With Quote
  #7  
Old 28-02-2011, 12:41
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
ik ga de distributieriem ook vervangen en de waterpomp het stelt niet zo veel voor het vervangen van distributieriem zoals je het al zegt kwartslag draaien maximaal

Okee thanx
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #8  
Old 02-03-2011, 11:57
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

up..? iemand die het weet wat precies de verschillen zijn?
van een JR dieselpomp en SB..?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum