#1
|
|||
|
|||
geen oliedruk in 1985 turbodiesel variant
Hoi vw passaaters
Het volgende probleem maakt me super immobiel: Mijn olielampje was rood en toen heb ik eerst een nieuwe oliedruksensor en later maar een nieuwe oliepomp erin gezet. Er zit zat olie in de carterpan, overigens. Na 1/2 minuut blij rijden ging dat rode lampje weer aan, gvdgrrr, en ging'ie ook weer stroef remmen, maw nog steeds geen oliedruk (en rem-onderdruk daarbij) Weet iemand messchien waar het nu nog aan kan liggen? Nu begin ik ook te denken dat die nieuwe oliepomp misschien wel helemaal niet nodig was.. iig is het daarmee niet opgelost. Ondertussen heb ik al wat tips gekregen van iemand om: - te checken of er iets niet pluis is in het electrisch circuit met zo'n testlampje, die dan op de pluspool en op je sensor zetten. maar ja daarvan komt de druk denk ik niet terug -checken of er een lek zit in het blok zelf? in de koppakking (testen met gasapparaatje in garage) -heeft iemand nog een ander idee? (voordat ik er een nieuw blok in ga zetten, terwijl het niet nodig is) Overigens toen ik die carter schoonmaakte lagen er wel hele kleine ijzerschilfertjes/stukjes in, betekent dat iets? Of is niet erg?? Anybody who knows?? Vielen dank alvast! grrtz van Esther Last edited by Esther v : 01-03-2011 at 10:38. |
#2
|
||||
|
||||
Als jij een link legt tussen oliedruk en remdruk, zou ik es gaan kijken naar de situatie onder de lamellenpomp die de onderdruk verzorgt voor de rembekrachtiger. De oliepomp en dit luchtpompje worden aangedreven door dezelfde as. Misschien is hier wat loos, waardoor ie én oliedruk én vacuum verliest. Voor de rest zou ik zo niet weten wat hier de oorzaak van is. Nieuwe oliepomp en nieuwe sensor, dan had het toch goed moeten zijn, lijkt me.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
JA! heel goed idee, maar, ik ben er inmiddels zelf gisteren achtergekomen. de vacuumpomp waarmee de oliepomp wordt aangedreven hangt er los in. dan valt er niet veel te pompen dus.. met dank aan een recent garagebezoek. jammergenoeg heb ik geen bon meer daarvan anders zou ik ze er heel hard van langs gaan geven. zij hebben die pomp los gehad toen want ik stond ernaast. nu nog even uitzoeken hoe het ding weer vast gezet kan worden, zag het gisteren niet 123 hoe dat dan in elkaar gedraaid is.. zometeen op naar het mobiel! |
#4
|
||||
|
||||
Kijk aan, iig. gevonden waar het aan ligt. Mist het klem-vorkje onder de vacuumpomp ofzo?
Succes!
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |