#1
|
|||
|
|||
tips gevraagd vervangen uitlaatspruitstuk
Hallo!
Ik ben van plan mijn uitlaatspruitstuk van mijn PL te vervangen door een spaghettispruitstuk. Hierover de volgende vraag: heb ik voldoende ruimte om het oude spruitstuk (en downpipe) te demonteren als de auto op assteunen staat? Met andere woorden: is het spruitstuk en downpipe als één geheel onder te auto uit te halen of moeten deze perse los van elkaar? (mijn gevoel zegt namelijke dat deze bouten muurvast zitten) Bedankt alvast! |
#2
|
|||
|
|||
Een put of brug is aan te raden
Dit inverband met wegdraaien voorpijp Als je die niet meer gebruikt kan je die ook in stukken slijpen |
#3
|
||||
|
||||
op assteunen zou ik afraden, zeker als hij in zijn geheel eronderuit moet
|
#4
|
||||
|
||||
Motor eruit pakken, kan je er makkelijk bij, en direct ff schoonmaken waar je anders niet komt..
Maar tis wel iets meer werk.. |
#5
|
||||
|
||||
je kan ook je inlaatspruitstuk eraf halen dan heb je alle ruimte om er van de bovenkant bij te kunnen,zo heb ik het vorige keer ook gedaan alleen om je oude er af te halen sleutel je wat op de taast zeg maar
gr pieter.
__________________
Fryske vw Ryder |
#6
|
||||
|
||||
Als je de achterste subframe bouten er uit draait, en de voorste een paar slagen los draait , zakt je subframe net ver genoeg om het spruitstuk er tussenuit te halen en de nieuwe er weer tussen te plaatsen.
Het subframe kun je dan met de krik laten zakken . Plaats voor de zekerheid ook een paar blokken of wat anders naast de krik . Mocht deze het begeven , heb je altijd een veiligheid voor jezelf ingebouwd Hiermee kun je deze dan ook weer mee omhoog brengen om de bouten er weer in te draaien. Je assteunen moet je dan wel behoorlijk hoog zetten en onder de carrosserie plaatsen ipv onder het subframe. Vlak achter het voorwiel zit een krikpunt waar je deze eventueel onder kunt plaatsen. Zet de wagen ook op de handrem en plaats een paar blokken voor en achter de achterwielen !
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Zo heb ik het ook gedaan. Was er een halve middag aan bezig. Duurde langer omdat men inlaat spruitstuk pakking kapot was gegaan. En een probleem wat ik had. Er zijn schijnbaar verschillende spruitstukken. Korte en lange? Ik moest de katalysator aanpassen. Deze past er niet meer onder met het RVS spruitstuk. Dus daar zou ik wel even van te voren heen kijken. Zodat je bent voorbereid. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Heb wijnig zin bij een 16v |
#9
|
||||
|
||||
toch wel. ondanks dat hij aan de voorkant vast zit, helt hij zover over dat je die ruimte wel kan gebruiken om bij de uitlaatspruitstukmoertjes te komen
|
#10
|
|||
|
|||
Ik zou gewoon op opritten zetten vanachter en op assen steunen zetten vanvoor en je krik als opvang punt voor moest er iets fout gaan. heb het zelf ook zo gedaan was helemaal geen probleem. Enkel raad ik dan wel een goede lig mat aan voor je rug en nek:p
|