#1
|
||||
|
||||
golf Gti 16v start warm slecht
hallo mensen,
Ik rijd nu al een tijdje rond in mijn golf Gti 16v. maar ik ben nu ook al een tijdje bezig met het volgende probleem. koud start de auto (bijna) altijd meteen, eigenlijk gewoon raken en lopen. en als ik een stukje heb gereden en de motor afzet en 10min later weer start dan slaat de motor ook meteen aan. maar als ik een stukje rijd en daarna bijv. 1,5 uur of 7 uur stil laat staan voor ik hem weer start, dan moet ik flink doorstarten. hij doet het altijd wel, maarja altijd wel pas na 5 - 15 seconden ofzo. En dit klinkt natuurlijk niet zo sjiek als verderop een hoop mensen staan motor loopt gewoon mooi, trekt goed en stationair staat hij ook niet te dansen in zijn toeren. hij heeft pas een grote beurt gehad, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ook heb ik de accu vervangen, dus hij heeft stroom genoeg. het is trouwens een gti 16v KR blok, er zit wel een katalysator met een lambdasonde in. iemand misschien een idee? want ik ben dit langzamerhand wel beetje zat
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#2
|
||||
|
||||
Als je hem start draai je dan meteen de sleutel door met starten?
Ik wacht meestal even 2 tellen op contact. Tot de benzine pomp even heeft gedraaid. En dan pas starten. Dan slaat hij meteen aan. Weet niet of dat voor jou helpt ! |
#3
|
||||
|
||||
Zodat je brandstofpomp druk opbouwd.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
ja, ik wacht eigenlijk altijd tot de pomp stopt met draaien en dan pas starten, dus hier kan het ook niet aan liggen
en als ik meteen doordraai dan merk ik eigenlijk ook niet egt een verschil.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#5
|
||||
|
||||
Heb laatst eens meegekregen van een oud auto-arena chef, dat de bussen waar je injectorleidingen mee in het spruitstuk bevestigd zitten, wel eens willen slijten naar verloop van tijd.
Bij het afkoelen krimpen je injectorleidingen & bussen in, waardoor er lucht bij kan komen. Heb dit zelf echter nooit persoonlijk meegemaakt, dus dat zou iemand hier misschien kunnen bevestigen? Dat zou het probleem misschien wel eens kunnen zijn in jouw geval..
__________________
current rides: Bora TDI 96kw '02 on air (Daily) Opel Manta B '78 c20LET fase2 (Project) Past: Golf 3 vr6 '93 (Daily) |