#441
|
||||
|
||||
Quote:
Ben blij dat je het zelf zegt Ik dacht al, waar heeft die het over.
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#442
|
||||
|
||||
maar deze heb ik niet
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#443
|
||||
|
||||
Daar zitten bij jouw TDI toch maar een stuk of 2 relais in. In losse relaishouders, dus die zitten al in je kabelboom.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#444
|
||||
|
||||
hm als dat zo is kan ik die 2 wel tegen de mk2 kast hangen en die zekeringen ernaast.
want de relais van de ruitenwisser enzo kunnen net zo goed blijven zitten dan. ik zal het eens uit gaan pluizen.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#445
|
||||
|
||||
luister nou eens naar me joost
gewoon doen hoe ik het uitgelegd heb anders haal je onnodig veel werk aan.mk2 spul laten zitten en de mk4 boom strippen en aansluiten op de mk2 kast.zorg dat je goede schema's hebt dan stelt het niks voor.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#446
|
||||
|
||||
Dat zou ik ook doen ja...motorkabelboom van zo`n AGR bestaat maar uit een paar touwtjes
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#447
|
||||
|
||||
@rené: dat klopt ja, want ben maar een paar minuten bezig geweest om alle stekkers aan de motor te hangen.
@Gerben: Ja dat kan ik wel doen, maar dan kom ik denk ik niet helemaal uit. moet sowieso een extra relais op voor het voorgloeien. maar de mk 4 heeft natuurlijk een stuk meer functies dan de mk2. weet niet zeker of ik alles dan aan elkaar geknoopt krijg. maarja ik zal eens stoppen met denken en gewoon eens wat gaan doen. Helaas nu ff geen tijd voor alleen.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#448
|
||||
|
||||
als je het andersom wil doen,heb je veel meer werk om uit te vinden of het allemaal wel compatible is qua verlichting ruitenwissers kachel etc....gaat je echt niet meevallen hoor.
zoals ik het zeg is echt het makkelijkst.ik heb je toen die mb cdi motor op die testbok laten zien toch...daar zaten ook geen andere frutsels aan.en heb net weer een '03 c-klasse blok in een '79 mb busje gebouwd met alleen wat relais en weerstanden om wat overbodige functies te omzeilen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#449
|
||||
|
||||
Goed, dan ga ik dat proberen.
In principe heeft de ECU toch alleen een geschakelde plus,constante plus, input van sensoren, output naar cockpit en een signaal van het contact nodig.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#450
|
||||
|
||||
Quote:
Voorgloeien word gestuurt uit je ecu dus dat is niet zo lastig. Ik heb een schema van een tdi ecu en dat valt reuze mee. Ik heb de benamingen er even met paint ingezet. Bijna de helft zit op de motor. http://i54.tinypic.com/8vsnkw.jpg Succes.
__________________
"73 Käfer |
#451
|
||||
|
||||
Die MK4 zekeringkast en kabelboom hang je er inderdaad niet 'zomaar' even in. Been there, done that, several times...
Makkelijkst is gewoon de benodigde signalen op de ECU aanleveren en klaar. Maar je hebt gelijk. Je moet weten waar je mee bezig bent. Ben je niet zeker, kan je het beter uitbesteden. Het is tenslotte te duur om wat aan te klooien en te slopen lijkt me.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#452
|
||||
|
||||
Overigens is bovenstaand schema van een AFN motor en dus een Golf 3 motor. AGR heeft volgens mij een compleet andere stekker en pinbezetting.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#453
|
||||
|
||||
Gewoon de motorkabelboom aansluiten en de ecu. Overtollige shit er uit knippen, ecu aansluiten op je contact ed. Is allemaal wel te doen.
__________________
"73 Käfer |
#454
|
||||
|
||||
Overigens staat het dik geschreven op bovenstaand schema dat het een AFN betreft. Werd er gesproken over "een" tdi motor, ter illustratie hoe zo'n simpele kabelboom eigenlijk het is.
__________________
"73 Käfer |
#455
|
||||
|
||||
ik dacht dat je je motorruimte wou spuiten?
|
#456
|
||||
|
||||
Klopt, maar heb besloten hem eerst rijdend te maken en daarna kan de motor er altijd nog ff uit om de rest af te maken.
En het is niet dat ik nooit met injectie elektronica heb gewerkt, het is gewoon allemaal best lang geleden. En buiten dat feit: iets wat ik niet kan, kan ik leren. Daarom was ik nu naar zo veel mogelijk schema's op zoek. Maar nu ik er even naar aant kijken was kon ik het meeste zo al aansluiten zonder nog maar 1 schema te bekijken. Het komt wel goed, maar vind het ook wel fijn om input van jullie te krijgen.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#457
|
||||
|
||||
Joost, ook voor jou nog een keer: Respect jongen! Met een hoofdletter R.
|
#458
|
||||
|
||||
Quote:
Sluit ik me bij aan! Echt super. Binnenkort, als het weer wat beter is, zullen we weer eens een Dub-bbq doen om een beetje bij te ouwehoeren
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#459
|
||||
|
||||
nou nou jongens niet overdrijven, ondertussen zijn er op het forum al meerdere die een tdi in een golf 2 bouwen en al klaar zijn.
en sommige zijn zelfs nog later begonnen dan mij, maarja tijd is soms schaars. @matheo: goed plan! roep maar een datum.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#460
|
||||
|
||||
Vandaag weer heel even bezig geweest met de golf.
Zoek de verschillen: Heb dus de bouten waar mijn voorste subframe (waar een motorsteun op staat) mee vast zit even vervangen. Wel zo fijn om een zwaarder blok met nieuwe bouten vast te zetten ipv 26jaar oude
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |