Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-02-2011, 06:57
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default Vraagje over 1.6 benzine (EZ)

Ik heb een vraagje over een 84-er Golf2 1.6 benzine (EZ)
De motor heb ik vorige week een uitgebreide grote beurt gegeven,loopt opzich prima, rijdt en presteerd perfect, alleen stinkt ie naar benzinedampen (Ook met motor uit) en af en toe start ie slecht en laatst bijna helemaal niet meer. Nu lijkt het mij dat ie verzuipt of zoiets. Ook als de motor uit is, dat ie benzine 'doorsijpeld' ofzo.
Heeft iemand ideeen en of tips waar ik naar moet kijken??
Kan geen brandstoflekkage vinden. Benzineslangen poreus..? Elektrische brandstofafsluiter die niet (helemaal) dicht gaat?? Tja, zeg het maar...
Ik weet dat deze carburateurs storingsgevoelig zijn, maar deze problemen moeten toch op te lossen zijn.:S

Alvast dank.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2011, 12:52
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

hij heeft een mechanise benzine pomp zit voor op je blok,,, als de auto niet loopt zal deze ook niet werken....
heb je aan de onsteking gedraaid ?
als deze niet goed staat zal die moeilijker aanslaan en dan ook die stank van onverbrande benzine geven .......

ook hier 1.6 EZ 1984

even zoeken moet te doen zijn toch

ook ik ruik wel is beetje benzine damp

ach hij is ook bejaard
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF

Last edited by gizmo98 : 06-02-2011 at 16:34.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-02-2011, 14:35
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

haha een bekend probleem, Mijn oude Golf 2 ook met EZ motor stonk ook altijd naar benzinedampen. de golf van mij is er 485000 km oud mee geworden.
Deze carburateurs zijn niet de zelfde als de PN motoren.
maar je kunt het wat verminderen door de vacuum/brandstof slangetjes te vervangen.
rijd de auto verder goed, normaal stationair? anders moet de de carburateur af laten stellen. Ga wel naar een specialist, niet iedereen kan die carburateurs goed afstellen!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 06-02-2011, 19:30
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Ontsteking heb ik (nog) niet aan gedraaid,ga ik binnenkort ff checken en evt. bijstellen.
De auto heeft minder dan 150.000 km gelopen,kan zo te lezen nog even mee dus!
De vacuumslangetjes vervangen lijkt me idd ook een goed idee. Is vast nooit verkeerd.
Vmdg wilde hij weer niet aanslaan, na lang doorstartern met vol gas, sloeg ie eindelijk met hoop rook en gepruttel aan. De motor verzuipt duidelijk terwijl ie stilstaat. :P Best apart. Maar daarna loopt ie keurig netjes, reageert goed op gasgeven en geen bijzonderheden.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #5  
Old 07-02-2011, 17:53
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

is dit alles onstaan na je beurt

heb je de distru ook vernieuwd... ??
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #6  
Old 07-02-2011, 18:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Vlotternaald die niet goed afsluit
Oorzaak lekke vlotter of wat vuil deeltjes
Reply With Quote
  #7  
Old 07-02-2011, 20:49
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Nee, het was voor de beurt ook al zo.
En de distributieriem ga ik deze week pas vervangen.
Heb al een busje Injectorclean van Wines in de tank gegoten, hopelijk gaat dat zijn werk goed doen.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #8  
Old 07-02-2011, 22:57
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

oke ik wou zeggen als je de distru heb gedaan dan staat die tandje verkeerd
maar dat is het geval dan ook niet ,of hij moet al de tijd al iets verkeerd hebben gestaan



suc6

ben benieuwd
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #9  
Old 11-02-2011, 21:31
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Nou, we zijn nu klein weekje en paar 100 km verder. Alle vacuumslangen heb ik vervangen, waren niet echt fris meer en de timing van de d-riem gecheckt.(Stond goed.) Hij stinkt nog wel eens wat lichtjes naar benzine, maar de startproblemen zijn voorbij. Waarschijnlijk waren het toch gare, poreuze vacuumslangen. En ook het feit dat ie lekker intensief zijn km's gemaakt heeft icm. de reiniger, heeft vast wat geholpen.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken , deze thread kan wat mij betreft op slot.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum