Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-02-2011, 00:42
Golf-2-stefan's Avatar
Golf-2-stefan Golf-2-stefan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 171
Default 1.6 of 1.6 TD

Hallo,
Ik zal me eerst voorstellen,
Ik ben stefan, ik kom uit kruisland (noord brabant)
Ik ben 17 jaar, bijbaantje brommermonteur en vliegtuigmonteur in opleiding.
Ik heb sinds vorige week een mooie golf 2 cl D oldtimer opknapper gekocht uit belgië!
Nou ben ik hem dus helemaal aan het strippen om straks te laten spuiten, maar mijn vraag is:
Het blok gaat er toch uit nu en is niet super meer (blaast wat langs de oliedop op cilinder kop)
Ik wilde er zoiezo al een iets sneller blokje in leggen, een 1.6 TD.
Wat is het slimste om te doen.
Een 1.6 TD kopen en nog extra geld in stoppen om het blokje toch een beetje fatsoenlijker te maken of de 1.6 blijven rijden en daar geld in stoppen om die mischien wat te maken?
Scheeld het qua prestatie veel bij 1.6 D of 1.6 TD?
Ik ga mijn project verder helemaal bij houden met foto's en binnenkort wanneer ik al een eindje op weg ben maak ik een thread van het project!
Gr,
Stefan
__________________
Golf MK II TDI
"Under construction"
http://www.volksforum.com/forum/sho...944#post1073944
Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2011, 00:53
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Met een td heb je meer mogelijkheden, en standaard al meer vermogen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 06-02-2011, 06:47
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

De ongeblazen diesel helemaal netjes reviseren is heus wel leuk werk en blijft dan ook lekker betrouwbaar doorkachelen, maar als je ooit verder wilt met 'opvoeren', ben je met zo'n blok gauw klaar...
Als je een 1.6 TD of 1.6 GTD blok opzoekt en reviseerd heb je,zoals Tim J zegt, veel meer mogelijkheden om er meer vermogen uit te persen. Beetje gogelen met intercoolers, turbodrukken, brandstofpomp etc.etc.. en voor je t weet heb je een diesel die over de 100 pk levert...M.a.w. je houdt er langer lol mee.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #4  
Old 06-02-2011, 10:11
Golf-2-stefan's Avatar
Golf-2-stefan Golf-2-stefan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 171
Default

Oke,
Dan denk ik toch dat ik voor het motorblok maar wat extra geld apart houd en dus een 1.6 TD blok koop en opknap.
Stel, het blok blaast verder niet enzo langs de oliedop,
Wat zijn de standaart dingen die je wel even moet vervangen om zo'n blokje weer even wat beter te krijgen?
Is de turbo reviseren slim om te doen of dit hoeft mischien niet eens?
Gr,
Stefan
__________________
Golf MK II TDI
"Under construction"
http://www.volksforum.com/forum/sho...944#post1073944
Reply With Quote
  #5  
Old 06-02-2011, 10:54
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Gewoon de 1.6D opknappen. Had mijn oude blok pas bij 507k vervangen door een andere met twee ton minder. Die gaan we nu, 40k later binnenkort ook opknappen, even nieuwe pakkingset erop, en dan kan ik weer een paar ton door

Altijd starten en lopen, dingen zijn superbetrouwbaar.
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 06-02-2011, 12:05
Golf-2-stefan's Avatar
Golf-2-stefan Golf-2-stefan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 171
Default

Maar ik wil ook wel wat meer vermogen, en als ik hoor dat die TD blokjes zo op te schroeven zijn denk ik toch dat ik voor zoiets ga.
Ik wil het geld allemaal best in de auto steken dus ik denk dat ik voor een TD blok ga en die opknap.
Gr
__________________
Golf MK II TDI
"Under construction"
http://www.volksforum.com/forum/sho...944#post1073944
Reply With Quote
  #7  
Old 06-02-2011, 19:17
Golf-2-stefan's Avatar
Golf-2-stefan Golf-2-stefan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 171
Default

Maar wat ik dus nog vroeg:
Wat zijn de dingen die je moet doen als je een TD blok even een goede beurt wilt geven?
Zal de turbo reviseren nodig zijn?
Gr
__________________
Golf MK II TDI
"Under construction"
http://www.volksforum.com/forum/sho...944#post1073944
Reply With Quote
  #8  
Old 06-02-2011, 19:37
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Olie en filters vervangen om mee te beginnen.
Zwetende/lekkende pakkingen vervangen.
Verstuivers testen. Verder loopt zo'n diesel gewoon en is regulier serieus onderhoud het toverwoord voor een lkang leven.
Turbo reviseren is niet perse nodig, alleen wanneer hier problemen mee zijn.
Wil je in een later stadium beginnen met turbodruk etc.. verhogen, dan zou ik er toch voor kiezen om te zorgen voor een compleet frisse, gereviseerde basis. Anders kom je van het één in het ander, omdat alles dan nét niet helemaal fris meer is. Hier zijn op het forum genoeg threads die over opgevoerde (G)TD's gaan.Zeer de moeite waard om lekker door te lezen.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #9  
Old 06-02-2011, 22:09
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

en die TD's zijn ook superbetrouwbaar. Tuurlijk zit er meer op en aan dus kan er ook meer kapot gaan. Maar mijn TD heeft ook al 5 ton gedraaid en is nog nooit gereviseerd geweest!
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #10  
Old 06-02-2011, 23:43
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Altijd eentje mét een T, duhh
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #11  
Old 07-02-2011, 18:07
Golf-2-stefan's Avatar
Golf-2-stefan Golf-2-stefan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 171
Default

http://www.volksforum.com/forum/sho...944#post1073944
Hier mijn topic over de vorderingen
__________________
Golf MK II TDI
"Under construction"
http://www.volksforum.com/forum/sho...944#post1073944
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum