|
|||
|
|||
Hey Eelco,
De plannen zijn een tijdje op een wat lager pitje gezet door financiele redenen, aangezien het niet helemaal lekker ging met de vaste inkomsten hier (lees: dreigend faillissement). Maar achter die periode staat nu een punt, want de werkgever van m'n vader is failliet, waardoor mijn vader zelf ook weer normaal kan gaan werken, voor o.a. z'n eigen bedrijf. Wat dus ook betekent dat de golf gelast kan worden, want er moest toch wel heel wat meer dan 200 euro aan gebeuren! Het plan was dat de auto deze week werd opgehaald, eindelijk, maar toen bleek dat van het schadeherstelbedrijf de autoambulance in de prak was gereden, dus daar is het nu op wachten. Startmotor wordt er dan ook ingezet, want die is helemaal versleten (waardoor hij dus niet start en ook niet kan rijden). Is die gemaakt, dan gaat-ie door de APK. We hopen met de lente te rijden, en zeker naar Asten te gaan, MET de golf.... Verder hebben we een leuk setje origineel staal op de kop getikt, en nog wat andere onderdelen. Zal als het allemaal wat meer gevorderd is wel wat foto's plaatsen, met het resultaat van lassen en zo!
|
|||
|
|||
Wij zijn blij:
Voor: Na: Voor: Na: Voor: Na: Voor: Na: Verder is ook de startmotor vervangen dus loopt de auto weer. Hoe is een ander verhaal... Plannen voor nu zijn zaterdag op de brug, kijken wat er allemaal moet gebeuren voor de apk, die middag nog naar volksrepairs brengen en dan dinsdag daar weer daar ophalen. Ook wordt de golf daar goed afgesteld. Hopelijk hebben we volgende week APK (: Andere dingetjes die zijn veranderd: ander setje origineel staal, en gele lampjes voor (: Zal zaterdag nog wel wat foto's maken van hoe de dorpels nu zijn geworden, want die waren ook aardig rot. Misschien dan al op een schroefsetje, die is ook in bestelling.
Gr, Maarten Last edited by Maartenmk1 : 21-04-2011 at 15:43. |
|
|||
|
|||
mooi project maar je hebt nog wel wat te doen:P
waar kan je die blauwe platen halen? |
|
|||
|
|||
Erg netjes opgeknapt
|
|||
|
|||
@ MM Designs MK1: Die platen heb ik gehaald bij Autoslager, zaak hier in Zoetermeer die in auto-accessoires doet e.d.
@ T!m: Thanks, ben ook erg tevreden (:
|
|||
|
|||
mag je daar ook gewoon mee rijden?
|
|
|||
|
|||
Nee in principe niet. Het is pas legaal om met blauwe platen te rijden als je auto van voor januari 1978 is. Mocht het dan net zo zijn dat deze van oktober 1978 is.... Maar wij hebben gewoon altijd de gele platen bij ons en die kunnen we zo verwisselen, als we aangehouden zouden worden. En dan, blauw staat veel fraaier toch?
|
|||
|
|||
ja klopt vind ik ook wil ze zelf ook graag erop hebben.
|
|
|||
|
|||
Weer even een kleine update, vandaag is de golf op de brug geweest en zijn we erachter gekomen dat de volgende dingen nog moeten gebeuren voor de APK:
- carburateur goed afstellen (CO waarde hoort 1,5 te zijn, was eerst 5,5 en nu zelfs 9,9+, het apparaat kon het niet meer meten....) - pompje ruiterwisservloeistof voor vervangen - verlichting kentekenplaat achter vervangen - remkabel rechtsachter vervangen (rem loopt nu aan doordat de kabel blijft hangen...) Nog wat dingen die op termijn gedaan moeten worden: - brandstofleiding vervangen (komt een koperen voor in de plaats) - aandrijfhoesjes voor vervangen (komen scheurtjes in) Verder was de auto in goede staat en had weinig mankementen (: Hier nog de beloofde foto's van de dorpels hoe ze zijn geworden: Voor: Na: Voor: Na: Je kan nu ook wel duidelijk zien dat de brandstofleidingen aan vervanging toe zijn. Halverwege volgende week hopen we weer legaal rond te kunnen rijden met APK, misschien dan ook al wel met schroefset!
|
|||
|
|||
Zoek het verschil:
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd..
Kun je er weer even tegen aan
|
||||
|
||||
Goed bezig.
Zie ook dat je orginele Golf 1 stalen velgen eronder heb gelegd. |
|
|||
|
|||
Thanks!
@Erik: Klopt, staat veel beter zo vind ik!
|
|||
|
|||
beter dat er weer een verse apk op zit
kheb je nog steeds niet gespot? rij dagelijks in een blauwe 83ér mk1, blauwe platen, gele koplampen met geplakte kruisen en een mat zwart lv scherm. |
|
|||
|
|||
Quote:
Werk je toevallig naast de gamma? Want ik zie daar ook wel is een blauwe mk1 staan met brede achterlichten. En wat die meneer hierboven al zegt, rij is langs! We kunnen nu nog even niet rijden, auto stond op het kentekenbewijs nog geschorst, dus wachten nu op een nieuwe, en mogen dan rijden....
|
|||
|
|||
nee die is van iemand die bij de brezan werkt ( zit ook hier op het forum, alleen niet erg actief geloof ik )
ik rij een keer langs als ik aan het touren ben |
|
|||
|
|||
Heeft iemand voor ons foto's waar je precies de gordels achterin bij een golf 1 vastmaakt? We hebben de punten al wel gevonden, het uitvinden nu alleen nog is hoe te monteren...
Gr, Maarten EDIT: Het blijkt dat de zijkanten van de hoedenplank (die aan de carrosserie vastzitten) aan de bovenkant een sleuf moeten hebben om de gordel door te voeren van de bout in het hemeltje naar onder. We hebben er dus nu maar de optie met 1 middengordel van gemaakt. Zijn nog op zoek naar twee mooie met zwart beklede exemplaren, liefst uit het bouwjaar van de auto, want die zijn nog heul makkelijk te vinden... Groet, JB
78'er Golf C 1.5 AUT Diamantsilber Last edited by jbtroost : 26-05-2011 at 13:30. |
|
|||
|
|||
Vandaag meegedaan aan de oldtimerdag hier in Zoetermeer. Was een leuke rit met lekker weer.
Plaatje hoe de golf er nu bij staat: Meer foto's van de oldtimerdag
Gr, Maarten Last edited by Maartenmk1 : 21-05-2011 at 17:11. |
|
|||
|
|||
[/URL] leuke auto! mooi om 'm eens in het echt gezien te hebben |