Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 02-02-2011, 21:58
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Kan ook zijn dat je spanningstabilisator achter op je tellerbak dat die verkeerde waarde aangeeft.. dan krijg je ook van die rare kuren dat de koelvloeistof temparatuurmeter benzine meter.. verkeerde waardes aangeeft..

bekijk de link maar eens staat een plaatje
met duidelijke uitleg wat het spanningstabilisator doet

http://www.volksforum.com/forum/sho...+slaat+helemaal
Reply With Quote
  #22  
Old 03-02-2011, 08:09
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

die is het niet want die heb ik een tijdje geleden al doorgemeten, gaf netjes 9,8V (mag tussen 9,5 en 10,5V liggen) en benzinemeter/boordcomputer functioneren naar behoren. Heb toch het idee dat mn koppakking doorgeslagen is want er staat tijdens draaien behoorlijke druk op mn koelwaterslangen...
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #23  
Old 03-02-2011, 08:31
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

verstopte kachelradiateur? is mij laatst ook overkomen doordat die niet door de kachelradiateur niet kon circuleren liep de temparatuurmeter op hoe je dat kunt achterhalen bij de schutbord beide slangen loshalen en een koppelstuk tussen zetten en kijken of de temparatuurmeter nog steeds omhoog schiet.. maar dat er behoorlijke druk op de koelslangen zit is normaal het is wat buiten redelijk koud de thermostaat opent heel laat of helemaal niet in dit weer.. als je de koelslangen +- een 1 cm kunt indrukken is het goed meestal als de thermostaat opent dan kun je de slangen gewoon normaal indrukken spuit er ook kvs uit reservoirpotje.. als je themparatuurmeter oploopt tot het einde?
Reply With Quote
  #24  
Old 07-02-2011, 20:20
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

kachelradiateur word netjes warm dus dat is het ook niet. Ik ga hem woensdag even naar de garage brengen om te controleren of koppakking lek is....
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #25  
Old 07-02-2011, 20:42
Koudijs Koudijs is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 98
Send a message via MSN to Koudijs
Default

Laat even weten wat het is geworden... ben benieuwd. Veel succes!
Reply With Quote
  #26  
Old 07-02-2011, 23:26
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Komt in orde, hou jullie op de hoogte!
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #27  
Old 10-02-2011, 00:10
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Nou vanochtend langs de garage geweest en die hebben het zaakje even bekeken met de door mij gevonden klachten in het achterhoofd houdend. Ze hebben mn koelwatersysteem gecontroleerd op temperatuur met een laserthermometer en het uitlaatbochtje op mn kop waar de voeler in zit gaf netjes 89/90 graden aan en op mn klok uiteraard weer zwaar oververhit. Hij had het vermoeden, omdat het kabeltje nogal dicht langs mn verdeler ligt, dat het signaal beïnvloed word door magnetische velden. (Scheen volgens zijn ervaring met oude Golfjes nogal vaker voor te komen?!) Advies om eens een losse kabel te trekken vanaf mn instrumentenpaneel rechtstreeks naar de voeler ruim langs de verdeler en bougiekabels om dat uit te sluiten, maar een lekke koppakking was het zeker niet! Slangen waren toch niet zó hard, dat ze op een lekke koppakking duidden en verlies geen koelwater en is ook geen enkele luchtbel te zien in mn expansietankje. Pfoeh scheelt weer een bak centen

wordt vervolgd..
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #28  
Old 10-02-2011, 10:59
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Ik heb hetzelfde probleem met men broer zen auto.

een 1.6 EZ-blok. Radiator,waterpomp,thermostaat vervangen.
Word gewoon warm tot 90° fan springt op tijd aan enz...

Maar de meter staat net niet helemaal rechts.

Heb eens gekeken om de sensor te vervangen maar er zitten 2 korte sensoren in.

1 thermotijdschakelaar en een thermoschakelaar voor de temp in je dash.

Deze zijn niet namaak te krijgen (alleen de lange) en bij vw hadden ze ze niet op voorraad.

Zou ik een T-stuk (waar je sensoren in zitten) kunnen nemen van bc een 1.8 GTI ofzo en dan nieuwe sensoren steken??

Ik ben bang dat de sensor het hier begeven heeft.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #29  
Old 10-02-2011, 11:12
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Die thermotijdschakelaar doet niets meer dan het schakelen van de radiateurventilator en heeft verder geen aandeel in het gebeuren met temperatuur weergave op je instrumentenpaneel. Dat is puur en alleen je voelertje met een enkel contact (rood/geel draadje dacht ik). Ik geloof dat niet elke voeler hetzelfde is maar mijn type voeler (tot 125 graden Celcius) hebben ze nog bij VW, zal wel eens kijken welke er hoort in een 1.6EZ en of dat T-stukje hetzelfde is. Monteur in garage zei dat het bijna nooit voorkomt dat die voelertjes kapot gaan, ik heb mijne al vervangen en nog niets opgelost. Maar zodra ik de oplossing heb gevonden zal ik het hier posten.
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #30  
Old 10-02-2011, 13:50
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Ik heb nog even voor je gekeken en die voeler voor een EZ blok is gelijk aan een EV. VAGnr 049 919 501 (zwart isolatieringetje) en gewoon te bestellen bij de dealer.

Wat betreft dat t-stuk zit er iets verschil tussen. Mijn EV heeft een ander nr namelijk (027 121 133 A) en t-stuk voor EZ (026 121 133 C). Gelijke t-stukken zitten ook op HM, GX, GU, HV, RF en RH blokken.

Hopelijk kan je hier wat mee, zo niet heb ik toch mn best gedaan
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #31  
Old 26-09-2011, 20:56
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Bumper83 heb je het probleem al opgelost?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn temp meter staat bijna helemaal rechts.
Maar de motor wordt niet te heet, ik meet tot dat de fan aan gaat 83 ohm dan gaat de fan een en zakt de weerstand snel naar 93 ohm. Wat heb ik allemaal gedaan:
-Temp sensor vervangen
-Weerstand gemeten draad van sensor naar tacho < 1 ohm
-Weerstand gemeten min draad van tacho naar min pool < 1 ohm
-Temperatuurmeter vervangen
-Printplaatfolie van de tacho vervangen

Ik snap het niet meer en weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
Reply With Quote
  #32  
Old 26-09-2011, 21:15
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

ik heb trouwens een ander klokje (votex) aan de sensor gehangen en dan is het wel in orde.

Koppakking was er bij men broer door maar had nx met het uitslaan van de meter te maken.

Waarom de meter uitslaagt weten wij ook nog niet.

Wij hebben de oude meter afgekoppeld en een votex temp meter ingebouwd.

Deze geeft wel de goede waarde.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #33  
Old 27-09-2011, 19:50
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

ik heb het euvel nog steeds niet kunnen achterhalen en zal waarschijnlijk nog wel even gaan duren aangezien ik hoogst waarschijnlijk de hele Golf uit elkaar ga trekken om de carosserie in orde te maken. Daarna kan ik altijd nog de techniek in orde maken Doorgerotte wielkasten vind ik prio 1
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #34  
Old 28-09-2011, 19:26
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Na heel wat uurtje te hebben gemeten en geklooid, ben ik er uit.
Het was de massa (-) kabel van de accu naar de carrosserie en die vervolgens weer door loopt naar de motor. Alle 3 de contact punten geschuurd en in de vet gezet. Nu blijft mijn meter weer netjes aan de rechterkant van het lampje staan (1985). Dat is toch goed rechterkant lampje?
Dus mensen die een gek probleem hebben met hun temperatuurmeter, kijk eerst even je massa kabel na.
Reply With Quote
  #35  
Old 28-09-2011, 19:40
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

massakabels heb ik allemaal al opgeschuurd en controleerd, gaven 0,02 Ohm weerstand dus ligt het ook niet aan
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #36  
Old 28-09-2011, 19:49
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Heb je dat stukje op de carrosserie ook opgeschuurd? Of alleen de kabel?
Reply With Quote
  #37  
Old 28-09-2011, 21:20
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

beide uiteraard anders meet ik geen 0,02 Ohm op mn massa bij mn instrumentenpaneel
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum