#1
|
|||
|
|||
PL wil alleen beroerd stationair lopen
Heb hier achter me een Golfje van 1990 staan, een type 2 GTI Edition.
1800 16v PL de hele koude winterperiode heeft ie geen slag verkeerd gedaan ( behalve de koppeling die er uit gestookt was ) de laatste paar weken wilde ie koud al steeds moeilijker starten, hij moest ff hobbelen en ff met gas spelen en dan deed die et weer als een speer. nu heb ik em vorige week vrijdag thuis geparkeerd en moest em maandag weer mee, maar nix nada noppes, kan starten tot de accu leeg is maar wil niet aanpakken. deze week de 2de auto meegehad en vanaf donderdag aan het zoeken wat het is. wat ik al gedaan heb: - nieuwe bougies, geen resultaat, een mooie vonk, ook vanaf de bobine een mooie vonk naar de carroserie. - andere jetronic computer, geen verschil - andere onstekings unit ( bovenop de Jetronic ) geen verschil - andere vacuumvervroeger ( dat 2de kaste met gele dop onder het raam) geen verschil - luchtweger schoongemaakt, geen verschil. - benzine toevoer los en starten, een mooie grote straal benzine. - carburateur eraf en schoongemaakt, geen verschil. - ontsteking eraf en reserve hall gever erop, geen verschil wat ik wel merk dat ik de ontsteking helemaal naar achteren moet draaien wil ie lopen maar zo heeft ie altijd gestaan. - nu had ik het gevoel dat ie geen bezine kreeg van koudstart ventiel, die blauwe rechts als je er voor staat, dus die eens los gehaald wit vel papier eronder en starten, geen druppel! denk denk, deze toen maar direct aangesloten op de accu en jawel starten! dus: met de koudstart inspuiting is niks mis hij word alleen niet aangestuurt, wat moet er voor zorgen dat deze aangaat? heb nu zelf een schakelaar gemaat waar ik dus nu mee kan starten, aan uit knopje op het koudstartventiel, deze moet ook weer niet altijd aanstaan want dan verzuipt ie, dan loopt ie maar heel beroerd! als ik dan her en der stekkers ga los halen, kan ik doen wat ik wil maar geen invloed op lopen! met heel veel voorzichtig spelen met de carburateur kan ik em op toeren krijgen maar heel beroerd. alle lucht lekkages nagelopen, als ik daar ook maar een slangetje los haal is et afgelopen, dus dat zou goed moeten zijn. wie heeft nog tips? ben gisteren van 8 uur smorgens tot 11 uur savonds bezig geweest, heel de zoekfunctie van dit forum gebruikt en wat data richting google verstookt! Last edited by triggerfinger : 23-01-2011 at 12:01. |
#2
|
|||
|
|||
temperatuursensor aan de zijkant van de cilinderkop defect?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
lijkt er op dat die nog wel goed is. ANWB bij gehad die heeft dezelfde stappen als mij doorlopen, met zelfde resultaat, na 1,5 uur zoeken heeft ie et opgegeven en me een adres hier in de buurt gegeven die ik morgen maar eens ga bellen dat ze em op mogen halen. iemand ervaring met JS Autosport? http://www.jsautosport.nl/ extra info. wat we nog gedaan hebben, is spinnekop van luchtfilterbak halen, en met de hand de luchtweger bedienen, dan slaat de auto aan. laat je dan de luchtyweger los dan kan je deze aan de onderkant bekijken, en zie je hem ook wel reageren op gas stand maar ergens gaat er dus iets niet goed. ANWB man kon niets anders bedenken dan het toch in de benzine druk zou moeten zitten, kan zijn dat de druk te laag is maar daar was de apparatuur niet voorhanden om dat te meten. gebeld met bovenstaande firma en mag deze daar vanavond komen brengen. we zullen zien. Last edited by triggerfinger : 24-01-2011 at 10:49. |