|
||||
|
||||
zo zien ze er idd niet uit,met alleen de koplamp,tank en achterkap er nog op lijkt het al heel anders.
wat we erafhaalden; achterspatbord compleet,originele uitlaat en luchtfilterdoos[duhhh],voorknippers,gereedschapkoffertje,standaard[ivm platleggen]reflectors en spiegels.ik had dezelfde kleur als hierboven,alleen met gele velgen en nog wat gele accenten.k8t dat ik geen scanner heb,heb de foto's naast me liggen hier valt me mee dat die pitbike van jou nog rijd ,we hebben er op de zaak ook een stuk of 5,vaker kapot dan heel.net voor kerst nog een mix gemaakt van wat oude blokjes nadat ik bij de beste van het stel ineens 2 versnellingen miste....je doet er way te voorzichtig mee
|
||||
|
||||
Quote:
done! kymco Agility 16"...ruwe 55km/u |
|
||||
|
||||
Quote:
hey,die heb ik ook niet zo lang geleden gekocht voor mooi weer,alleen dan een 12''.gelijk een ander cdi-tje en de variobegrenzer eruit,loopt nu 85km/u op klok.
|
||||
|
||||
Puch N-racer van Rick_Polo. Dikste puch ever! Heeft m nog steeds...
Volvo bronskleur, finse uitlaat (Sirmonini of zo), gecleaned, 2-delige kreidler wielen met zwart hart en gepolijste rand, Brooks zadeltje, ingekorte shocks, etc. Weet niet wat voor blok er op ligt, maar ding rijd als de brandweer. Kregen hem deze zomer niet optimaal afgesteld. Trok niet lekker en liep op tempo echt niet lekker. Bleek dat lichtfilter teveel lucht tegenhield. Open kelk erop geschroefd (natuurlijk gepolijst) en dat was de oplossing!
|
||||
|
||||
Quote:
kep alleen de variobegrezer er uit. loopt nu de genoemde 55 op de klok. net ff te traag maar wil er niet teveel aan kloten. cdi is de software? waar haal je die? |
|
||||
|
||||
Quote:
idd,ontstekingsoftware oid.gehaald bij de brommerzaak,kostte me 35euro.zit onder het klepje voor de accu tussen je benen,met een groene stekker. heb um trouwens laatst helemaal matzwart gespoten,origineel vond ik iets te ouwewijvenachtig
|
||||
|
||||
Quote:
Hee, die ken ik van 't Puchforum Enne die pitbikes zijn idd rotzooi, ik had er eerst 1 waarvan het blok goed was maar het frame gaar, blok verkocht, later weer 1 gekocht waarvan het frame goed was. Oude blok heb ik dus net weer terug gekocht en hopelijk blijft de bende nu wel heel |
|
||||
|
||||
Waar het mee begon.
Toen nieuw puchje gebouwd. Toen een zipje (kreeg ik later een ongeluk mee, later verkocht) Toen een nieuwe zip. Toen weer verbouwd. Toen weeer verbouwd. En weeeer verbouwd (hier nog in opbouw) Tussendoor nog oa het volgende gehad en gebouwd. En daartussendoor nog erg veel scooters en andere brommers gehad, heb nu alleen nog een aerox staan voor de verkoop.
|
||||
|
||||
ik had een tomos 2 speed, zal van de week eens effe het archief induiken voor foto's
|
|||
|
|||
Komen me een hoop onderdelen bekend van voor http://www.youtube.com/watch?v=Z7nrOP3VA-M Puch maxi met de voorvork, voorvelg, achtervelg en achterbrug van een honda mb5. Athena 70 met 4-kleps malossi membraan, 21mm mikuni, hpi2005 en een homoet van en honda mb5 omgelast Alleen nooit goed open kunnen trekken om te testen wat de top was http://www.youtube.com/watch?v=ePbmsDHRBOc Voordat ik dr erg in had was de straat zon beetje op, niet lang erna brak de koppelingskant van de krukas af en had ik genoeg van alle problemen met opgevoerde maxi's |
|
|||
|
|||
Quote:
Haha tja daar wordt heel wat afgeknusteld in de puch maxi wereld, ik heb ook vroeger wat af geknutseld. Tig cilinder en tig uitlaten. Opvallend veel puchforum users die je hier weer tegenkomt. Ben aan het kijken voor een maxi snor voor de zomer. Maar de inflatie in puch maxi wereld gaat wel heel hard(jezus wat zijn die dingen en de onderdelen duur geworden zeg) |
|
||||
|
||||
Quote:
zal het eens gaan bekijken. makkelijk te verwijderen ook voor de matties in het blauw? |
|
||||
|
||||
Nou hierbij ook m'n verhaal. Moet alleen nog 16 worden haha.
Het begon op m'n 12e. Een Honda PX met vario. Donders trekken dat ding. Helemaal vercrosst en toen met winst verkocht. Hier post ik geen foto van want dat ding ziet er niet uit. Op m'n 13e kocht ik mijn eerste ciao. Gekocht voor 50 euro. En omgebouwd naar dit: Setup van dit ding was: 43mm Polini KitRacing Eurocilindro zij-inlaat 16/16 Dell Orto carburateur. Zelfbouw uitlaat. Ding liep dik in de 90. Veel plezier van gehad en nu ben ik de snelle onderdelen aan het verkopen. Nog een paar ciao's die ik in bezit heb: Zelfbouw trike. Nu weer aan het opbouwen voor m'n zusje. Prachtig om op zo'n ding te rijden met een dik blok eronder! En heb nog veel meer liggen. Nu een beetje het spul aan het verkopen. Jetta moet ook geld in gestopt worden Ben nu nog een ciao aan het opbouwen. Met een mooi blok + water koeling. Leuke velgen en 2 componenten lak. Dit word dan m'n dagelijkse brommer. Dan heb ik nog deze 3 gehad: Deze ben ik nu in onderdelen aan het verkopen, heb ze al 2 keer terugverdient en heb nog zeeer veel liggen. En als laatste dit monster: Aprilia MX. Volledig origineel, wel ontgrensd. Loopt een mooie 90. Komt nog een ander blok onder met een 80cc en een leuke uitlaat. Hou meer van optrekken/koppel dan topsnelheid. Dat was m'n verhaal tot nu toe Nog 8 maanden wachten en dan eindelijk op de brommer! |
|
||||
|
||||
Quote:
zit een aansluiting aan waarmee je hem uit kan zetten....heb ik overigens niet aangesloten.ben er nog nooit mee aangehouden ook.
|
||||
|
||||
ben door een jeugdvriend weer helemaal terug in de tweewielers.
begin dit jaar deze yamaha jog gebouwd voor de sprint,26.8pk 70cc. meteen kampioen geworden in de 140kg klasse,tooop. ook nog wat met lachgas gerommeld, https://www.facebook.com/photo.php?...&type=3&theater tevens beetje hobbymatig circuitracen op m'n 19pk yamaha jog, smaak weer helemaal te pakken,dus voor 2014 de knip getrokken en een 94cc 2fast kit uit italie laten komen,waarmee ik in de 120kg superspecials mee wil gaan doen.moet onder het aprilia sonic-frame komen waar de lachgas bigbore onder hing. oja,en de kymco agility is de deur uit,heb voor de zonnige dagen een vespa s50 4t gekocht.
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. Last edited by De Pul : 13-12-2013 at 22:17. |
|
||||
|
||||
Van m`n 16`de tot mijn 19`de een vespa ciao gehad
Begon standaard, keertje helemaal gestript tank inhammen strakgeplamuurd en blauw gespoten, toen een 70cc deronder met carb en pijpje. Daarna weer gestript en Vampire Mirage gespoten, velgranden gepolijst en een elektronisch Polini Speed Engine eronder icm een 80cc polini, afgedraaid vliegwiel, bewerkte krukas, Simonini Racing uitlaat, vario aandrijving icm een afgedraaide mallossi vario en een Custom Made koppelingshuis. De 80cc was na een jaartje helemaal op, heb toen een 80cc Pinasco cilinder gekocht maar die heeft nooit zo gelopen als de Polini en is na een maandje of 3 ook vast gelopen, toen heb ik het blokje verkocht en een kickstartblokje gekocht, daar een 70dr evo op gezet icm een Pinasco vliegwiel, bewerkte krukas en een vloeistof gekoelde kop, Dit alles heb ik kort daarna weg gedaan en het frame in stukken geslepen
|
||||
|
||||
Mijn zundappje..
Vanaf m'n 15e in bezit, al verschillende setups gehad:
|
||||
|
||||
Quote:
Wat ik niet snap is dat iedereen er alles aan doet om deze "gemotoriseerde fietsjes" sneller te doen rijden/optrekken maar niemand zijn remmen mee aanpast. en die zijn bij 25 km/u al niks waard... |
|
||||
|
||||
Dat is de rest van het frame ook niet... uiteindelijk heb je het toch zelf in de (rechter) hand, ik heb er 3 jaar dagelijks op gereden en altijd normaal gedaan, maarja een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren, ben op het laatste ook bezig geweest met schijfremmen maar dat heb ik niet meer afgemaakt.
|
||||
|
||||
En deze puch maxi heb ik ooit gebouwd voor de cross..
Ook alweer bijna 10 jaar geleden bedacht ik me laatst.