Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #261  
Old 13-01-2011, 16:29
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

mijn boekjes in orde gebracht:
















Reply With Quote
  #262  
Old 20-01-2011, 18:23
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

banden zijn er:



nog iet gevonden die ik mss ga steken ipv mijn huidige moderne radio:

komt uit mijn pa zijn ex passat B3 variant.




beveiligingskaart:



morgen bandjes er laten opleggen.
Reply With Quote
  #263  
Old 20-01-2011, 18:41
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Netjes Ken
Reply With Quote
  #264  
Old 20-01-2011, 22:57
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

Quote:
Originally Posted by René
Netjes Ken

thanks
Reply With Quote
  #265  
Old 20-01-2011, 23:09
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

dit is gewoon een heerlijk topic om te volgen,alles tot in detail en keurig afgewerkt....
prachtige auto nu,als je bedenkt dat ie zo'n slechte start maakte bij je.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #266  
Old 20-01-2011, 23:16
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Hoeveel cm is jouw GTI eigenlijk verlaagd door die set van Eibach?
Reply With Quote
  #267  
Old 21-01-2011, 15:42
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
dit is gewoon een heerlijk topic om te volgen,alles tot in detail en keurig afgewerkt....
prachtige auto nu,als je bedenkt dat ie zo'n slechte start maakte bij je.


hehe thanks

ja, dat ongelukje was niet zo best.

5minuten bij mijn garagist gaan, jaja.

kom toe: auto stond nog omhoog, stond 4 man onder te zien(klanten)

ik vraag aan Ive(de eigenaar van de garage), wa is hier aan de hand...

Ive: Ge hebt fans denk ik

ik: ah ok, fijn...is hij bekan klaar?

Ive: jaja juist nog dit wiel erop.

ik: prima.

intussen loopt hij dus naar men auto, ik blijf staan op een afstandje had geen zin in 'fans'

de 'fans': zo jong volk hier, Ive ?!

Ive: Ja, tis het jong volk dat die oude auto's in leven houd.

de 'fans': Is dit zijn auto mss?

Ive: AJOUN AJA

de 'fans' komen dus mijn richting uit...

Fan 1:: Doede hem nie weg?

Ik: Niet direct..

Fan 1: allé jom, voor hoeveel kom, zeg mij nen prijs?

Fan 2: hela hela, ik was ier eerst hé makker...nie onder mijn duiven schieten.

Fan 3: Wilde nie ruilen me mijne MG? Tis nen sportotto.

Ik: Nee, sorry hij gaat niet weg.

Ive: Allé kom allemaal buiten, ge staat ier weer mijn echte klanten lastig te vallen, hup hup.

Ik: merci kerel.

beetje veel blabla dan met hem over men auto, voor het stuurprobleem heeft hij mij doorverwezen naar een specialist in uitlijning. Die zou het wel kunnen oplossen.

Goed voor een appel en een ei was ik dus geholpen en 4 banden gemonteerd en 4 nieuwe wielbouten.
En goed advies kreeg ik er nog is gratis bij, zoals vaak trouwens.

de fotos dan maar:







Quote:
Originally Posted by René
Hoeveel cm is jouw GTI eigenlijk verlaagd door die set van Eibach?


2-2,5cm ongeveer. Is perfect zo in mijn ogen. zeker in belgië

Last edited by Ice_ken : 21-01-2011 at 16:09.
Reply With Quote
  #268  
Old 22-01-2011, 10:59
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default




oldskool
Reply With Quote
  #269  
Old 01-02-2011, 00:41
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

twas ier een beetje stil, dat komt door de examens natuurlijk. Maar allé so far so good op dat vlak, nog ééntje en ik ben er vanaf.

dus ffkes kleine update, met grote gevolgen vind ik:

ik had geen radio ontvangst meer, dus moest ik dat eens aanpassen, zeker als je naar oldskool radio overstapt.

dus alles uit mekaar voor de kabel te vervangen.





antenna/jack connector WTF ?



got wiring?



wat een complete klote nachtmerrie!

Maar het is opgelost...de radio heeft eindelijk ontvangst. Uiteindelijk heb ik de compleet nieuwe coaxkabel getrokken, en compleet nieuwe kabel voor de versterking van de antenne. Ik heb dit opnieuw vanbinnen in de antenne gesoldeerd en van nieuwe goede aansluitingen voorzien en genoeg isolatie.

Dan waren er nog problemen:
-schakelaars die niet oplichten
-verwarmingspaneeltje dat niet oplicht

uiteindelijk al die lampjes vervangen, wat geen sinecure is weet iedereen die dat al eens van dichtbij bekeken heeft. Eindelijk overal (groene)lichtjes :mrgreen:

Nog een probleem dat ik beu was: de mfa werkt maar gedeeltelijk...de oplossing was een hall-gever achteraan vervangen, de sensor staat in bestelling bij vw classic parts, levertijd bedraagt 2-3weken.

hier de troublemaker:






dashbord morgen terug in elkaar steken, die sensor zal dan achteraf vervangen moeten worden, ik kan geen 2-3 weken zitten wachten op dat ding.
Reply With Quote
  #270  
Old 03-02-2011, 14:37
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

volgende update is er weeral:



alles op 1ne originele sleutel
Reply With Quote
  #271  
Old 03-02-2011, 15:02
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

hey das een coole update! dat zijn zo'n details die niemand ooit zal merken maar in mijn ogen wel zeker de moeite
Reply With Quote
  #272  
Old 04-02-2011, 11:30
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

radio werkt dus eindelijk goed.



maar eentje meer nodig:




Reply With Quote
  #273  
Old 04-02-2011, 16:48
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Staat er super bij zo! 100 punten!
Reply With Quote
  #274  
Old 04-02-2011, 17:18
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Hele mooie golf 2, liefste zie ik hem nog op origineel staal!
Reply With Quote
  #275  
Old 05-02-2011, 11:28
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
Hele mooie golf 2, liefste zie ik hem nog op origineel staal!


staaltjes wil ik idd nog, maar bbs ra was een originele optievelg hé
Reply With Quote
  #276  
Old 09-02-2011, 22:59
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

hier issie:
de fischer casettebox! Originele accesoire!






short shift
3de:


4de:

Reply With Quote
  #277  
Old 21-02-2011, 17:20
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

ziezo, vandaag weer wat werk verricht.

stuurprobleem=opgelost, bleek die accordeon rubber te zijn die gekneld zat. Dus kostenloos verholpen, dankzij de geraardsbergse bandencentrale (allé dankzij dirk toch)

stukje gaan halen die al 3 weken in bestelling stond bij vw classic parts.

Als je al een tijdje al overal langs gaat kennen je ze op den duur wel :lol:

Rijd nu wel weeral beter. Helaas was ik vandaag weeral het slachtoffer van verkeersagressie, tis toch erg tegenwoordig.

En toen ik door het stad hier reed was de school net uit, ik kan het dan niet laten om niets-vermoedende tieners eens te trakteren op een dot gas.:lol:


Reply With Quote
  #278  
Old 19-03-2011, 20:52
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

brokken gereden, oorzaak: bout gebroken aan de fusee.

tegen 30km/u is de ophanging losgekomen, de bout in de fusee is gebroken daardoor kwam de draagarm los van de fusee -> onbestuurbaar, wiel stond volledig paraplu.

schade:
-draagarm losgeschoten
-cardan losgeschoten
-olie uit het diff
-schade aan de binnenste rand van de zijvleugel
-kap in de band
-wielboog stuk
-binnenwielboog stuk




A6 sleept hem naar huis



al bij al mag ik content zijn dat ik het had voelen aankomen 50 meter eerder en op de rem gaan staan ben. Anderzijds zit ik nu serieus te balen
Reply With Quote
  #279  
Old 21-03-2011, 07:27
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

vandaag nog is naar de schade gaan kijken

plastiek krom:



gebroken en kromme rand van het spatbord.



de grote miserie, cardan uit het diff, diff kapot



en wss de schokbreker krom
Reply With Quote
  #280  
Old 21-03-2011, 11:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Mooi kloten van de schade. Maar opzich wel redelijk te fixen. Had erger kunnen aflopen.
Maar apart dat die bout in `t fusee zomaar breekt...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum