#1
|
||||
|
||||
Achterruitverwarming Golf 2
Hallo iedereen!
Na het nalezen van eerdere topics over dit onderwerp heb ik nog enkele vragen. Misschien dat iemand me op weg kan helpen. Zoals jullie al raden doet mijn achterruitverwarming het niet (heeft het eigenlijk nooit goed gedaan). Dus, toch maar eens de multimeter uit het vet getrokken. Op het linker klemmetje meet ik keurig ~12V. De weerstand over beide polen bedraagt ~30 Ohm . Dit lijkt me niet helemaal tof. Immers, het verwarmingsvermogen bedraagt dan 12²/30 = 4.8W. Niet echt iets waarvoor een zekering van 15A voor nodig is (normaal dus 180W). De individuele draden lijken allemaal intact. Moet ik denken in de richting van corrosie door de afgelopen 25 jaar? Of moet ik misschien de massa controleren? (en waar loopt deze dan naar het chassis). Hoe dan ook... ik ben ém kwijt |
#2
|
|||
|
|||
in de door voer tussen klep en auto draad stuk ....99% van de gevallen
|
#3
|
||||
|
||||
Hallo Alberto,
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik ben mij bewust van dit fenomeen en heb hiernaar gekeken. De bedrading lijkt heel, maar misschien dan je me kunt vertellen waar deze draad aan het chassis hangt? Dan kan ik meten op draadbreuk. Gr. Golf MkII |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
draad gaat door de C stijl richting jou achter licht als je daar (onder aan je C stijl ) achter de bekleding zoekt vind je een paar stekkers , die van daar langs de dorpel naar je zekering kast gaan ( door de auto heen , in die plastiek bundel op de vloer in je kofferbak ) |
#5
|
|||
|
|||
Massa zit aan de rechterkant in de kofferbak
Tussen de achterlichten en de wielkuip[achter een stoffen of hardboord afwerking Sleutel nr8 |
#6
|
||||
|
||||
Ik zal nog eens goed zoeken.
Bedankt voor de aanwijzing . Ik laat me zsm weer horen. PS. Als er nog tussentijdse ideën van andere leden zijn, deze blijven uiteraard welkom. |
#7
|
|||
|
|||
Misschien heb je nog iets aan dit schema, is een tekening hoe de kabelboom er daar in ligt:
Kabelboom Golf 2 achter (pdf) Gr, Johan. |
#8
|
||||
|
||||
komt er wel degelijk 12V EN massa aan op je achterraam?
bij mij ging die ook niet, en de achterruitwisser deed het niet, en de nrplaatverlichting deed het niet. ff dat rubber slurfke bovenaan losgemaakt, en daar vond ik 3 afgebroken kabels. die waren destijds al eens hersteld met verlengstukken en waren weer gebroken. die aan elkaar gezet en alles doet het weer
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#9
|
|||
|
|||
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
pfieuw 22.5€ voor een paar draadjes en wat koppelstukjes. Daar wil ik ze ook wel voor maken
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#11
|
||||
|
||||
dat soort herstelling zit er dus ook in bij mij, dat is hetgeen ik bedoelde met die verlengstukken. en ook die stukken zijn halverwege nu ook afgebroken.
het probleem met kabelboom is dat het harde koperkabel is. ik heb al gedacht om een stuk draad te halen hetgeen ze bij aanhangers gebruiken. die door dat slurfke trekken, solderen aan de draad in de klep en de draad in het dak en zal wel zien hoelang die kabel meegaat. die kabel is tenminste ontworpen om flexibel te zijn in tegenstelling tot auto kabelboom
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Dat dacht ik ook... handeltje beginnen? |