|
||||
|
||||
compressie polo classic
hoi
ik hoop dat ik juist zit. ik heb dit weekend eens een compressiemeting gedaan bij mijn polo 1000cc benzine nu weet ik niet of ik mij zorgen moet maken of niet, had deze getallen gemeten: 9.3 - 9.5 - 11.3 - 11.5 mvg steveh Last edited by steveh : 05-01-2011 at 00:53. |
|
||||
|
||||
Mmmm, een onderling verschil van 2 is niet ideaal... Weet je zeker dat je de meting juist hebt gedaan? Ik vind de waardes boven de 11 namelijk verrassend...
|
||||
|
||||
ik denk wel dat we deze juist gedaan hebben?
luchtfilter eraf 1 bougie eruit. de hoofdkabel van de 'bobijn' naar de stroomverdeler/ delco afgekoppelt met meettoestel in de opening van de bougie houden en dan 5-6 sec 'starten' of zijn we ergens fout gegaan? mvg de motor heeft ook nog maar een 82 000 Km gereden. heb wel een gevoel dat hij ter hoogte van de 2 mindere getallen wat olie "gezweet" heeft |
|
|||
|
|||
Ook gaspedaal volledig ingetrapt gehad tijdens meten?
Mindere waarden van 2 naastgelegen cylinders KAN komen door een lekkende koppakking tussen deze 2 cylinders. @Oudelut:Waarden boven 11 bar zijn normaal hoor. Niet te verwarren met de compressie-VERHOUDING.
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is daar verrassend aan dan? |
|
||||
|
||||
Quote:
beste, ja bij deze hebben we ook de gaspedaal volledig ingetrapt. dus zodat ik dan verwachtte is de oorzaak hiervoor een eventuele lekkende koppakking? mvg |
|
||||
|
||||
Quote:
Volgas is goed en ook de bobine los maar je moet wel alle 4 de bougies er uit halen als je als je meet. Als je dat doet en het is nog niet goed en je twijfeld bijvoorbeeld aan de zuigerveren dan kan je er ook voor kiezen om een heel klein beetje!!!! olie op de desbetreffende zuiger te zetten. als het dan beter word worden de zuigerveren slechter enz. succes |
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt, als ik nog eens tijd heb, ga ik het nog is hetuitpluizen! mvg |