Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-12-2010, 00:24
peje-corrie peje-corrie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 12
Default Corrado start niet meer

mijn corrado 2.0 16V van '95 is stil gevallen en wil niet meer aan de gang

Na veel vloeken en maar beginnen te zoeken, ontsteking heeft hij dus volgende stap benzine.
als ik de toevoer leiding van de bak naar de pomp los draai en de motor start komt er benz, maar als ik de banjobouten van de inspuitventielen los draai komt er niets is dit normaal?
enkel uit de leiding van een ventiel dat op de inlaatcollector zit komt benzine uit, als ik dit ventiel op de leiding zet en start nevelt deze een paar sec en stopt dan, nog eens is dit normaal
ik moet wel zeggen de wagen deed de laatste tijd raar, zeer onregelmatig stationair toerental, en bij vol door trekken schokt en hapert hij.
nu ik hier toch bezig ben en er mss iets mee te maken heeft, als ik mijn komtakt op zet hoor ik ter hoogte van het rechterachterwiel een zoemend ratelent geluid.
ik dacht hier aan de opvoer pomp van de benzinebak, de wagen heeft dit echter al sinds dat ik hem gekocht heb.

sorry voor de lange uitleg en de vele vragen maar ben ten einde raad.

vriendelijke groeten
Reply With Quote
  #2  
Old 26-12-2010, 12:07
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

Dat zoemende geluid rechtsachter, is een brandstofpomp. Als het goed is zit er ook nog een in de tank. Vaak gaat diegene in de tank kapot, waardoor die pomp onder de auto harder moet werken,en uiteindelijk ook kapot gaat.

Als je de sleutel omdraait, gebeurd er dan wel wat. Ik bedoel, draait de motor dan rond, en pakt deze niet aan, of doet ie helemaal niets?
Reply With Quote
  #3  
Old 26-12-2010, 12:25
peje-corrie peje-corrie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
Dat zoemende geluid rechtsachter, is een brandstofpomp. Als het goed is zit er ook nog een in de tank. Vaak gaat diegene in de tank kapot, waardoor die pomp onder de auto harder moet werken,en uiteindelijk ook kapot gaat.

Als je de sleutel omdraait, gebeurd er dan wel wat. Ik bedoel, draait de motor dan rond, en pakt deze niet aan, of doet ie helemaal niets?


dus de pomp buiten de tank is dan zeker stuk en moet worden vv, en woe weet ik dan of die in de tank ook stuk is?

als ik start dan gaat hij rond hij start ong 1sec en valt uit, zou ongeveer overeen komen met de tijd het inspuitventiel op de inlaatcollector in spuit en dan weer stopt.

groeten
Reply With Quote
  #4  
Old 26-12-2010, 13:03
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Quote:
Originally Posted by peje-corrie
mijn corrado 2.0 16V van '95 is stil gevallen en wil niet meer aan de gang

Na veel vloeken en maar beginnen te zoeken, ontsteking heeft hij dus volgende stap benzine.


Nou nergens niet om , maar als je hier serieus genomen wil worden zou ik maar niet zulk taalgebruik hanteren .
Op deze manier heeft echt niemand zin om te reageren , en kun je je vraag beter op een petjes-forum stellen.

Misschien had je er beter eerder naar kunnen (laten) kijken ipv het nu helemaal drama is met de auto.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #5  
Old 26-12-2010, 13:03
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

HALL-gever getest? 3-polige stekker aan de onsteking. Middelste draad is de signaaldraad. Met een LED tester meten tussen de + pool vd accu en de signaaldraad (dacht een groene?). Auto starten, en het LED lampje vd tester moet dan knipperen. Dat zou ik eerst eens proberen.

Trouwens, wat is er mis met zijn taalgebruik? Alleen omdat hij zegt dat hij gevloekt heeft? Je moet mij eens horen, als het niet lukt

Last edited by ronnie_v : 26-12-2010 at 13:06.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-12-2010, 13:06
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

klinkt mij als een k-jetronic blok die niet inspuit doordat het lucht aanzuiggebeuren niet luchtdicht is.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-12-2010, 13:08
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
Dat zoemende geluid rechtsachter, is een brandstofpomp. Als het goed is zit er ook nog een in de tank. Vaak gaat diegene in de tank kapot, waardoor die pomp onder de auto harder moet werken,en uiteindelijk ook kapot gaat.

Als je de sleutel omdraait, gebeurd er dan wel wat. Ik bedoel, draait de motor dan rond, en pakt deze niet aan, of doet ie helemaal niets?



De latere types Corrado hebben maar één pomp (in de tank).
Reply With Quote
  #8  
Old 26-12-2010, 13:10
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Het lijkt erop dat je brandstofpomp de geest heeft gegeven, vooral omdat je zegt dat de auto ongeveer 1 sec blijft lopen en dan weer uitgaat.

Succes met het probleem

Mvg
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #9  
Old 26-12-2010, 13:20
peje-corrie peje-corrie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Nou nergens niet om , maar als je hier serieus genomen wil worden zou ik maar niet zulk taalgebruik hanteren .
Op deze manier heeft echt niemand zin om te reageren , en kun je je vraag beter op een petjes-forum stellen.

Misschien had je er beter eerder naar kunnen (laten) kijken ipv het nu helemaal drama is met de auto.



excuseer mij als ik hier iets mee mis gezegd heb, ik denk dat iedereen wel als eens vloekt als je op kerstavond in panne staat met een halve meter sneeuw langs bijde zijde van de baan dus ni dadelijk aan de kant kunnen.

en op het laatste stuk van je post, ja dat is mss waar wat je zegt maar door heel veel tijd tekort was dit nog niet gebeurt. en het is niet dat ik dit al weken heb hoor, enkel de opvoerpomp was duidelijk hoorbaar. de rest heb ik eerder nooit gemerkt.

vriendelijke groeten

Last edited by peje-corrie : 26-12-2010 at 13:29.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-12-2010, 13:23
peje-corrie peje-corrie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by VwGolfMK2VW
Het lijkt erop dat je brandstofpomp de geest heeft gegeven, vooral omdat je zegt dat de auto ongeveer 1 sec blijft lopen en dan weer uitgaat.

Succes met het probleem

Mvg


ja dacht ik ook eerst, maar het rare is als ik de leiding aan de inspuitpomp los maak en ik demareer dan blijft er benzine komen dus deze pompt toch nog goed. of boedoel jij dat de inspuitpomp de geest gegeven heeft?

groeten
Reply With Quote
  #11  
Old 26-12-2010, 13:26
peje-corrie peje-corrie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 12
Default

heeft er iemand meer info van het inspuitventiel dat op de inlaatcollector zit? is een met een blauwe kop, gaat deze vaak stuk of zo? is het normaal dat bij demarreren hij een sec of 2 nevelt en dan stopt ook al blijf ik door starten?

groeten
Reply With Quote
  #12  
Old 26-12-2010, 13:31
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ja is de koudstartsproeier.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-12-2010, 13:35
peje-corrie peje-corrie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ja is de koudstartsproeier.


is het normaal dan dat de andere sproeiers niet mee inspuiten? en eventueel bekend hoelang deze in spuit? tot de motor warm is veronderstel ik, of werkelijk maar een sec of 2?

groeten
Reply With Quote
  #14  
Old 26-12-2010, 13:38
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

maar eventjes idd.de andere injectors staan er los van,dus of je pomp levert veel te weinig druk,of je inlaatsysteem is niet luchtdicht waardoor de luchtweger niet bedient word.als je de luchtfilterbak losmaakt dus deksel eraf en je geeft een zwengel aan de luchtweger slaat ie dan wel aan?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #15  
Old 26-12-2010, 22:14
peje-corrie peje-corrie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
maar eventjes idd.de andere injectors staan er los van,dus of je pomp levert veel te weinig druk,of je inlaatsysteem is niet luchtdicht waardoor de luchtweger niet bedient word.als je de luchtfilterbak losmaakt dus deksel eraf en je geeft een zwengel aan de luchtweger slaat ie dan wel aan?


heb ik dus ge probeert, hij gaat aan en blijft iet langer draaien maar valt na een paar seconden uit.
ik heb de pomp er onderuit gehaal, leuk werkje trouwens.
ik ga de pomp vv aangezien deze al ratelde en denk ni da dat echt normaal is.
weet iemand toevallig waar ik deze kan halen? enkel bij vw garage of ergens anders ook nog? de brandstof*accumulator weet daar iemand een richtprijs van? als dit niet overdreven is ga ik deze mee vv dan ben ik van dat gedeelte zeker, of lijkt jullie dit niet nodig?

groeten
Reply With Quote
  #16  
Old 26-12-2010, 22:29
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

toch pomp overleden idd....bolku hier op het forum kan de pomp leveren,voor een nette prijs.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum