#1
|
||||
|
||||
past een GT kop op een 1.1
heb zojuist voor een goed prijsje een GK cilinderkop gekocht van een polo 1.3 GT, weten jullie of deze op een 1,1 blok uit 1980 past (motorcode weet ik niet) of dat de nokkenas evt in de 1,1 kop past? moet toch de nokkenaskeerring vervangen...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#2
|
||||
|
||||
hij heeft het forum gevonden...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#3
|
||||
|
||||
mooi zo dat de nokkenas past, ik heb de kop er alleen bijgekocht omdat ik bang was dat het niet zou gaan passen, maar das dus geen probleem..
en wat bedoel je met verbrandingsruimte in de kop? dat de cilinder zeg maar doorloopt oid? en uiteraard is het forum gevonden.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#4
|
||||
|
||||
op die manier, ik dacht al zoiets...
die van mij heeft een ruilmotor dus ik denk dat ik de kop maar laat zitten en gewoon de GK nokkenas erin hang, weet iemand hier specificaties van. en zijn er meer specificaties te vinden over het 1,1 blokkie? dan kan ik nu op zoek naar carbs....
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#5
|
||||
|
||||
audi 50
5340 0110 serienummer 246111 enig idee of dat HB HC of HJ is? boring x slag uit tax rapport 69,5x72mm
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
lijken die verbrandingsruimten nu gepolijst SjAmPoO? of wat is er mee gedaan, en wat is de achterliggende filosofie?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#7
|
|||
|
|||
Zijn gepolijst idd, belangrijkste reden is voor zover ik weet het vermijden van het aankoeken van roet.
Bij de fiets: deze kop heb ik te koop
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
he dennis wat voor kop is het dan precies, vergeleken met de standaard 1,1?
geflowd gepolijst oid...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#9
|
|||
|
|||
Kanalen flink vergroot.
Een HB-kop is gelijk aan deze. (afkomstig van een 1.3 HH)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
dus die gaat er wel op passen bij mij??/
wat gaat zoiets kosten....? en issie compleet? nokkenas heb ik dus wel, en heb jij eventueel interesse in een gt kop als inruil? zijn wel ff veel vragen, maar ok
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#11
|
|||
|
|||
Als je nu een 1.1 HB motor (motorcode staat bij de dynamosteun in het blok geslagen (even poetsen waarschijnlijk), samen met motornummer: HB xxxxx) hebt, dan gaat het passen.
Is op dit moment niet compleet, en eigenlijk moeten de klepgeleiders vervangen worden, maar dit schijnt prima zelf te doen te zijn. Kan hem wel compleet maken excl. nokkenas. Inruil GT cylinderkop is zeker wel interessant. BTW: aankomende zondag hebben wij (Polo 86(C) Register, Audi50 - Polo2F) een meeting in Bunnik, zie www.polo86c.nl), misschien is het wat om daar heen te komen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
||||
|
||||
lijkt mij een goeie dan kunnen we het er over hebben, hoop ik dat ik dan de gt kop binnen heb. Klepgeleiders, dat lukt misschien wel als ik ze kan vinden... of kan je die bij een onderdelenzaak gewoon nog krijgen.
en heb je een prijs idee? dan kunnen we een keer ruilen... geloof dat die gt kop ook niet 100% compleet is.. ook geleiders dacht ik maar niet zeker
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#13
|
||||
|
||||
dat nummer staat op het bonnetje dat er bij zat van de revisie.... het is een vege ruilmotor uit 98 (revisie jaar)
en die geleiders gaat dan wel lukken denk ik....
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Zie PM.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#15
|
||||
|
||||
Kan ie niet beter die GT nokkenas houden dan? die is toch al wat wilder als die van de andere blokjes?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#16
|
||||
|
||||
nokkenas houdt ik inderdaad maar de kop ruilen we.... hopen dat dat spul een beetje snel hier is vanuit dtsland. dan kunnen we het er zondag over hebben.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#17
|
||||
|
||||
vraag in het verlengde van wat hiervoor is gemeld... kan mijn bak meer pk's aan of zit er op alle derby's ongeveer dezelfde bak, ik heb nu al het idee dat het kritisch is....
nogmaals er ligt een audi 50 blokkie in, van 1,1 liter. motorcode ff gecheckt stond geen hb oid maar wwo 05------- rest weet ik niet op de dynamosteun, kon het ook slecht lezen... is dat een audi code oid?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#18
|
|||
|
|||
De motorcode staat aan de bovenzijde van het blok, ter hoogte van de koppakking, en zeg maar achter de dynamosteun.
Dus daar waar de dynamosteun aan het blok zit, zit er een vlak stukje waar de motorcode op staat. Vaak is dit zo niet te lezen, eerst goed schoonmaken. Je bak moet het wel aan kunnen, tenzij deze niet meer gezond is. Reken met een bewerkte kop, dubbele carburateurs en evt. andere nokkenas op ongeveer 15-20 pk extra.. Het beste is om de uitlaat ook aan te passen aan de verbeterde ademhaling.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#19
|
||||
|
||||
mmja is wel verstandig waarschijnlijk, maar kan dat ook later, of beter meteen te doen... wil er eigenlijk een sidepipe onder hebben en een spaghettie maare is nog ff zoeken vooral die spaghettie.....
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#20
|
||||
|
||||
de volgende vraag is....
Ik had het op de meeting in Maarssen met Tommy over elektroninsche ontsteking, dat bij een gemodificeerd blokje dit wel aan te raden was. maar van welk type motor kan ik dit afhalen....? deze heb ik op de sloop gespot, volgens mij allemaal 1300 tjes maar dat weet ik niet zeker.. ist wat of heb ik hier echt helemaal niets aan? ik dacht dat Cabrio16V het had over een 16V ontsteking maar dat weet ik niet meer zeker...
__________________
sportklassiek klassieker forum |