Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-11-2010, 17:01
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru

Default Lupo axiaal stuur

Ik heb inmiddels een half jaar een Lupo en hij bevalt enorm goed! Echt een aanrader voor als je lang bent en toch een compacte auto zoekt.
Maar goed, er is één dingetje wat nog op mijn verlanglijstje staat maar ik heb geen idee of dat mogelijk is: een axiaal verstelbaar stuur.
Ik weet dat dit onder andere in de Golf IV en de Passat zelfs sinds mensenheugenis leverbaar is maar ik heb het nooit als optie voor een Lupo gezien. Het zou voor mij op lange stukken wel lekker zijn omdat ik de stoel ver naar achteren heb staan.

Dus, als iemand weet of dit in een Lupo in te bouwen is (al of niet als originele optie) dan ben ik erg geïnteresseerd.

Thanks!
Reply With Quote
Old 30-11-2010, 17:40
haroldzaaijer haroldzaaijer is offline
Forum Newbee

Een lupo gti heeft dat wel mischien een keer een keer het mechanisme daarvan scoren ?
Reply With Quote
Old 30-11-2010, 17:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Voor zover ik weet is er geen Lupo die dat heeft...ook de GTI niet.
Misschien een diep sportstuurtje met naaf(verlenger)?

Lupo`s zijn idd erg fijne auto`s
Reply With Quote
Old 30-11-2010, 22:05
Polo_coupe's Avatar
Polo_coupe Polo_coupe is offline
Forum regular

Zelf ben ik ook wat langer dan gemiddeld en loop ook bij veel auto's tegen jouw probleem aan. Zelfs als je axiaal verstelbaar stuur heb komt hij vaak net niet ver genoeg naar je toe als je echt een potje wil sturen.
Ik sluit me aan bij René
Reply With Quote
Old 01-12-2010, 10:47
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik weet niet in hoeverre een andere stuurstang (uit een Golf IV bijvoorbeeld) passend (te maken) is

Zelf heb ik in mijn Golf 2 ook een verstelbare stuurstang uit een Golf 4 zitten, was geen plug&play maar hij zit erin.

Er is dus zeker het e.e.a. mogelijk maar of het je dat waard is, is een andere vraag.

Groet Roger

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
Old 10-12-2010, 09:35
huinkroese's Avatar
VW Guru

Dank voor de reacties!

Ik had in mijn plaatjes archief deze Lupo nog staan en ben een tijdje op zoek geweest naar zo'n tweedehands stuurtje. Waarom ik nu interesse had in ervaringen van mensen met een axiaal stuur in een Lupo was omdat er precies 40cm verschil zit tussen mijn vriendin en mijzelf...
Dus als ik een dikke adapter neem om het stuurtje verder naar voren te laten komen zit zij er tegenaan. Ik heb zelfs nog gekeken naar quick-releases met twee verschillende sturen! Een stuurtje voor meneer met een adapter ertussen en een voor mevrouw die dichter naar het dashboard toekomt.
Maar die Lupo blinkt niet uit in opbergruimte en om nou altijd een losslingerend stuur achterin te hebben is ook weer zo wat.
Bijkomend voordeel van een axiaal stuur is natuurlijk dat er een airbag in blijft zitten wat ergens ook wel goed voelt voor het geval het een keer mis gaat.

Nou goed, ik ga me eens verdiepen in het pas maken van een Golf 4 stuurstang... ben wel benieuwd hoeveel ruimte je daarmee wint.
Dank voor de input en als iemand nog een goed idee heeft hoor ik het graag.

Cheers.

Reply With Quote
Old 10-12-2010, 19:41
Jeroenn Jeroenn is offline
Forum Newbee

Dat stuurtje heeft Gerben van de arosaclub volgens mij nog liggen.
Reply With Quote
Old 12-01-2011, 13:37
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC

Het verstelbare gedeelte kan je wellicht uit een arosa halen, een collega van heeft een Arosa met verstelbaar stuur.
Old 12-01-2011, 20:21
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Larsv5
Het verstelbare gedeelte kan je wellicht uit een arosa halen, een collega van heeft een Arosa met verstelbaar stuur.

Het stuur van een arosa kan naar mijn weten alleen naar boven en beneden, was tenslotte bij mijn Arosa S.

Dus je kunt niet de lengterichting verstellen wat de OP wilt.
Reply With Quote
Old 12-01-2011, 23:52
huinkroese's Avatar
VW Guru

@Larsv volgens mij heeft @Spierings gelijk, mijn stuur kan ook gewoon omhoog en omlaag maar niet naar je toe en van je af (als je begrijpt wat ik bedoel).
Uiteindelijk is de noodzaak ook weer even weg, vooral bij lange afstanden of bochtige weggetjes is het wel lekker om het stuur iets dichterbij te hebben maar sinds de vakantie is het vooral boodschappen en snelweg dus heeft geen prioriteit.
Ik zou een oplossing in de zin van; "...joh, een 9n2 stuurkolom past 1-op-1" nog steeds geniaal vinden maar het is me de moeite niet waard om er voor veel geld iets aan te vertimmeren.
Reply With Quote
Old 13-01-2011, 09:22
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by huinkroese
@Larsv volgens mij heeft @Spierings gelijk, mijn stuur kan ook gewoon omhoog en omlaag maar niet naar je toe en van je af (als je begrijpt wat ik bedoel).
Uiteindelijk is de noodzaak ook weer even weg, vooral bij lange afstanden of bochtige weggetjes is het wel lekker om het stuur iets dichterbij te hebben maar sinds de vakantie is het vooral boodschappen en snelweg dus heeft geen prioriteit.
Ik zou een oplossing in de zin van; "...joh, een 9n2 stuurkolom past 1-op-1" nog steeds geniaal vinden maar het is me de moeite niet waard om er voor veel geld iets aan te vertimmeren.

Ik zie het nu pas, ik heb verkeerd gelezen, maar het zou best een puist werk zijn om even een stuurkolom van een 9N2 er in te meubelen...

Mijn Lupo heeft niets, ja een stuur maar daar houd het ook mee op....

Posting Rules