Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-11-2010, 13:00
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Smile (motor) revisie golf 1 cabrio 1988

Hallo

Na ruime tijd met een schade auto (een golf 1 cabrio 1.8i uit 1988) gereden te hebben heb ik besloten hem volledig te gaan reviseren.
Ik heb dan ook een ander autootje gekocht voor het woon werk werkverkeer en ben van plan de golf 1 cabrio onderdeel voor onderdeel te reviseren.

Ik heb hier geen ervaring in maar het moet me lukken met genoeg advies en eventueel hulp (dan wel professioneel of gewoon van kennissen uit de autotechniek).

Inmiddels heb ik de motor geheel uit elkaar en zullen alle onderdelen in de loop van de week worden schoongemaakt op mijn zwagers werk waar ze in een grote soort vaatwasser gaan. Vervolgens zullen ze waar mogelijk worden gezandstraald en in de hittebestendige verf gezet worden.

Uiteraard moet alles dan weer in elkaar gezet worden en Ik wil dan ook alle pakkingen, afdichtingsrubbers/ringen, snaren, filters en lagers vervangen. Verder zijn er een paar onderdelen zoals de waterpomp, enkele schroefjes en moeren en de oliepeil die niet meer bruikbaar zijn en dus ook vervangen moeten worden.

Van daar ook mijn vraag, Wie weet waar ik deze onderdelen (origineel volkswagen (indien mogelijk))tegen een goede prijs kan krijgen en wie kan en vooral "wil" mij helpen een lijst hier van te maken? Ik zal namelijk moeten weten welke pakking er op mijn motor past en welke snaar, enzovoorts ik moet hebben, de meeste pakkingen en rubbers zijn namelijk reeds dus danig vergaan dat ze niet meer zijn dan wat brokkelige stukjes. Het is een 1.8injectie 70kw k6 uit 1988.

Alvast bedank
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2010, 12:35
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

hmm weet niemand dit? :s
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2010, 13:31
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Als met een motorcode naar de automaterialenzaak gaat moeten ze je voor 90% van de onderdelen kunnen helpen, bij de dealer kan ook maar dan hebben ze wel graag de onderdeelcodes.

Als je hier aangeeft welke onderdelen je nodig hebt en welke motorcode je hebt kunnen we je wel helpen
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2010, 13:39
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

Ik heb de volgende 2 codes gevonden namelijk: 026 103 021B (recht onder het vw/audi logo en 19A88 (links onder).

Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2010, 16:24
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Dat zijn onderdeel nr's.
Als je voor de motor staat links boven zie je dan een recht hoekig vlakje daar staat de motor code.
Of in het instruktie boekje op een stikker als het bij je auto is,of in de koffer bak net zo'n stikker.
succes.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2010, 17:57
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

JH motor met K jetronic. Het mechanische injectie systeem zou ik ook reviseren.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2010, 22:42
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

Waar staat die code op de motor dan? Op het motorblok, cilinderkop of waar?
De stikker heb ik denk ik niet meer maar ik zal morgen eens kijken

@ Jeff; De bedoeling is om de héle auto stukje bij beetje te reviseren, Als eerste de motor, dan de versnellingsbak, dan de overige onderdelen onder de motorkap, dan de ophanging voor/ achter en uiteindelijk ook de body en het interieur maar dat zal nog wel even duren
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2010, 11:15
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

Deze codes heb ik kunnen vinden maar hoe lees ik dit, wat is de juiste code?








Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2010, 15:41
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Motorcode: JH
Versnellingsbakcode: ACD
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 16-11-2010, 22:19
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

Ok is dat de gehele code, 2 letters? :-P

Maarja nu moet ik dus weten welke pakkingen etc. ik nodig heb, hoe kom ik hier achter en vooral waar zou ik die tegen een goede prijs kunnen bestellen?

Last edited by Golfie1cab : 18-11-2010 at 10:18.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-11-2010, 09:22
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ja, dat zijn maar een paar letters.

Je kan het beste naar een automaterialenzaak gaan. En je hebt pakkingsets voor de hele motor. Daar zitten de meeste pakkingen al in. En je hebt hem zelf toch uit elkaar gehaald?

En als je logisch nadenkt kom je er vaak al achter. Een verbinding waar vloeistof doorheenstroomt, daar zit vrijwel altijd een pakking tussen. En je kan natuurlijk altijd hier vragen stellen.

Als iemand een Exploded view kan neerzetten kan je ook zien waar allemaal een pakking zit.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-11-2010, 12:18
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

Ik heb inmiddels deze lijst (zie foto) gemaakt met behulp van informatie op deze site http://www.vagcat.com.

Deze lijst is ver van compleet en ik weet ook niet zeker of deze onderdelen ook de juiste zijn.

Dat ik niet weet dat of het de juiste onderdelen zijn komt voornamelijk doordat je soms uit 2 mogelijkheden moet kiezen bijvoorbeeld de onderstaande mogelijkheden en ja welke moet ik dan hebben?
TOOTHED BELT TOOTHED BELT COVER F >> 15-J-015 000* 1.6/1.8ltr.

TOOTHED BELT TOOTHED BELT COVER F 15-J-015 001>> 1.6/1.8ltr.

Last edited by Golfie1cab : 22-11-2010 at 18:46.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-11-2010, 19:07
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

Inmiddels heb ik de meeste onderdelen gevonden en ben ik van plan om ze binnen kort te bestellen bij een zaak in Apeldoorn.

Tevens zullen deze week de meeste onderdelen schoon gemaakt worden in een speciale machine daar voor (een soort van industriële vaatwasser voor auto onderdelen).

Ook zal hopelijk de straalcabine en het glasparel geleverd worden zo dat ik de onderdelen mooi schoon heb om ze dan met hittebestendige verf (zwart en het aluminium zilver) te spuiten.

Alleen zit ik nu nog met de cilinderkop, Hier zitten 4 inspuitnippels op waar de slangetjes van de injectieunit op aangesloten zitten welke ik niet los krijg (zie foto), heeft iemand advies? Ook zal ik de kleppen er uit moeten halen met een Klepveerspanner alleen zijn deze nogal prijzig voor 1 of 2 te gebruiken.

Zoals jullie wel door hebben ben ik geen monteur maar ik moet zeggen dat ik het steeds leuker vind worden


Reply With Quote
  #14  
Old 22-11-2010, 19:54
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

mooi dat je zo bezig bent met je blok!

wat betreft de kleppen, het is betrekkelijk eenvoudig om deze zonder tang los te krijgen. Er op is weer een ander verhaal.

Door een dop (van een doppenset) op de klep te zetten en hier een paar keer op te slaan zullen die borgdingetjes (weet niet hoe deze heten) er tussen uit springen. let wel even op dat je iets onder te kop legt zodat je kleppen niet tegen je werkbank slaan.
ik heb dit zelf bij mijn busmotor, een paar minuten werk.

Succes !

waar klus je trouwens ?
guus

Last edited by guusvandevenne : 22-11-2010 at 20:03.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-11-2010, 18:32
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

De kleppen heb ik inmiddels met een geïmproviseerde kleppentang wetten te verwijderen en na ruime tijd heb ik alles netjes kunnen en weten te demonteren

De injectie nippels heb ik nog niet kunnen verwijderen omdat ik niet weet hoe, dus alle advies hier voor is welkom .

En het grootste deel van de onderdelen zijn inmiddels schoon en de straalcabine is inmiddels binnen. Nu moet ik dus nog een compressor hebben, zelf zat ik aan deze te denken op http://www.bts-tools.nl/, zou deze goed zijn?




@guusvandevenne
Ik klus gewoon thuis in Twello, zelf vind ik dat wel fijn, lekker warm en alles bij de hand maar of me vriendin dat wel zo fijn vind...

Last edited by Golfie1cab : 27-11-2010 at 22:04.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-11-2010, 22:03
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

niemand?
Reply With Quote
  #17  
Old 28-11-2010, 22:16
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

ik heb de zelfde compressor thuis staan
raad het je niet aan, beter neem je er 1 met een grotere tank.
zelf heb ik namelijk ook een straal pistool met beker er onder maar om bijvoorbeeld 5 min achter elkaar door te stralen lukt niet dan gaat die kracht verliezen.
voor de rest best tevreden over deze compressor gebruik hem zelf voor.
wat kleinere dingen.
dus weet niet als je veel grote dingen wil gaan stralen maar dan raad ik toch een sterkere aan

mvg Johan
Reply With Quote
  #18  
Old 29-11-2010, 08:44
Golfie1cab Golfie1cab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 13
Default

Hmm ja ik had al zo'n idee dat het niet ideaal zou zijn, ik zal zo wel eens in appeldoorn gaan kijken. Bedankt

Gister was ik even het licht filter gaan bekijken en zie hier:



Het is nog geen jaar oud en in een goede staat maarja die pluisjes horen er niet in he
Reply With Quote
  #19  
Old 29-11-2010, 21:40
Wilhelm Wilhelm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 10
Default

hey,

die injectoren worden op hun plaats gehouden door een O-ringetje. een schroevendraaier er onder zetten en ze omhoog wippen, zou ze als het goed is zo er uit hebben.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum