#1
|
||||
|
||||
Fridolin
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2452458846&category=30 176
|
#2
|
||||
|
||||
:shock: :shock: :shock:
ben eens benieuwd wat het eindbod is
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
||||
|
||||
stink weinig
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Bwah voor zo'n krot! die 700 euro vind ik dan nog een flinke bak met geld! aan de bodemplaat gelaste koets, probeer dat plaatwerk eens te vinden... Tis misschien wel een zeldzame auto maar deze prijs (als je het weinig vindt) geeft wel aan dat ze niet gewild zijn. Een spijlbus in deze staat zou het dubbele opbrengen... MIchel
__________________
Fryske Ă‚lde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
dit is zeer zeker niet duur !!!!
Spijlbussen zijn tegenwoordig bijna op iedere hoek van de straat de koop ... Je had ook kennu weten "Splitje" dat een Fridolin nog zeldzamer is dan een barndoor,dus ja dit is een mooie prijs !!! (en ook daar worden krotten van aangeboden,alleen zijn die ff duurder ... vraag me dan af waarom,terwijl er 100.000 van gemaakt zijn ...) psst,Spiltje ... wat heb jij voor je barn betaald ??? |
#6
|
||||
|
||||
Kortom : een split is meer gewild dus betaal je dr ook meer voor
De bekende handelaren hebben de markt ver******d dus moet iedereen nu bloeden helaas ... Maar de Frido : leuk om de maten op te meten .. geen papieren niks . Zelfs ik als Frido owner in spe ( als ik ooit rijk word ) had hier mijn vingers niet aan gebrand |
#7
|
||||
|
||||
Precies gert, je moet er dan toch al 1 hebben die kwa plaatwerk enzo in orde is, of waar al wat nieuw plaatwerk bij geleverd is.
Een incomplete heb je denk ik idd erg weinig aan
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Precies! Kwestie van vraag en aanbod, iedereen wil zo'n leuk spijltjesbusje rijden maar een fridolin? wat is dat voor lelijke vooroorlogse polo caddy? Zijn inderdaad maar weinig van gemaakt..kleine 5000 als ik me niet vergis. De handelaren hebben in Nederland misschien de markt wel wat verziekt maar eigenlijk is dat wat ze doen zich concentreren op die UKers en dan gaan de prijzen omhoog... Voor ons zijn ze nog duur, maar over een tijdje weten we niet beter... ja vroeger...... @barkruk, Wat ik voor mijn barn. betaald heb weten alleen de golven maar kan je wel verzekeren dat het BEHOORLIJK minder is dan die frido! Michel
__________________
Fryske Ă‚lde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
@Spat52,ik liep je ook maar te dollen hoor !!!
|
#10
|
||||
|
||||
al zou ik een barndoor kunnen krijgen voor dat geld, tel daar het nos plaatwerk bij op, en je bent ook een vermogen kwijt.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom zou het NOS moeten? Tegenwoordig kun je heel goed reproduktie plaatwerk krijgen, kan makkelijk uit om zo'n ding te restaureren... maar goed ieder z'n meug... Ik heb er al een bod op gekregen dus gelukkig denkt niet iedereen er op die manier over! Ik zag gisteravond een of ander mafkees met een stereoinstallatie in z'n golf ter waarde van 100.000 ouderwetse duitse marken... @barkruk.......oke dan... vooral doorgaan op die manier!
__________________
Fryske Ă‚lde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
weet ik .... ik heb zelf een dubbelcabine pick up uit 1966 staan ... laadkleppen kosten een vermogen !!! kon een redelijk net setje in Denemarken kopen,en ben die toen maar gaan halen ... :shock: |
#13
|
||||
|
||||
@flits52, ik ben er nou eenmaal eentje die voor origineel gaat, wellicht door vervelende ervaringen uit het verleden. er is nu eenmaal een groot grijs gebied tussen goed en slecht plaatwerk.
Bij mn golfje heb ik elk boutje, en klemmetje nieuw gekocht bij de dealer.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Doe ik !!! Ook ik heb,net zoals jij,teveel projecten staan,maar eens komt het besef dat dat niet allemaal klaar gaat komen,dus de eerste staat nu te koop !! (een 1968 type3 squareback,orgineel nederlands) De 1967 Westfalia gaat nooit meer weg,evenals de 1966 crew cab en de 1977 panorama ... En ook van mijn Ford Escort(?)RS2000 uit 1978,en van mijn Ford Capri1 uit 1972 kan ik waarschijnlijk geen afscheid nemen,maar ik zeg nooit meer nooit !! |
#15
|
||||
|
||||
Ha, kijk dat is verstandig.... de pest is alleen elke keer weer dat je weer iets leuks tegenkomt en dan wel weer voor zo'n prijs dat je em niet kutn laten staan....
Tsja je moet het zlef weten maar om nu een ford te houden??? Mag ik je erop op wijzen dat er bij de advertenties een verplichting is tot het noemen van een prijs.. en voor iemand die beweert nooit meer nooit te zeggen.....als je goed leest kun je toch 5x het woord inpassen of tegenkomen in je stukje. hehe @KnĂĽsprich, Ik heb toch niet het idee dat dat gaat lukken bij een barndoor.. Je kunt het ook overdrijven al ben ik er inmiddels wel achter dat mijn persoonlijke norm iets hoger ligt dan die van de gemiddelde mens... Neem bijvoorbeeld die barndoor van vwclassics..ziet er leuk uit maar onderhuids...ieuwe, ook die cabrio die ze hadden staan met eruit ge******de onderkanten van de deuren.. die worden dan gestraald en gespoten... let toch verdomme een beetje op de details. Ik kan me daar echt over opwinden. Sorry.
__________________
Fryske Ă‚lde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
Verplaatst naar Aircooled
Kruk@b : onthoudt even wie je over die type 3 belde |
#17
|
||||
|
||||
@Tits52, Helemaal mee eens. zolang je maar boven je grens werkt, ga je steeds een stukkie beter.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#18
|
||||
|
||||
Mwoah aardig apparaat, denk alleen niet dat ie volledig gerestaureerd zal worden. Dit exemplaar zullen we nog wel als rat of shitbox tegenkomen op een meeting ofzo.
Voor een restauratie moet je m.i. een basis nemen die het nog een beetje waard is. Mijn 181 bijv. is in het verleden getrouwd geweest met een lasapparaat ofzo, een echt lappendekentje op sommige plaatsen. Ook is ie niet verschoont gebleven van talloze deukjes... Ik vind het allemaal niet erg, omdat ik nooit de gedachte heb gehad het wagentje weer in concoursstaat te brengen. Op het moment staat ie er bij als rat, maar dat is ook niet bewust mijn bedoeling geweest. Er komt weer een mooi laklaagje overheen. Plamuren doe ik em echter niet! Ik heb er letterlijk kilo's plamuur afgestoken en ben niet van plan die er weer op te smeren. Dan maar een deukje hier en daar zolang ie maar hard is en dat is ie. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
ja,wat moet ik daar nou op zeggen ... Die RS2000 (155 pk,achterwielaandrijving) was mijn "eerste" auto ... kan ook maar niet besluiten wat ik er nou precies mee wil gaan doen. kocht hem in 1987,gerestaureerd in 1992/1999 (jaja,7 jaar over gedaan) en was ook onze trouwauto ... heeft in 2003 het hele jaar stil gestaan (thuis),maar dit jaar wil ik er weer mee gaan knallen !! Zit te denken aan een powerslidecursus op circuit Assen ... Die Capri ... precies hetzelfde verhaal eigenlijk ... gekocht in 1992 op de sloop,met een kapotte motor,maar alle papieren er nog bij,voor 300 gulden ... Ooit al alles voor gekocht (achteras met sper,Sierra Cosworth motor met 240pk,vijfbak,gele koni's,enz ....) Ook op dit moment nog geen plannen mee,dus laat maar lekker staan .... |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Hmm oke, je krijgt het voordeel van de twijfel met zo'n ford RS dan... Eerste auto..Je was jong en wist nog niets van het leven ;-) Ik ken best veel mensen die hun eerste auto behouden... ik zelf ook, dus kan ik daar niets van zeggen... Maar zo'n Capri, ach zoasl je zelf zegt het zijn wel gave bakken als ze wat vermogen hebben.... Michel
__________________
Fryske Ă‚lde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|