![]() |
|
|||
|
|||
![]() Goeden avond mede forumers.
ik ben al een poosje in het bezit van mijn vr6je uit 94 en heb hier eerder al wat gevraagd. maar zit nog steeds met een probleem het begon met me vr6je met een bocht naar rechts op de afrit van de snelweg. ik voelde een soort trilling in me stuur. en dat is langzamerhand erger geworden. het is nu ook soms merk / voel baar als je recht door rijd. het is vooral goed in de veerweg te voelen. d.w.z. als je door een kuiltje rijd en de wagen veert in het echt ff rrrrrr is. dat voel en hoor je ook. nu heb ik al van alles geprobeerd. *2 x aandrijfas links *1x aandrijfas rechts *beide draagarm rubbers *andere wielen *wiel lager links vervangen *stabisatiestang links vervangen *drukgroep en platen nu is het zo goed als weg al ik ontkoppel. dus had ik het idee dat het mogelijk in me differentieel zou zitten. omdat ik menig keer heb gelezen dat dit een zwakke plek zou zijn. nu heb ik ook zelfs een andere bak geprobeerd, die had ik bij de sloop in almelo gehaald en nadat ik die er onder had gezet. bleek de 1 gaar te zijn. maar in de 2 weg gereden. maar had zat er nog steeds in. om gek van te worden ![]() nou hadden ze in die bak de schotel assen of schaffel assen. in iedergeval dat waar je de aandrijf assen op monteerd. al uit de bak gehaald. wat ik achteraf eigelijk best vreemd vind. dus ben bang dat die bak gewoon hetzelfde probleem had. nu na lang verhaal mijn vraag ![]() wat zijn de kenmerken van een gare differentieel ? lijkt mijn probleem op een kapotte diff lager ? iemand dit probleem ooit ondervonden en opgelost ? wie van jullie omgeving arnhem doet er eventueel aan bak revisie ? mensen laat het me weten. want ik kom zo niet meer verder. en wordt onderhand een duur geintje zo ![]() en steek dat geld liever op een andere manier in me vr6je ![]() groeten tjerk ! |