Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-10-2010, 20:39
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

tja zit er nog niet in, moet even goed onderzoek doen, maar mn cabrio staat bij de spuiter. Als ik deze nou ook uit elkaar ga halen moet ik op de fiets, brrr koud
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #22  
Old 12-08-2011, 07:09
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Wow, lang niet ge-update

De dubbele tacho zit er inmiddels alweer een tijdje in en werkt prima.

Afgelopen maandag heb ik een donor auto gehaald met een blok en bak voor de mk1.

"ff" naar raamsdonksveer geweest samen met mn oude baas.
En het is gelukt













Het is een Golf III 2.0 gt variant van 1994

Gisteravond begonnen met het blok te verwijderen uit de mk3 en dat schoot lekker op

Om 19:00 begonnen samen met Ben, en om 22:15 :

Blokkie foetsie!



Hallo 2 litertje



Helaas zijn we wel tot de ontdekking gekomen dat het overzetten van de airco en de stuurbekrachtiging hem niet gaat worden jammer maar helaas.

Morgenavond weer verder
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #23  
Old 12-08-2011, 20:29
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Toch nog rap gegaan Jammer dat de airco en stuurbekrachtiging niet gaat lukken. Kun je ook niks icm een bekrachtigd stuurhuis uit een cabrio? Airco inbouwen is toch ook al eens gedaan in de swallow van bprijs?
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #24  
Old 12-08-2011, 23:19
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Ja die swallow met climatronic heb ik gevolgd, prachtige ombouw, maar het is me gewoon te veel werk, doe wel een raampie open

Vanavond heb ik hem helemaal kaal gemaakt, als het goed is gaat hij morgen naar het oud ijzer.

Volgende week maar eens kijken of we het allemaal pas kunnen krijgen.

Voor de mensen die ook met een 2E in een mk1 rijden heb ik nog een paar vragen.
- De 2e heeft een brede riem voor de dynamo, daardoor is de poelie ook breder, past dat goed? Ook steekt de poelie van de waterpomp verder uit. Mijn monteur vraagt zich af of we daar ruimte voor hebben in de mk1.
- Hoe hebben jullie het opgelost mbt de schakeltoren met de stangen etc?
- Wat zijn er voor mogelijkheden qua uitlaat, behalve zelf maken dan
- Gebruik je de orginele lambda sonde en waar zit deze dan?

Over alle bovenstaande zaken heb ik wel ideeën, maar ervaringen lijken met beter
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #25  
Old 17-08-2011, 08:11
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Ik heb nog even een distributievraagje.
Omdat het blok er nu toch mooi uit ligt zetten we dr maar even een nieuwe riem op.

Nu geeft mijn autodata cd het volgende plaatje:




Alleen als ik de aux en de cs zo zet zoals op het plaatje dan wijst de rotor niet naar het merkteken (cilinder 1) Dit levert enige verwarring op bij mij.
Kan iemand mij vertellen hoe de aux en de cs moet zetten zodat hij zeker weten op tijd staat?

Thanx alvast
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #26  
Old 17-08-2011, 10:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Waar wijst hij dan heen....cilinder 4?
Reply With Quote
  #27  
Old 17-08-2011, 10:26
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Neej was dat maar zo. Hij staan een beetje tussen 1 en 3 in.
Toen de oude riem eraf ging stond hij keurig (merktekens weet ik niet de riem was er al af voordat ik er was) en liep het blok ook goed.
Dus ik denk dat ik de merktekens verkeerd (of helemaal niet ) begrijp.

Die stippellijn met die V erin die snap ik niet zo goed
Op de aux zit ook een O | T aanduiding, ik neem aan dat ze die gebruiken als merkteken in dat plaatje.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #28  
Old 17-08-2011, 10:57
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Wijst de rotor wel naar het merkteken op de ontsteking? Had bij mijn 1600 vorige week hetzelfde probleem, zag er een beetje vaag uit maar bij nadere bestudering bleek de ontsteking wel naar het merkteken te wijzen.
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #29  
Old 17-08-2011, 11:10
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

als ik de cs en de aux zo zet zoals op het plaatje dan staat de rotor voorbij het merkteken richting cilinder 3
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #30  
Old 17-08-2011, 11:26
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Oké, vaag... Danwittikutoknie. AUX is de aandrijving van de ontsteking, misschien staat die toch net een tandje te ver dan.
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #31  
Old 18-08-2011, 09:46
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Iemand nog verdere ideeën over de distributie?

Ook zit ik een beetje met de dynamo. Hoe moet die gaan lopen met de riemen enzo als ik ga rijden zonder aircopomp en stuurbekrachtiging? Heeft iemand daar misschien een voorbeeldje van of een goeie tip?
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #32  
Old 18-08-2011, 10:50
dakeraf dakeraf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 254
Default

Ik denk dat je een dynamo moet zoeken van een zonder suurbekrachtiging en airco dan de snaar via krukas waterpomp dynamo
Reply With Quote
  #33  
Old 18-08-2011, 11:04
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Er is een steun naar me onderweg van een 2.0 zonder airco, hierop zit een spanmogelijkheid. Die brede riem gaat dan inderdaad van de krukas naar de waterpomp naar de dynamo, dus dat moet goedkomen.

Ik heb al even uitgebreid de search gebruikt, maar mk1's met een 2.0 8v ombouwen kan ik niet echt vinden hier opt forum
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #34  
Old 18-08-2011, 11:56
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Domi heeft het toch ook gedaan?
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #35  
Old 18-08-2011, 21:02
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

Quote:
Originally Posted by Mice
Ik heb nog even een distributievraagje.
Omdat het blok er nu toch mooi uit ligt zetten we dr maar even een nieuwe riem op.

Nu geeft mijn autodata cd het volgende plaatje:




Alleen als ik de aux en de cs zo zet zoals op het plaatje dan wijst de rotor niet naar het merkteken (cilinder 1) Dit levert enige verwarring op bij mij.
Kan iemand mij vertellen hoe de aux en de cs moet zetten zodat hij zeker weten op tijd staat?

Thanx alvast

'
vragen over een type 3 blok, plaatsen in het type 3 forum geeft vast heldere antwoorden, ik weet persoonlijk niet zo heel veel meer vanaf de type 2 zeg maar
Reply With Quote
  #36  
Old 01-09-2011, 10:36
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Kleine tegenslag gehad vorige week
De man die me zou helpen en waar ik de schuur van mocht gebruiken kwam er ineens mee dat hij er geen zin meer in had en dat ik mn rommel op moest komen halen

Maargoed, geen zin in dikke discussies maar ingestemd met zijn wensen. Dan ben ik er ook wel klaar mee.

Nou heb ik het geluk dat we ruim in de boerderijen zitten in drenthe en heb gelukkig via via een oude schuur gevonden die is omgebouwd tot timmerwerkplaats die ik zolang mag gebruiken om mn autotje klaar te maken.

Dus morgenavond halen we met de aanhanger alle losse onderdelen en blokken etc. op en voor zaterdag mag ik een autoambulance lenen en halen we de mk1 op.

Volgende week maar weer met goede moed verder bouwen dus
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #37  
Old 02-09-2011, 18:05
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

voor de distributie,die is dus ooit door iemand zo in elkaar gemept.
wat je doet om het netjes te maken,
distributie op de merktekens monteren.
ontsteking uit het blok trekken en op de juiste positie insteken[let op oliepomp!]
met stroboscoop ontsteking weer op de juiste basisinstelling zetten.

balen dat je de schuur uitgekickt bent,maar komt goed zo te horen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #38  
Old 02-09-2011, 18:57
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Das balen van je schuur en hulp, maar gelukkig heb je een nieuw onderdak gevonden.

Komt vaak voor zeker dat er zo met de distributie gerommeld wordt? Ik kreeg m'n mk2 1600 ook niet echt lekker meer aan de gang. Alles toen uit elkaar gehaald en dat hielp.

ps, deze motor komt uit mijn variant, maar de distributie ben ik nooit aangeweest
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #39  
Old 02-09-2011, 19:01
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

beschuldigde je nergens van niels

gebeurt erg vaak dat de tussenas niet goed word gezet en daarna net zolang aan de ontsteking word gerommeld tot ie weer een beetje fatsoenlijk draait.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #40  
Old 19-09-2011, 10:50
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Het schiet al weer aardig op inmiddels.
Heb het helaas heel druk opt moment met werken dus kom er niet heel veel aan toe, maargoed d'r moet ook hobbygeld binnenkomen hè
Hij staat inmiddels lekker in zn nieuwe hokkie.




Ik heb de motorsteun aan de distributiekant er al uitgeslepen en die gaan we misschien vandeweek nog weer even op de goede plek lassen.
Voor de rest zit de rembekrachtiger er in en het 5 bak schakelmechanisme.
Eigenlijk kan het blok er al in
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum