|
|||
|
|||
monteren "raamlikkers" bij een kever
hey!
ik ben vanmiddag begonnen met het monteren van verse raamlikkers bij mijn mexicaan. dit zijn dus de buitenste liggende rubbers bij het raam in de deur. we hebben nieuwe gehaald van BBT, die zijn compleet met chroomstrip rond het raam. alle ouwe meuk was er zo af, maar het monteren van de nieuwe valt niet mee. heeft iemand hier tips voor? want we komen echt niet verder. waar moet je beginnen? wij dachten links onderin, maar hoe zorg je dat al die klipjes in de bijbehorende gaatjes vallen? wie helpt ons verder? groetjes jappie |
|
|||
|
|||
niemand???
|
|
||||
|
||||
niemand die mijn broertje ff helpt? ik kom er zelf ook niet uit. er moet toch een handigheidje voor zijn!!
|
|
||||
|
||||
je heb de ramen er dus niet uit gehaalt? dat ga ik wel proberen zo, anders ben ik bang dat ik die klemmetjes verneuk.
|
|
|||
|
|||
mijn dank is groot
|
|
||||
|
||||
Denk dat je het beste de hele deur leeg kan halen (ruit, raamslinger enz.) zodat je de strip vrij kan monteren.
Dan kun je de rest weer terug monteren.
|
||||
|
||||
ze hebben er vandaag met 2 volwassen kerels op staan zweten hoorde ik (ik moest werken). ze hebben de ruit een stukje laten zakken waardoor hij (schijnbaar) niet meer ik de weg zou zitten. desondanks nog geen vooruitgang geboekt
kzal er morgen eens een spreekwoordelijk blik op werpen maar of het zal helpen? |
|
||||
|
||||
ik snap het niet helemaal, die chromen strip met rubber zit er toch zo in??
alles eruit hoeft zelfs niet wel je tochtraampje en dergelijke maar het grote raam heb ik onderin de deur gelaten, wel het mechanisme er even uit halen daarna inderdaad de klipjes erin drukken, soms even helpen met een klein punttangetje(iets dichtknijpen)van onderaf wel opletten dat alle klemmetjes van de raamlijst eruit zijnzijkant en bovenin, maar dat moet wel anders kan je de oude chromen lijst er niet uithalen kan je helaas geen foto's mailen ofzo, misschien eens rondvragen op het winterfestijn misschien? |
|
||||
|
||||
Quote:
d8 ik dus ook, maar valt toch tegen schijnbaar. ik ga morgen eens flink aan de slag |
|
||||
|
||||
wat misschien wel helpt is het rubber aan de andere kant (binnen) uit de deur te halen, dit zat bij mij wel in de weg
succes!!! klaas |
|
|||
|
|||
nou tis gelukt hoor met hulp van mn broer (matheo) nu de andere kant nog maar dat duurt nog wel ff voor dat ik daar aan begin want hij staat met die ene kant naast een muur in de stalling duss, iig bedankt voor jullie hulp
|
|
||||
|
||||
Quote:
ff off - topic , kun je soms het juiste adres van BBT of web-adres is doorgeven , alvast bedankt |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
da zeg ik en de kever staat nogsteeds op mijn naam hoor
|
||||
|