![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil heel graag de deurgrepen van de achterdeuren verwijderen, maar na een speurtocht in het apk regelement vond ik het volgende:
Artikel 5.2.41 deuren, motorkap en kofferdeksel 1. De deuren van personenauto’s moeten goed sluiten. De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend. Visuele controle, waarbij de deuren worden geopend en gesloten. Theoretisch mag ik dus niet de grepen verwijderen. Zou het ook zo zijn als de zitplaatsen achter niet meer aanwezig zijn?
|
||||
|
||||
![]() als er 2 zitplaatsen op je kenteken staan...
![]()
|
|||
|
|||
![]() Het antwoord staat letterlijk in de regel De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte
Ook de achterdeuren geven toegang tot te personenruimte ook als er geen achterbank in zit. |
|
|||
|
|||
![]() jup alle deuren moeten van binnen en buiten open kunnen.
ook de achterklep (die alleen van buiten natuurlijk) dus de achterdeuren moeten ook gewoon open kunnen. |
|
|||
|
|||
![]() Achterklep ben ik niet met je eens , achterklep moet makkelijk toegankelijk zijn.
Mag dus van binnenuit met een hendeltje of elecktr. schakeling. Achterdeuren moeten dus wel van buitenaf geopend kunnen worden. |
|
||||
|
||||
![]() voor zover ik weet hoeft een personenwagen maar van 1 kant open te gaan...
maar als het een taxi betreft moeten ze wel binnen en buiten geopend kunnen worden...
|
|||
|
|||
![]() Personenauto's moeten vanaf de buitenkant te openen zijn, wat ik ergens ook wel begrijp. Toch lullig, vouw je je auto om een boom heen, is de ambulance er, kan het ambulance personeel je niet redden..
Verder moet iedereen het zelf weten vind ik, je kunt ook een extra paar deuren voor de apk nemen..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is hier een paar jaar geleden gebeurt. Van de dijk afgereden met een 3deurs corsa waarvan de deuren geen klinken meer hadden. Ze hadden hem toen geloof ik helaas niet optijd kunnen redden omdat de auto open geknipt moest worden door de brandweer.
|
|||
|
|||
![]() heb net mijn apk bevoegdheid weer voor 2 jaar verlengd
![]() "vroeger" moesten je deuren van 1 kant kunnen openen. nu is dat veranderd, en moet je de deuren van binnen en buiten kunnen openen. dus jouw tekst klopt precies hoor! |
|
||||
|
||||
![]() @Jan-Jelle: Apk is niet iets wat op 1 dag geldig is, maar altijd.
@ids: Mijn tekst klopt ook, dat heb ik gecopiert uit de APK regelement van 2010. ![]() Ik maak wel een touwtje aan de buitenzijde om de deuren te openen met een pijl erbij.... ![]()
|
|||
|
|||
![]() haha, en met dat touwtje zo ik hem goedkeuren! mooi id !
|
|
|||
|
|||
![]() Als de stoelen naar voor klappen ist een 2 deurs
![]() ![]() Dus een setje stoelen van een 2 deurs erin en de klinken eraf ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Day veranderd niks aan het aantal deuren die open moeten kunnen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als je ducktape over mistlampen plakt en de schakelaar weg haalt hoeven ze het ook niet te doen.
Denk dat ik mijn deuren maar aftape.... Het touwtje gaat er komen. Zal een foto maken.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Stoelen worden dan de portieren voor de achterste personen Die moeten nl ook werken bij een 2 deurs Of grijs kenten en de bank eruit |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Stoelen worden nooit geen deuren ![]() Alle portieren dus ook achterportieren moeten gewoon van beide zijden open kunnen ongeacht of de voorstoelen naar voren kunnen klappen. Als ze erin zitten moeten ze werken. Omkeuren naar grijs kenteken zal je ook niet lukken, zit namelijk te weinig ruimte in de wagen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mwoa.... Op dit moment zit er nog een kabelboom, stukje kachel, tellerunit, stuurkolom, stoel en gordel in. Moet zeggen dat er best wat ruimte in zit. ![]()