Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-12-2004, 16:37
rreijnde rreijnde is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 7
Default help! m'n polootje laat me staan!

ik heb een polo uit 87, 1050cc, weber 32 tla carb. Wat voor weer ook, hij start meteen maar als je maar een klein stukje gereden heeft, moet ik 2 uur wachten voor hij weer (meteen!) opnieuw start. Tussentijds ploffen in de uitlaat, terugslag in de carb.
Inmiddels carb schoongemaakt, pakking op spruitstuk lekt niet. Wie o wie kan mij de weg wijzen naar de spelt in deze hooiberg?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-12-2004, 19:29
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Klinkt als kapotte hall-sensor. Dit is de magnetische opnemer die in het onstekingshuis zit.
Wanneer deze de omwentelingen van de nokkenas niet goed meer registreert, wordt de onsteking niet/onjuist aangestuurd.
Dit kan zomaar plotseling optreden, en even later weer goed functioneren.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 27-12-2004, 19:59
rreijnde rreijnde is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 7
Default

Maar probleem lijkt met temperatuur te maken te hebben. Als de motor koud is dan is het echt -tik-lopen. Kun je die Hall-sensor testen?
Reply With Quote
  #4  
Old 27-12-2004, 23:03
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Je zou kunnen proberen of alle 4 de bougies vonken op het moment dat de motor niet wil starten.
Met een geisoleerde tang de bougie bij een metalen deel van de motor houden, en door een helper laten starten...

Wat natuurlijk ook kan is dat de carburateur compleet ontregeld is en alleen koud een enigzins fatsoenlijk mengsel levert. Maar ik zou eerst de ontsteking nakijken.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2005, 16:53
rreijnde rreijnde is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 7
Default

het advies is juist gebleken: ik heb op de sloop een andere stroomverdeler gehaald en ja hoor, het polootje loopt weer.

nou zit ik nog met het volgende probleem. kan iemand me vertellen hoe de dunne vacuumslangetjes aangesloten moeten worden? er zit een zwart kunststofhuisje op het schutbord met een links en een rechtsslangetje. verder achterop de carburateur zit links en rechts een aansluitpijpje.
onder het luchtfilterhuis zit een aansluitpijpje en op de stationairsproeier zit een aansluitpijpje.

in mijn enthousiasme, en de lange duur voor het zoeken naar de storing ben ik vergeten hoe het zat.
graag hulp

thanks, richard
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum