#1
|
|||
|
|||
Lassen aan de golf gti 1985
Voor de keuring moest ik 2 nieuwe veerschotels achter vervangen en ff mijn zomer wiellen er op monteren, dus bij het laatste wiel zakte mn krik door de koker heen
Dus hier wat foto´s van het herstel werk! Eerst de boel eens uitslijpen. Wat een gat zeg Eerste stukje zit! 2e stuk zit er nu ook in 3e stuk zit er oon in dus dat is dan dat. ff slijpen en schuren. Maar dan komen we meer tegen Dus dat dan ook maar gelijk onder handen nemen De hele handel in een lik ijzermenie De binnekant ook Een dag later een eerste stap van de afwerking En binnekant Ik ben nog steeds bezig, wordt vervolgd. Gr, Ramon |
#2
|
||||
|
||||
sorry,maar dit is doodzonde IMO.wat een broddelwerk
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
De binnenkant maakt niet uit he daar zit toch bekleding overheen Maareh tis al kut genoeg om er bij te komen en we hebben beperkt de tijd wegens werk en de apk die voor de 23e goed moet wezen. |
#5
|
||||
|
||||
Wat niet in het zicht zit mag ook wel goed gebeuren.
Het is jammer dat je ook op plaatsen een plaat over een andere plaat hebt gelast. En met name bij de ophanging van de achterschokbreker. Hier zal hij gewoon doorgaan met roesten. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Dat weet ik maar hij moet door de keuring nu, en dan kan ik kiezen of een hele andere auto, ombouwen op een andere carosserie of deze helemaal strippen waar nodig en lassen enzo want er zijn nog wel wat plekjes die mogen gebeuren |
#7
|
||||
|
||||
Tip van Flip:
Leer eerst het lastoestel goed instellen, dan ziet het er niet alleen een stuk beter uit maar zit het ook goed vast. Ten ten tweede is plaat over plaat niet echt aan te raden... |
#8
|
|||
|
|||
Echt Croma bak en braad werk dit, echt jammer. Nu heb je achter bij de veerschotels niks opgelost, enkel er over heen gelast (Dan nog wil ik nog niet eens beginnen over het laswerk zelf )! Hier moet je van binnenuit werken, dus betekent benzine tank eronder weg enz. dan alles netjes lassen.
|
#9
|
||||
|
||||
Een plaat eroverheen lassen is geen probleem, doe ik zelf ook op plaatsen waar je het niet ziet. Zolang je maar de oude roest compleet weghaald eronder. Maar dit is inderdaad een beetje teun de beun.. als je nu die stukken erop geplakte las eraf had geslepen en gewoon in kleur had gepoten had het nog gekunt. maar menie erop en dan ook nog kit?????
|
#10
|
||||
|
||||
trouwens, als jij voor de apk keuring 2 nieuwe veerschotels erop moet en andere banden. en er blijkt dat je bij het opkrikken door de bodem zakt. lijkt het mij dat zoiets ook al bij de apk ondekt had kunnen worden.
Last edited by roy-mk1 : 12-03-2012 at 00:56. |
#11
|
||||
|
||||
een paar uur meer werk dan had het perfekt geweest ..
tegenwoordig verzetangen ,,kun je plaatje er zo in leggen vlakslijpen en ziet er niks van .nu moet je volgend jaar weer ..zonde werk vrgr gooigolf |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Van een dorpel mag best een stukkie weg zijn voordat ie afkeur is Maar wel een beetje hap snap werk idd
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
|||
|
|||
Zijn jullie dan allemaal van die vak bankwerkers ?
Want dan wil ik hem gerust eens neerzetten Btw de roest is uiteraard wel eerst goed weg geborsteld, maar je moet wat he als je kort de tijd hebt. Ik heb de golf al eens helemaal laten lassen alleen die meneer heeft het met tape opgelost ipv lassen, dus dit is al een hele verbetering. En zoals ik al zei, ff kijken hoe nu verder he Greetz, |
#14
|
||||
|
||||
Nee de meeste mensen zijn liefhebbers hier en die nemen de tijd om een mooi stuk werk aan hun (meestal) hobby auto neer te zetten. Ik ben niet roomser dan de paus en zal nooit beweren dat je lassen niet apk waardig zijn, want dat zijn ze wel. Het is gewoon vervelend als je aan je daily zulke lappen erin moet gaan zetten, daarom ben ik mk4 gaan rijden en als er weer een 2e hok bij komt wordt dat liefst een classic, heb ik lekker de tijd als er wat is
Keep on driving
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#15
|
||||
|
||||
Ik heb dit ook gehad bij de tank,idd tank eronder weg en goed repareren.
http://www.volksforum.com/forum/sho...36&page=2&pp=20 Ook een gti 8v uit 85. |
#16
|
|||
|
|||
Tja slordig maar effectief
Ik ben het helemaal eens met de poster hierboven. Oke het is niet zo netjes maar als het je daily is moet je wat. Als je alles stript en alle roest er vanaf wil kan je hem beter direct naar de sloop rijden want voordat je daar mee klaar bent ben je heel veel geld en tijd verder. Als je deze wagen helemaal uit elkaar trekt wordt je niet vrolijk. Tja ik zie ook liever een golf in concours staat begrijp me goed. Maar bij dit soort auto is het vaak roest op roest op roest. Deze reparatie valt bij mij onder de klasse "mischien nog 2 jaar fun en dan heel de zooi naar de stort". Is het een auto die je nog jaren wil hebben en koest houden dan is de kwaliteit echt onder de maat. Maja het is lastig, dat is ook precies de rede dat ik een andere auto gekocht heb en me huidige golf aan me broertje gegeven heb met de insteek "misschien kan je er nog enkele jaren lol aan beleven". In een snelle blik leek mijn oude golf echt een nette auto maar alles bij elkaar. roest bij de raamrand, dakraam, achterpaneel, achterklep, slechte krikpunten voor, ga zo maar door. En dan kom je bij de keuze, 5000 euro stuk slaan(plaat werk, lassen, afwerken, spuiten) of door modderen. Plus als de het eerste kiest wordt het weer zonde om de auto als daily te gebruiken. Last edited by arthur : 12-03-2012 at 18:29. |
#17
|
||||
|
||||
oh, ik vind het nog zo slecht niet. t is tenminste dicht en het water kan niet meer in de dorpel.
alleen bij die veerschotel in de koffer had ik de plaat aan de onderkant gelast en niet aan de binnenkant. nu kan het water nog steeds aan het slechte plaatwerk en roest dit gewoon verder. voor een goedkope daily kan die nog wel ff verder nu, als je wilt gaan restoreren en de auto nog 10jaar houden, zal dit niet voldoende zijn. bij mij kwam 1 wielrandje los (die plastiek) en heb daar een stuk nieuw plaat moeten inlassen omdat alle bevestigingen weggeroest waren. de andere kant is even erg, maar heb er gewoon de tijd niet voor en blijft dus gewoon zo (nog vele slechter dan de topicstarter hier, daar is het tenminste dicht). houd die motor het nog 5jaar vol, dan doen we nog 5jaar verder, begeeft die het binnen 2maand, hoef ik de kas niet meer op te lassen (en met 391 000km op de teller en geen geschiedenis van de wagen, steek ik er ook geen geld in)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#18
|
|||
|
|||
Ik gebruik hem idd Daily al 8 jaar zelfs
Deze plekjes had ik een week geleden dus nog niet gezien he dus in zo een kort tijd bestek ff alles regelen, loods met brug, las apparaat enzo, maargoed ff geen weekend en voor onder de 100 euro ben ik dan klaar. Eigenlijk zou ik hem wel helemaal willen doen en dan lekker in de stalling naast mn leger auto Maar ja eerst ff sparen op de verlang lijst staan nog; *klein plekje parravan, *achterkant auto, de lip van onderen rond het sleep oog en aan de uitlaat zeide, * 2 wielranden achteren, * klein plekje koker links, * brandstof vul gat rond om een beetje, Maargoed dit gaat wat kosten dus eerst sparen en vervangend vervoer regelen, dan is het ook niet zo een probleem als deze uit elkaar ligt. Nu heb ik alleen een daf ya 126 en die zuipt 1:4 op de weg dus dat is nogal een dure Greetz, Ramon |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
En dan doet ie het nog netjes voor een YA126
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Pff das zuinig, keertje ruilen met de YB616?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |