#1
|
||||
|
||||
afstellen dieselpomp
hoe kan ik het beste mij pomp van de jr gtd afstellen, ik ben al wat aan het draaien geweest en zoeken om deze eerst maar draaiend te krijgen , dat lukt aardig MAAR koud slaat deze in 1 keer aan met choke als ik een beetje gas geef met choke loopt ie goed alleen rookt ie wat wittig en stinkt naar onverbrande diesel als ik de choke uitzet begint ie te mokken en bij gas geven is het net of ie op drie poten loopt en rookt verschrikkelijk (niet leuk zonder afzuiging in de garage)
Ben benieuwd naar de reacties Er zit nog geen kenteken op anders was ik wel naar de garage gereden maar ik wil ook niet bij de rdw aankomen met een stoomboot |
#2
|
||||
|
||||
Zijn van die speciale 'klokkies' voor..
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
waar |
#4
|
|||
|
|||
ebay... staat hier ook wel ergens een how-to denk ik... een micrometer heb je nodig om in de brandstofpomp te draaien, in het gat midden tussen de brandstofleidingen.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
oke ff zoeken hier dus |
#6
|
||||
|
||||
als je de strepje op de pomp en tandwiel goed tegen elkaar over hebt staan ben je al een heel eind met de goeie afstelling, distributieriem timing klopt ook??
Ik heb eventueel ook wel zo`n klokje |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
met het vervangen van de distr.riem :buitenste zuigers bovendodepunt nokkenas vlak met de kop en het streepje op de pomppoelie ongeveer gelijk met het streepje op de kap. dit bedoel jij met het streepje op de pomp? zo'n klokje moet toch ook een busje bij voor in de bosch pomp? of heb je die er ook bij |
#8
|
||||
|
||||
Die setjes zijn op ebay te vinden inderdaad, ik heb een tijdje terug zo'n setje op de kop getikt voor nog geen 5 tientjes.
Alleen de precieze benaming om ze vinden weet ik niet meer... |
#9
|
||||
|
||||
Op het pomphuis zelf staat ook een streepje en die moet gelijk staan met het tandwiel, niet die op de kap.
Maar we hebben op het werk zo`n klokje met de adaptor |
#10
|
||||
|
||||
heb vanavond even geprobeerd de pomp beter te krijgen ,ook het streepje op de pomp bij het streepje op de kap gezet ,toen liep ie nog niet lekker .
toen de pomp gedraait met de bovenkant pomp naar het blok toe start nu beter koud met choke en kan eigenlijk met koude motor de choke bijna uit doen alleen rookt ie nog wel wat wit . Of kan die witte rook ook ergens anders mee te maken hebben, dat het blok mischien een poos stil heeft gelegen of smerige verstuivers of oude diesel om maar wat te noemen. of zou ik eerst moeten wachten tot ik er kenteken bij heb en dan even een blok om rijden dat alles mischien een beetje los komt. Last edited by ewcaddymk1 : 02-03-2012 at 22:22. |
#11
|
|||
|
|||
volgens mij zit het als volgt, (correct me if I am wrong).
Het probleem van het afstellen zonder micrometer is dat het tandwiel van de brandstofpomp niet met een spie zit maar op een conische as. Daarom is er geen garantie dat het uitlijnen van de merktekens ook automatisch een goede timing betekent. En het luistert toch wel enigszins nauw, zeker als je kijkt naar prestatie in verhouding met verbruik. Voor jou auto moet ie geloof ik op 0.91 staan. Zie hier mijn topic daarover, met daarin ook nog een link naar het topic van stijn hierover. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84066 |
#12
|
||||
|
||||
Je kan de pomp afstellen ook zonder micrometer,er zit gewoon een spie in.
Je kan em op gehoor stellen wel met warme motor als ie loopt door em te vervroegen tegen de kop aanduwen tot ie begint te "nagelen".Dit klinkt alsof er knikkers in een metalen blik gerammeld worden.Dan draai je de pomp iets terug en heb je een basisstand. Met de micrometer is natuurlijk beter maar zo heb je alvast een begin. |
#13
|
|||
|
|||
Gister met de 32b bij de Pul geweest,heeft de pomp timing gecontroleerd,stond op 105 en hebben m zo gelaten
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Hee Gerdjan gefeliciteerd met je 50ste post na anderhalf jaar nu geen newbee meer vandaag nog even met de pomp bezig geweest ik stnapte al niet waarom ik het niet beter kreeg , hoe verder ik de pomp naar het blok toe draaide hoe beter hij liep alleen had ik geen slag dus ik met mijn timmerverstand toch alles nog een keer controleren en ja hoor pomp 1 tand verkeerd, niet goed opgelet zeker na het spannen van de riem . hij loopt nu wel beter,rookt minder maar nog niet helemaal zoals het hoort maar dat komt later wel. |
#15
|
|||
|
|||
3,5 jaar
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
oeps sorry |
#17
|
||||
|
||||
nu de pomp wat beter afgesteld gekregen ,motor warm pomp los en dan lekker vroeg zetten en dan voorzichtig wat later draaien tot dat hij lekker rustig begint te draaien dus geen spijkers voorin loopt nu opzich beter en rookt ook aardig minder later maar een keer het metertje erop voor controle nu eerst maar weer andere dingen doen.
super guy's voor jullie adviezen |