#1
|
||||
|
||||
Vreemd probleem 1.3 NZ motor. Eventuele oorzaak?
Vreemd probleem 1.3 NZ motor. Eventuele oorzaak?
Voor het openen van dit topic heb ik eerst even gegoogeld en de zoekfunctie gebruikt, maar blijf met een probleem en vraag zitten. Het gaat om een Golf2 uit 1992 met een 1.3 NZ motor. Bij aanschaf van de wagen startte deze altijd bij koud of warm weer, en dit was dus geen enkel probleem. Maar als de golf met een koude motor een scheve oprit/helling moest oprijden en weerstand kreeg, viel hij uit omdat hij te laag in toeren terug viel. Als ik gas bij gaf bleef hij wel lopen. Stationair bleef hij bij koude motor wel lopen maar viel soms heel iets terug zodat hij net tegen het uitvallen aan hikte. Bij een warme motor en een stukje te hebben gereden was er niks aan de hand, en liep de motor gewoon netjes. Dus heb ik (11-02-2012) vele onderdelen nagekeken, maar mocht niks helpen en gaf geen verschil: 1: Alle stekkers schoongemaakt, en nagekeken. 2: Luchtleidingen gecontroleerd op scheurtjes etc.... 3: Luchtmassa meter stekker los haal valt deze gelijk uit. Dus na mijn weten functioneert deze wel? 4: Verdeler/Verdelerkap Rotor is 1 jaar oud, en lijkt mij in orde. 5: Relais nagekeken en stevig aangedrukt. (ook nr.32) Afgelopen weekend (18-02-2012) het volgende vervangen: 6: Blauwe temp. sensor. 7: Zwarte temp. sensor. 8: Nieuwe bougies. In het begin liep na het vervangen van deze onderdelen de NZ motor stationair perfect, en beter als voorheen ooit heeft gelopen. Tijdens een stukje rijden begon de wagen te stotteren bij lage toeren en bij terug schakelen wat hij voorheen nog nooit heeft gedaan. Want bij een warme motor liep de wagen voorheen altijd perfect. Nu heb ik dus onderdelen nieuw vervangen, en loopt de wagen nog slechter als voorheen. Bij het starten valt hij nu continu na 5 sec alweer uit, en wil stationair nu niet meer blijven lopen. Daarbij heb ik ook het gevoel dat hij op 3 poten loopt. Daarnaast heb ik de computer al op de kachel laten drogen, maar dit mag helaas ook niet helpen. Wat zou eventueel nog een oorzaak kunnen zijn....................? Last edited by henkwassenaar : 21-02-2012 at 13:36. |
#2
|
||||
|
||||
opvoerpomp in de tank?
|
#3
|
||||
|
||||
Hield de Golf tijdens het rijden ook in en bleef hij hikken? Dat probleem heb ik ook gehad, bij mij zat toen Relais32 niet goed vast. Misschien daar even kijken?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#4
|
||||
|
||||
Deze heb ik allemaal nagekeken en stevig aangedrukt, dus dat is ook niet het probleem...........
Blijf het vreemd vinden dat door nieuwe onderdelen te plaatsen hij slechter is gaan lopen. |
#5
|
|||
|
|||
Ik heb zo,n probleem ook gehad met m,n polo 86c met dezelfde motor.
Bij mij was de slang van de stationair luchtregelklep onder het inlaatspruitstuk ervanaf geschoten, heeft me 3 dage gekost voordat ik dat gevonden had. |
#6
|
||||
|
||||
Of misschien een weigerende injector?
|
#7
|
||||
|
||||
Ontsteking/vervroeging al nagekeken?
|
#8
|
|||
|
|||
Vacuumpaddestoel op je ontsteking is misschien lek? Die van mij kreeg ik daarmee ook bijna niet van zijn plek bij lage toeren.
|
#9
|
||||
|
||||
Ik zal deze week de verdeler incl. rotor en verdelerkap etc even compleet vervangen. Kijken of het hier aan ligt.
Kreeg al van meerdere te horen dat hier het probleem eventueel aan kan liggen. Nu nog even op zoek naar een andere of nieuwe............... Dus wie er eventueel nog een heeft liggen, let me know. Last edited by henkwassenaar : 22-02-2012 at 19:47. |
#10
|
||||
|
||||
Vandaag nogmaals wat onderdelen vervangen, waarbij het probleem zo goed als het nu lijkt eindelijk is opgelost.
Na afstelling 2 maal een proefrit gereden, zonder enige probleem. Stationair loopt de wagen nu ook perfect. Morgenvroeg met koude motor nogmaals proberen, en hopen dat het probleem nu is verholpen. Eerder deze week al de volgende onderdelen vervangen: - Blauwe temp. sensor. - Zwarte temp. sensor. - Nieuwe bougies. Daarnaast vandaag de volgende onderdelen vervangen: - Verdeler - Verdelerkap - Halgever - Rotor - Bougieskabels - Bobinekabel - Alle vacuumleidingen plus koppelingen vernieuwd Ook deze week de computer een paar dagen op de kachel laten drogen. (wat denk ik niet het probleem was, maar toch) Bij deze bedankt voor de nodige info................ |