#1
|
|||
|
|||
Koppeling slipt
Hallo,
zoals de titel aangeeft slipt mijn koppeling. Het is als ik in zijn twee en drie wat gas geef om in te halen het ergst. Ik heb de auto pas een week, ik heb twee weken een proefrit gemaakt en toen was er niks aan de hand, toen was wel de temperatuur 10 graden boven nul. Kan het ermee te maken hebben dat het nu zo erg koud is? Ik heb nog niet erg veel kunnen rijden met de auto om uit te proberen hoe hij zich houdt als ik een uur gereden heb en de temperatuur van de motor enzo wat is opgelopen. Ik heb met het wegrijden geen last enzo van een slippende koppeling, alleen in zijn twee en drie. Iemand met hetzelfde probleem, of iemand met de oplossing? Het gaat trouwens om een Bora v5 110KW uit 2000 met 169dkm Alvast beddankt Groet Patrick
__________________
Het leven zonder een VW is als leven met een vrouw, kan ik me helemaal niks bij voorstellen. |
#2
|
||||
|
||||
Slip = slip daar zou de temperatuur weinig aan kunnen veroorzaken, maar de v5 koppelingen gaan wel hard op het moment, misschien toch een seizoens gebonden iets?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
temperatuur maakt niets uit. Als je de bora bij een dealer of handelaar hebt gehaald zou ik die trachten te vragen voor een oplossing. Met een week mag je dit absoluut niet verwachten, zelfs als je een meeneemprijs hebt betaald.
|
#4
|
|||
|
|||
Heb hem particulier gekocht, wel wat van de prijs afgehaald door dit probleem. Maar dacht misschien is het evt een koude probleem ;-)
__________________
Het leven zonder een VW is als leven met een vrouw, kan ik me helemaal niks bij voorstellen. |
#5
|
|||
|
|||
Gewoon de koppeling laten vervangen.
|
#6
|
||||
|
||||
Als je het in de 2 en 3 hebt, moet het in de 4 of 5 nog erger zijn.
Gewoon vervangen...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#7
|
|||
|
|||
Ok, gaan we een afspraak maken. Weet iemand wat de kosten zijn ongeveer?
__________________
Het leven zonder een VW is als leven met een vrouw, kan ik me helemaal niks bij voorstellen. |
#8
|
||||
|
||||
Hangt er vanaf waar je hem naar toe brengt, heb je een vertrouwd adres, zou ik hem daar heen brengen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
|||
|
|||
plaat drukgroep en druklager zitten op 240 euro ex btw
arbeid moet je zon 4 uurtjes aanhouden niet te lang mee doorijden, anders kan je je dubbelmassa ook weggooien
__________________
Golf MKIV gti under construction |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Hangt er vanaf, tot motornummer 059642 heb je 220mm set nodig. vanaf dan 230mm set. Daar zit wel 120 euro prijsverschil tussen Ik zou gelijk je 2-massa vliegwiel eruit gooien en een vaste Sachs set halen Quote:
Dat is zeker waar
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
Idd zowiedo vliegwiel vv. Zo voorkomje de.ergernis om latet nog een x de boel los te halen.
|
#12
|
|||
|
|||
Heb al een afspraak gemaakt, een vriend van me werkt bij ATS in Rijswijk. Hij kijkt ook gelijk de bak ff na, en als daar wat aan mankeert maakt hij dat ook gelijk. Scheelt weer ook ;-)
__________________
Het leven zonder een VW is als leven met een vrouw, kan ik me helemaal niks bij voorstellen. |
#13
|
|||
|
|||
Zo, de koppeling is vervangen. Er is ook achter gekomen dat er in de versnellingsbak drie bouten ontbraken, heel apart. Hij lekte daardoor geen olie, maar daar had ik dus nooit zelf achter gekomen ;-) Nu alleen nog even laten uitlijnen, rustig de koppeling inrijden en dan kunnen we weer knallen. Daar waar hij voor is gehaald ;-)
__________________
Het leven zonder een VW is als leven met een vrouw, kan ik me helemaal niks bij voorstellen. |
#14
|
||||
|
||||
Koppeling inrijden? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
|||
|
|||
Diegene die het heeft ingebouwd werkt bij een bedrijf dat alleen maar versnellingsbakken en koppelingen doen. En hij zei dat ik de eerste 200 kilometer rustig moest rijden, neem aan dat hij er wel verstand van heeft. Iemand andere ervarinhgen ermee?
__________________
Het leven zonder een VW is als leven met een vrouw, kan ik me helemaal niks bij voorstellen. |
#16
|
|||
|
|||
Gewoon mee rijden zoals je normaal ook doet, inrijden is nergens voor nodig.
|
#17
|
|||
|
|||
Ok, dat scheelt weer ;-) Kan ik gelijk die v5 testen haha, bedankt voor de response
__________________
Het leven zonder een VW is als leven met een vrouw, kan ik me helemaal niks bij voorstellen. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Idd gewoon normaal gaan rijden. Bij mij op het werk gaat na het vervangen van de koppeling gewoon 30ton achter de truck. Nog nooit van inrijden gehoord Iig mooi dat het weer voor elkaar is
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#19
|
||||
|
||||
Tis wel raadzaam om even kalm aan te doen, maar daar valt normaal rijden ook onder geloof ik
Als je geen nieuw vliegwiel monteert moeten de oppervlakken even inslijpen op elkaar, net als bij remmen. Met een paar keer wegrijden is dit echter al voor elkaar. Wat je kennis bedoelde is niet de eerste km's alleen maar stoplichtsprintjes doen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
|||
|
|||
Zo, een paar rondjes gereden. Wat een verschil zeg, rijd weer als nieuw. Zal binnenkort ook foto's gaan plaatsen van mijn nieuwe aanwinst ;-)
__________________
Het leven zonder een VW is als leven met een vrouw, kan ik me helemaal niks bij voorstellen. |