![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Leute,
Nadat eergisteren de caddy niet meer wilde starten, dacht ik dat de accu kapot was, nieuwe accu erin, starten en nog niks, aangeduwd, 500 meter gereden en vervolgens viel de motor uit, en was op geen enkele manier meer aan te krijgen. vanmiddag met een camera in de cilinders gekeken, en blok is is overleden. terwijl deze pas 62.000 gelopen had. De caddy is uit 2002 en ziet er uit als nieuw, dus deze wordt ook gemaakt. nou zijn we aan t twijfelen tussen reviseren of een ''nieuw'' 2de hands blok. welke motoren zijn zo over te hangen in een caddy, volgens mij die polo,ibiza,cordoba? zijn er meerdere auto`s die ik kan gebruiken voor de motor. betreft een 1,4 16v benzine. is een gereviseerd blok die bijvoorbeeld voor de revisie 300.000km gelopen heeft net zo goed als een ander blok met minder dan 100.000km ervaring? snap er geen zak van, t blok in de mk2 draait met gemak 385.000km op benzine, en de ander haalt de 70.000 nog niet. ![]() Geert
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Op werk hebben we een lupo 1.4 16v staan deze was ook uitgevallen motor aan krukas gedraaid en ging niet gewoon muurvast dus kop eraf krukas draaide weer alleen 1 van de nokkenassen zat muur vast. Nieuwe kop erop en ding loopt weer. Wat zag jij via de camera in de cilinders?
Persoonlijk zou ik nooit een 1.4 16v kopen eerder voor een 1.6 of 2.0 gaan
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#3
|
||||
|
||||
![]() eigenlijk t zelfde, aan krukas gedraaid,daar zat geen beweging meer in. en maar bij deze zit t probleem in de zuigers,of zuigerveren.
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 06-02-2012 at 20:11. |