#1
|
||||
|
||||
1.6 TD (JR) start maar blijft niet draaien
Zoals de titel al zegt, zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=eA_rk1KFy34
Hij heeft een tijd stil gestaan en ik heb het filter vervangen en vol gegooid met diesel maar ik weet niet zeker of hij dan goed ontlucht is. Hij start elke keer zoals in het filmpje. Ik zou zelf denken dat als ie elke keer start dat hij ook diesel aan kan zuigen... Ik ben nog helemaal nieuw met diesels, wie kan me helpen? |
#2
|
||||
|
||||
Als je dieselfilter verv. En je vult em niet start hij en valt na ong. 10sec uit daarna start je door tot de motor weer loopt dus dat lijkt mij niet het probleem.
Probeer ook eens met choke aan of maakt dat geen verschil? Gasgeven maakt dat nog uit?
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#3
|
||||
|
||||
Choke aan/uit of gas geven maakt geen verschil, het is gewoon elke keer hetzelfde.
Ik heb een vacuumpomp besteld (om vanuit de retourleiding het systeem vol te trekken) en ik ga de retourleidinkjes vervangen want die zijn aardig rot. Binnenkort meer! |
#4
|
||||
|
||||
dieseltje ontluchten door 4de dieselleiding ff los te halen op de verstuiver (sleutel 17) en te starten dan issi zo ontlucht. maar door een lange tijd stilstaan kan de dieselpomp defect zijn!
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Ok dat zal ik even proberen, maar welke is de 4e? Dichtsbij de distributieriem of juist die het verste er vanaf zit.
|
#6
|
|||
|
|||
Wij Europeanen tellen van links naar rechts toch :P
Maar dus even serieus.... Links is 1 Rechts is 4 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is links en wat is rechts haha Maar degene het verst van de distributiezijde af
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
je moet die aan de versnellingsbak kant hebben.
Ik heb er zon lucht balgje tussen gezet dan kun je hem met de hand ontluchten. Deze plaats in de aanvoerleiding tussen filter en blok . Kost zon 10 euro bij een automaterialen zaak. Kijk ook even of hij wel voorgloeid. succes
__________________
DIRTY DIESEL |
#9
|
||||
|
||||
Haha mooie verwarring kan je er van krijgen, het is in ieder geval duidelijk nu!
Hij gloeit wel voor! |
#10
|
||||
|
||||
Een maat van me zei dat de startmotor misschien wel blijft hangen, ik zal hem morgen even loshalen en kijken of het helpt als ik hem een beetje smeer.
|
#11
|
||||
|
||||
Hij loopt! De ontluchtingsnippel van de dieselfilter behuizing bleek te lekken.
Nou draait hij alleen wel vrij hoge toeren stationair en reageert nog niet op het gaspedaal. Ook komt er elke keer een hele dikke blauwe wolk uit de uitlaat, maar dat zal er wel een beetje bij horen denk ik? |
#12
|
|||
|
|||
Weet je zeker dat je pomp goed is?
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif |
#13
|
||||
|
||||
Nee, ik heb de caddy gekocht zonder dat hij liep.
Kan het zijn dat de vervroeger blijft hangen? Ook als ik gas geef met de gasschuif zelf reageert hij er niet op En het lijkt alsof hij koelvloeistof terug het reservoir in drukt Lekke kop(pakking)? Last edited by Mad Max : 29-01-2012 at 16:16. |
#14
|
||||
|
||||
http://youtu.be/PDw1lYCDbr8
Na het filmpje overstroomde het reservoir langs de sensor. Kop er maar eens afhalen denk ik? Of komt dit door verkeerde afstelling van de pomp? Gezien hij toch niet reageert op gas geven en een hoog stationair heeft. Last edited by Mad Max : 30-01-2012 at 19:17. |
#15
|
||||
|
||||
loopt niet echt fris ..
vint hem ma vreemt schudden ,, loopt op 3 cylinders .mischien een gloeier druk opbouwen hoort zoizo niet . succes vrgr gooigolf Last edited by gooigolf : 31-01-2012 at 07:16. |
#16
|
||||
|
||||
Een maat van me zei dat dat straaltje gewoon normaal is en betekent dat de waterpomp zn werk gewoon doet. En kan die rook niet te maken hebben met verkeerde afstelling van de pomp icm langere tijd stil staan?
Hoe bedoel je trouwens vreemd schudden? De auto staat op kriksteunen en heeft geen einddemper. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
straaltje is niet normaal, het systeem bouwt druk op en moet de druk binnen kunnen houden, als die daar gaat lekken betekend dat 1. de afsluiting bij de sensor op t koel reservoir is niet goed meer 2. er is teveel druk en dat wil die kwijt. zelf denk ik dat die teveel druk opbouw heeft. ik neem aan dat dit een koude start was, en dat de motor niet al een half uurtje had gelopen. dat aangenomen mag die niet zo snel zoveel druk hebben. oorzaken hiervan kunnen zijn 1. thermostaat kapot.( mocht t wel een warme motor geweest zijn) het water kan niet circuleren. zet uit, en zoekt een uitweg. 2. koppakking er tussen uit. koelwater in de verbranding ruimte, daardoor witte rook uit de uitlaat (koelwater brandt niet zo lekker) en druk van de cilinders in het koelwater circuit, en die druk zoekt dan ook weer de weg naar buiten. als ik naar het filmpje kijk en luister valt mij ook op dat de motor niet lekker loopt, ik zou bijna denken dat 1 van de cilinders niet mee doet. Last edited by keesf : 30-01-2012 at 23:05. |
#18
|
||||
|
||||
Het was een koude start inderdaad. Ik weet zeker dat de afsluiting bij de sensor niet meer goed is, toen ik (tijdens het filmpje) de dop dicht draaide en de motor uitzette liep het langs de sensor naar buiten.
De waterpomp pompt toch altijd, met een koude motor zou hij het dan toch om de thermostaat moeten bypassen? Komt dat "niet lekker lopen" niet gewoon door de open pijp? Als ik naar achteren film klinkt het heel anders dan onder de motorkap. Verder startte hij in 2x proberen, op 3 poten zal dat toch niet zo makkelijk gaan? Of onderschat ik de TD nu? Kan de rook ook ergens anders door komen? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. dat straaltje in je reservoir is normaal .. dat is je circulatie .. van je pomp ... maare als je de motor zo hoort lopen klinkt het idd dat hij 1 niet meeneemt. kan 1 van gloeiers zijn .. maar moet hij na paar tellen wel weer goedlopen , laat hem eens warm lopen en kijken wat hij doet . alle punten goed optijd zetten .. moet hij gewoon goedlopen .. anders is er meer aan de hand .. succes er mee .. |
#20
|
||||
|
||||
Straaltje is idd wel normaal! juist goed.
Aan de motor te horen zou ik eerst een andere pomp proberen en misschien een paar andere verstuivers en de gloeiers vernieuwen. Denk dat je dan al een heel eind bent. |