Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-01-2012, 21:46
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default 1.6 TD (JR) start maar blijft niet draaien

Zoals de titel al zegt, zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=eA_rk1KFy34

Hij heeft een tijd stil gestaan en ik heb het filter vervangen en vol gegooid met diesel maar ik weet niet zeker of hij dan goed ontlucht is. Hij start elke keer zoals in het filmpje.

Ik zou zelf denken dat als ie elke keer start dat hij ook diesel aan kan zuigen... Ik ben nog helemaal nieuw met diesels, wie kan me helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 24-01-2012, 23:38
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Als je dieselfilter verv. En je vult em niet start hij en valt na ong. 10sec uit daarna start je door tot de motor weer loopt dus dat lijkt mij niet het probleem.
Probeer ook eens met choke aan of maakt dat geen verschil?
Gasgeven maakt dat nog uit?
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #3  
Old 25-01-2012, 10:12
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Choke aan/uit of gas geven maakt geen verschil, het is gewoon elke keer hetzelfde.
Ik heb een vacuumpomp besteld (om vanuit de retourleiding het systeem vol te trekken) en ik ga de retourleidinkjes vervangen want die zijn aardig rot.

Binnenkort meer!
Reply With Quote
  #4  
Old 25-01-2012, 14:47
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

dieseltje ontluchten door 4de dieselleiding ff los te halen op de verstuiver (sleutel 17) en te starten dan issi zo ontlucht. maar door een lange tijd stilstaan kan de dieselpomp defect zijn!
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 25-01-2012, 16:05
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Ok dat zal ik even proberen, maar welke is de 4e? Dichtsbij de distributieriem of juist die het verste er vanaf zit.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-01-2012, 16:13
DHeitkonig DHeitkonig is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 302
Send a message via MSN to DHeitkonig
Default

Wij Europeanen tellen van links naar rechts toch :P

Maar dus even serieus....
Links is 1
Rechts is 4
Reply With Quote
  #7  
Old 25-01-2012, 16:32
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by DHeitkonig
Wij Europeanen tellen van links naar rechts toch :P

Maar dus even serieus....
Links is 1
Rechts is 4


Wat is links en wat is rechts haha Maar degene het verst van de distributiezijde af
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2012, 17:18
Rientjes's Avatar
Rientjes Rientjes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 94
Default

je moet die aan de versnellingsbak kant hebben.
Ik heb er zon lucht balgje tussen gezet dan kun je hem met de hand ontluchten.
Deze plaats in de aanvoerleiding tussen filter en blok .
Kost zon 10 euro bij een automaterialen zaak.
Kijk ook even of hij wel voorgloeid.

succes
__________________
DIRTY DIESEL
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2012, 17:30
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Haha mooie verwarring kan je er van krijgen, het is in ieder geval duidelijk nu!

Hij gloeit wel voor!
Reply With Quote
  #10  
Old 26-01-2012, 21:28
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Een maat van me zei dat de startmotor misschien wel blijft hangen, ik zal hem morgen even loshalen en kijken of het helpt als ik hem een beetje smeer.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-01-2012, 17:16
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Hij loopt! De ontluchtingsnippel van de dieselfilter behuizing bleek te lekken.
Nou draait hij alleen wel vrij hoge toeren stationair en reageert nog niet op het gaspedaal. Ook komt er elke keer een hele dikke blauwe wolk uit de uitlaat, maar dat zal er wel een beetje bij horen denk ik?
Reply With Quote
  #12  
Old 28-01-2012, 18:37
Fasterd Fasterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 148
Default

Weet je zeker dat je pomp goed is?
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85

GOLF MK1 1500LS AUT '79

http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif
Reply With Quote
  #13  
Old 28-01-2012, 20:26
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Nee, ik heb de caddy gekocht zonder dat hij liep.
Kan het zijn dat de vervroeger blijft hangen?
Ook als ik gas geef met de gasschuif zelf reageert hij er niet op

En het lijkt alsof hij koelvloeistof terug het reservoir in drukt
Lekke kop(pakking)?

Last edited by Mad Max : 29-01-2012 at 16:16.
Reply With Quote
  #14  
Old 30-01-2012, 15:17
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

http://youtu.be/PDw1lYCDbr8

Na het filmpje overstroomde het reservoir langs de sensor.

Kop er maar eens afhalen denk ik?

Of komt dit door verkeerde afstelling van de pomp? Gezien hij toch niet reageert op gas geven en een hoog stationair heeft.

Last edited by Mad Max : 30-01-2012 at 19:17.
Reply With Quote
  #15  
Old 30-01-2012, 19:36
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

loopt niet echt fris ..
vint hem ma vreemt schudden ,, loopt op 3 cylinders .mischien een gloeier
druk opbouwen hoort zoizo niet .
succes
vrgr gooigolf

Last edited by gooigolf : 31-01-2012 at 07:16.
Reply With Quote
  #16  
Old 30-01-2012, 22:20
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Een maat van me zei dat dat straaltje gewoon normaal is en betekent dat de waterpomp zn werk gewoon doet. En kan die rook niet te maken hebben met verkeerde afstelling van de pomp icm langere tijd stil staan?

Hoe bedoel je trouwens vreemd schudden? De auto staat op kriksteunen en heeft geen einddemper.
Reply With Quote
  #17  
Old 30-01-2012, 23:03
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by Mad Max
Een maat van me zei dat dat straaltje gewoon normaal is en betekent dat de waterpomp zn werk gewoon doet. En kan die rook niet te maken hebben met verkeerde afstelling van de pomp icm langere tijd stil staan?

Hoe bedoel je trouwens vreemd schudden? De auto staat op kriksteunen en heeft geen einddemper.



straaltje is niet normaal, het systeem bouwt druk op en moet de druk binnen kunnen houden, als die daar gaat lekken betekend dat
1. de afsluiting bij de sensor op t koel reservoir is niet goed meer

2. er is teveel druk en dat wil die kwijt.

zelf denk ik dat die teveel druk opbouw heeft. ik neem aan dat dit een koude start was, en dat de motor niet al een half uurtje had gelopen. dat aangenomen mag die niet zo snel zoveel druk hebben.

oorzaken hiervan kunnen zijn

1. thermostaat kapot.( mocht t wel een warme motor geweest zijn) het water kan niet circuleren. zet uit, en zoekt een uitweg.

2. koppakking er tussen uit. koelwater in de verbranding ruimte, daardoor witte rook uit de uitlaat (koelwater brandt niet zo lekker) en druk van de cilinders in het koelwater circuit, en die druk zoekt dan ook weer de weg naar buiten.

als ik naar het filmpje kijk en luister valt mij ook op dat de motor niet lekker loopt, ik zou bijna denken dat 1 van de cilinders niet mee doet.

Last edited by keesf : 30-01-2012 at 23:05.
Reply With Quote
  #18  
Old 30-01-2012, 23:35
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Het was een koude start inderdaad. Ik weet zeker dat de afsluiting bij de sensor niet meer goed is, toen ik (tijdens het filmpje) de dop dicht draaide en de motor uitzette liep het langs de sensor naar buiten.

De waterpomp pompt toch altijd, met een koude motor zou hij het dan toch om de thermostaat moeten bypassen?

Komt dat "niet lekker lopen" niet gewoon door de open pijp? Als ik naar achteren film klinkt het heel anders dan onder de motorkap. Verder startte hij in 2x proberen, op 3 poten zal dat toch niet zo makkelijk gaan? Of onderschat ik de TD nu?

Kan de rook ook ergens anders door komen?
Reply With Quote
  #19  
Old 31-01-2012, 07:13
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Mad Max
Het was een koude start inderdaad. Ik weet zeker dat de afsluiting bij de sensor niet meer goed is, toen ik (tijdens het filmpje) de dop dicht draaide en de motor uitzette liep het langs de sensor naar buiten.

De waterpomp pompt toch altijd, met een koude motor zou hij het dan toch om de thermostaat moeten bypassen?

Komt dat "niet lekker lopen" niet gewoon door de open pijp? Als ik naar achteren film klinkt het heel anders dan onder de motorkap. Verder startte hij in 2x proberen, op 3 poten zal dat toch niet zo makkelijk gaan? Of onderschat ik de TD nu?

Kan de rook ook ergens anders door komen?

hallo ..

dat straaltje in je reservoir is normaal ..
dat is je circulatie .. van je pomp ...
maare als je de motor zo hoort lopen klinkt het idd dat hij 1 niet meeneemt.
kan 1 van gloeiers zijn .. maar moet hij na paar tellen wel weer goedlopen ,
laat hem eens warm lopen en kijken wat hij doet .
alle punten goed optijd zetten .. moet hij gewoon goedlopen ..
anders is er meer aan de hand ..
succes er mee ..
Reply With Quote
  #20  
Old 31-01-2012, 08:39
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Straaltje is idd wel normaal! juist goed.
Aan de motor te horen zou ik eerst een andere pomp proberen en misschien een paar andere verstuivers en de gloeiers vernieuwen.
Denk dat je dan al een heel eind bent.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum