|
||||
|
||||
SLS AMG Roll over
|
||||
|
||||
Nope, kan niet, is reclame
Voor de wiskundigen onder ons, iemand die kan bereken hoe snel je moet rijden om het eventueel te kunnen?? Grtz Jel
|
||||
|
||||
Wat een über vet geluid!
Als je maar snel genoeg rijdt zal het vast wel mogelijk zijn...
|
||||
|
||||
Officieel schijnt het te kunnen, is laatst een documentaire over geweest, je zou met 400+ het kunnen redden, maar ze kunnen niemand vinden die het durft...
Schijnt met UP-force te maken, net als downforce een wagen naar beneden drukt, is UP-force het tegenovergestelde... ( up-force is een zelf bedacht woord, dus zoek niet op wiki ernaar of zo )
|
||||
|
||||
Clarkson heeft dit een keer met een Twingo in een rioolbuis o.i.d. gedaan. Dat ging (net) goed.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ging dat niet over een langere afstand ondersteboven rijden? Ik heb er ook wel eens een deel) van gezien. Mij lijkt hetgeen je in het filmpje theoretisch vrij goed mogelijk, in de praktijk zou ik het persoonlijk niet zomaar proberen
|
||||
|
||||
Quote:
Het blijft gewoon downforce, maar dan ondersteboven, de spoilers e.d. drukken de auto tegen de grond/oppervlak. Maar dit is eigenlijk gewoon middelpuntvliedende kracht, door snel een looping te maken blijf ja aan de "grond", net hetzelfde als een emmer water met je arm ronddraaien, het water zal in de emmer blijven omdat je het er in drukt. Werkt ook perfect met SLS'en en Twingo's.
|
||||
|
||||
Quote:
Was ook getruceerd. Als dit echt kon zouden wel meer mensen het geprobeerd hebben.
|
||||
|
||||
Het schijnt toch echt te kunnen.
klikkerdeklik |
|
||||
|
||||
nou, wie gaat er met zijn golf vr6/G60/r32 of eender welke beestige motor het eens uittesten voor ons?
|
|
||||
|
||||
eerste dat ik dacht toen ik dit filmpje zag: dat kan niet
ma als t echt is,
|
||||
|
||||
Dit ka dan wel
Fifth gear loop http://youtu.be/wiZoVAZGgsw en nog wat andere filmpjes http://youtu.be/G6TLRpFvg7w http://youtu.be/x6kmi4r9wxw
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 18-01-2012 at 13:21. |
|
|||
|
|||
porsche heeft ook een auto gemaakt die theoretisch onderstenboven kan rijden.
kwestie van snelheid en een hoop downforce |