#1
|
|||
|
|||
vw kantelzuigers 1.4 16v
Ik heb een vw polo 1.4 16v, wanneer je de auto start hoor je een getik en na 10 minuten is de de tikken wat minder maar je hoort het nog steeds. ben bij verschillende garage';s geweest ( ook bij de vw dealer ) meerderheid zij dat het de kantelende zuigers het was. Advies was zo doorte rijden kon verder geen kwaad, ook omdat de kosten voor een nieuwe zuigers behorlijk duur zijn, alleen dat ik het getik wel zo horen. Vroeg me af of er een andere oplossing hiervorr was, en als er liefhebbers zijn die voor een kleine vergoeding het willen maken hoor ik het ook
Groet Ed |
#2
|
||||
|
||||
Klinkt mij eerder als een gevalletje 'kleppen stellen.' Als een zuiger gaat kantelen moet er toch wel heel wat fout gaan denk ik?
|
#3
|
||||
|
||||
Je kunt bij dit type helemaal geen kleppen stellen. En het is zoals jij het verteld inderdaad kantelende zuigers, komt wel eens voor bij deze motoren.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#4
|
|||
|
|||
kleppen stellen haha is hydraulisch toch?? misschien wil iets dikkere/dunnere olie helpen ofzo anders zou ik gewoon het spul uit elkaar laten halen want lijkt me wel erg irritant.
|
#5
|
|||
|
|||
dat kost klauwen met geld zuigers vervangen
is idd een 1,4 16v kwaal, golf 4 en lupo hebben het ook. kleppen stellen is idd hydraulisch zelf 25 jaar terug al in me polo. |
#6
|
|||
|
|||
Meestal worden de zuigers niet vervangen maar het complete onderblok.
|
#7
|
|||
|
|||
en hoeveel kost zo onderblok en hebben jullie enige idee waar ik deze kan vinden
ED |
#8
|
|||
|
|||
VAS Demontage Den Dolder die doet enkel VAG modellen.
__________________
Vw Golf TDI 1985 |
#9
|
|||
|
|||
Hoi Ed,
Wij hebben pas een 1.4 aangepakt. Deze had een hoog olieverbruik en 1 van de distributieriemen was gebroken. Gevolg was dat de kop en 8 kleppen gerepareerd moesten worden. Ook de zuigers hebben we vervangen omdat de olieschraapveren vast zaten (waarschijnlijk door het kantelen van de zuigers). Al met al kwam deze reparatie op bijna € 1500,-. De motor draait nu weer als een zonnetje en heeft geen olieverbruik meer. Het is best een hoop geld, maar je weet wel wat je hebt. Gr. Cees |
#10
|
|||
|
|||
oke, want de distributieriem en spanrollen zijn vorig jaar door de dealer vervangen en ik heb hierop nog garantie ( 2 jaar ). Ik ben bij de dealer geweest zij zeggen dat ze willen kijken alleen als het het geen gevaletje distributieriem is dat dan de kosten voor mijn zijn. Uurloon van de dealer is rond de 110 euro. Maar ik heb inmiddels de auto door verkocht en heb inmiddels een andere polo waar ik wel goed ging horen of de motor in orde was. Ider geval bedankt voor jullie reactie
|
#11
|
|||
|
|||
als die andere polo ook een 1.4 16v is dan kun je er van uit gaan dat hij dat ook heeft. Bij mij hoor ik het af en toe bij het belasten van de motor.
|
#12
|
||||
|
||||
Wij hebben een Golf 4 met een 1.4 16v. Geen last van getik of gerammel. Ook geen olieverbruik. Heb er laatst naar verstaan bij de (duitse) dealer waar we de auto hebben gekocht. Er zijn inderdaad veel van die dingen met dit probleem. Maar als zo'n auto goed behandeld is en goed onderhouden, kan zo een motor lang mee.
Kennis van ons heeft een Bora met 1.4, gekocht met 130.*** op de klok en dat ding rammelt en rookt aan alle kanten.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#13
|
||||
|
||||
ook ik heb dat probleem.(56000 gelopen)
Is er een goedje wat je door ju olie gooien kan zodat het geluid minder wordt ? |