Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2012, 11:33
derbyken's Avatar
derbyken derbyken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 12
Default Motorprobleem

Ik heb een probleem met de motor van mijn VW Derby 1.3 GLS uit 1977.
Het is een 1.3HH blok en heeft een solex 31 pict 5 carburator met watergekoelde automatische choke. Moet er wel bij vertellen dat de motor net terug is gestart na 10 jaar stilstand.

Motor start behoorlijk goed maar draaid heel onregelmatig als deze koud staat. Er valt niet mee te rijden als deze koud is. Motor houd in bij accelereren.
Eens de motor goed warm is draaid deze veel mooier en kan je doortrekken zonder dat de motor zich in houd. Ik dacht dat de automatisch choke niet werkte, maar blijkbaar wel. Na 1 maal gasgeven voor ik hem start slaat de choke klep dicht. Bij het warmer worden van de motor gaat deze langzaam open. Dus de werking zou moeten goed zijn.

Het volgende wat ik dan denk is een probleem bij de ontsteking, maar kan dit?
want als hij warm is draaid deze wel mooi. Moet wel zeggen dat ik de ontsteking niet kan regelen zoals het moet. Heb geen informatie hierover, ook geen vraagbaak. Contactpuntjes zijn nieuw gestoken met een opening van 0.6mm. Maar of dit oke, is, geen idee! Ook het goed stellen van de verdeler is op het gevoel gedaan daar ik geen stroboscooplamp heb.

Iemand die me kan vertellen wat het probleem is?
Is er ook een mogelijkheid om de ontsteking te regelen zonder stroboscooplamp?
En iemand die de juiste afstand kent tussen de contactpunten voor dit type motor?

allemaal al avast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2012, 12:24
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

vermoed toch iets met de choke of brandstoftoevoer. Die automatische choke carbjes staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid overigens.

Te arm mengsel. draai de boegies er maar uit en kijk naar de kleur. Op bedrijfstemperatuur maakt dat niet zo erg veel uit. Maar juist bij koude motor heb je wat extra benzine nodig.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!

Last edited by The_Maxx : 04-01-2012 at 12:26.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-01-2012, 19:29
derbyken's Avatar
derbyken derbyken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
vermoed toch iets met de choke of brandstoftoevoer. Die automatische choke carbjes staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid overigens.

Te arm mengsel. draai de boegies er maar uit en kijk naar de kleur. Op bedrijfstemperatuur maakt dat niet zo erg veel uit. Maar juist bij koude motor heb je wat extra benzine nodig.


Ga er dit weekeind eens grondig naar kijken maar mijn choke werkt zoals hiervoor beschreven. Dit is toch de goede werking? Kan het misschien aan een membraam liggen waar een scheurtje in zit of zo door de ouderdom?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum