Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-04-2005, 09:06
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default GTI 16v overzetten in 1600 8v

Hoi,

Ik kan een Golf 2 GTI 16v van iemand overkopen voor weinig. Het enige dat "gaar" is, is de versnellingsbak (volgens hem). Misschien dat het alleen het schakelsysteem is, maar dat terzijde.

Nu heb ik zitten denken om het blok en alles over te bouwen naar mijn 1600 8v Memphis, omdat deze Golf GTI te lelijk is (vindt ik :P)

Moet er veel gebeuren en aangepast worden om een 16v in te bouwen? Dan denk ik aan subframe, motorsteunen, aansluitingen van electra, koelvloeistof, en overige kabels.

En een 2e punt, past een 1600 8v versnellingsbak (5 bak) op een 16v? Mocht deze gaar zijn dan is er nog niks aan de hand.

En als laatste wil ik weten of de koppelingsplaten van een 1600 8v op een 16v kunnen (deze heb ik namelijk 1500km net vervangen)

Alvast bedankt
Gijs
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #2  
Old 06-04-2005, 12:09
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Je hoeft weinig te veranderen, de koppelingsplaat pakken die bij de bak hoort.
Kan allemaal wel maar beetje rustig rijden is wel aan te raden met de kleine koppeling en kleine homokineten van de 1600.
Subframen en motorsteunen hoef je ook niet te vervangen indien ze in goede staat zijn.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #3  
Old 06-04-2005, 12:21
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,669
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Als het ff kan (alle delen in goede staat) is het het beste om de complete voortrein in 1x over te zetten van de 16V. Dus subframe+draagarmen+fusees+remmen+motor+bak. Ben je snel klaar en hoef je weinig te kutten met lastige bouten enzo.
Ik zou je graag laten zien hoe e.e.a. gaat, maar aangezien de site niet meer bestaat waar mijn fotoverslag op stond...helaas
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #4  
Old 06-04-2005, 12:24
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

pleur je het toch in word documentje dan pleur ik het wel online want deze vraag komt wel 3X in de week op dit forum voorbij
Reply With Quote
  #5  
Old 06-04-2005, 12:25
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,669
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Op DIT forum?? dat geloof ik niet
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum