#1
|
||||
|
||||
Geventileerde schijven
Forumleden,
Mijn remblokken en schijven van m'n Jetta (1.3 uit '82) zijn zo goed als op. Nu zit ik te denken om voor geventileerde schijven te monteren. Ik heb al wat rondgezocht op internet en op het forum, maar kom er nog niet helemaal uit. Dus mijn vragen, heeft een van jullie ervaring met het veranderen van massieve schijven naar geventileerde? Welke schijven incl. remblokken kan ik het beste gebruiken? en moet ik nog meer aanpassen, zoals andere klauwen oid? Alvast bedankt, Martijn |
#2
|
||||
|
||||
Moet je kijken of je VWII of VWI remklauwen hebt. Dat staat op de klauw. De remblokken van VWI zijn klein en vierkant.
Met VWII klauwen ben je klaar met andere schijven en blokken. VWI VWII Last edited by EelcoB : 20-12-2011 at 15:27. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat ik dan VWI klauwen heb? |
#4
|
||||
|
||||
Ja klopt, zijn VWI
VWII klauwen monteren, geventileerde schijven en bijbehorende blokken. Ik heb het zelf ook zo gewijzigd bij twee mk1's VWII zit vaak op mk1 cabrio's met 1.8l motor
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ok duidelijk, wat waren ongeveer de kosten van dit? (alleen aanschaf , monteren komt goed) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Alles tweedehands zul je op 50-100 euro moeten tellen. Alleen de klauwen kun je vaak al voor 40euro uithalen. Moet je alleen nog nieuwe schijven en blokken kopen. Setje schijven/blokken kun je met een beetje zoeken op i-net vaak al voor 60euro uithalen. Tweedehands kun je wel eens geluk hebben dat het allemaal nog goed is. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zitten in het land verdeeld verschillende aanbieders van tweedehands mk1 spul. onder andere in Twello.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#7
|
|||
|
|||
kijk eens op marktplaats staat genoeg van dat spul
|
#8
|
||||
|
||||
Ik haal dit topic maar weer eens uit het stof aangezien mijn remblokken opnieuw versleten zijn. En ik het nu wel echt door wil zetten vanwege een voller spaarpotje.
Ik heb een golf 3 staan met VWII remklauwen, maar ik denk niet dat ik dat zo over kan zetten? Kunnen jullie mij wat meer vertellen wat er bij het monteren van VWII klauwen op een mk1 komt kijken en of ik de VWII klauwen van de golf 3 kan gebruiken?
__________________
Mijn Jetta 1.3 C '82 |
#9
|
||||
|
||||
Iemand heeft dit toch wel al eens gedaan?
__________________
Mijn Jetta 1.3 C '82 |
#10
|
||||
|
||||
Gewoon proberen wist niet dat de VWII klauwen ook op de MK3 voor kwamen wel op de MK2.
Als je schijven ook 4x100 zijn gewoon alles over zetten en anders eerst de hart op hart maten van de bevestiging van de klauwen na meten. En kijken of dit over een komt met die van de MK1
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
|||
|
|||
Golf 3 remmen hebben toch net als de golf 2 de geleiders vast op de fusee ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#12
|
||||
|
||||
Klopt, je hebt de beugel nodig bij de mk1 waarop de klauw gemonteerd wordt. Komplete vwII klauwen inklusief houder (beugels) kopen, dan de geventileerde schijven met bijbehorende blokken monteren en klaar is kee.... ik bedoel Martijn
Als er op de mk3 al VWII klauen zitten is dat idd zonder de beugel, beter koop je een set van de mkI cabrio vanaf het 1.6 blok. Hierop zitten meestal VWII klauwen. Alleen heeft de 1.6 (EW) ongeventileerde schijven. De klauwen zijn echter hetzelfde, maar je hebt dan bij de geventileerde schijven, dunnere blokken dan bij ongeventileerde. Wanneer je de klauwen van een GTI kunt bemachtigen, heb je zelfs een betere beugel en heb je wat meer keuze in velgen zonder dat ze tegen de beugel aanlopen.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#13
|
||||
|
||||
Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Dan ga ik zoeken naar een goed setje met de beugel en laat ik de mk3 voor wat het is. Wanneer lopen de velgen tegen de beugel aan, is dat bij een bepaalde inchmaat of et-waarde?
__________________
Mijn Jetta 1.3 C '82 |
#14
|
||||
|
||||
Ik weet niet precies welk type velg het was, maar de ET maakte hierin weinig uit volgens mij. Ik had dat gelezen op golfcabrio.com
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#15
|
||||
|
||||
Ok, nou ik denk dat het wel moet lukken met m'n 15" zomerwielen. En al helemaal met m'n standaard 13" winterwielen haha. En anders passen en meten.
__________________
Mijn Jetta 1.3 C '82 |
#16
|
||||
|
||||
Je heb idd 2 verschillende types VWII klauwen 1 liep bij mij ook aan tegen me velgen
Dat was de gene die een beugel voor langs had lopen. VWII met beugel voor langs VWII zonder beugel voor langs
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#17
|
||||
|
||||
En hoe zit die gemonteerd aan het fusee? Of hoort dit fusee bij de VWII klauwen? Wat ik kan niet zonder aanpassing de VWII klauwen monteren op mijn eigen fusee met VWI klauwen denk ik?
En bedankt voor de duidelijke foto's!
__________________
Mijn Jetta 1.3 C '82 |
#18
|
||||
|
||||
dat past gewoon, zolang het maar geen g60 klauwen zijn.
grootste zonder adapters zijn 256mm schijven van een scirocco 16v |
#19
|
||||
|
||||
Je kan het gewoon zonder aanpassingen monteren, je moet alleen wel de juiste beugels hebben om de VWII klauwen te monteren.
Dat wil dus zeggen, met de beugel om ze los op een fusee te kunnen monteren zoals bij een Golf 1 GTI (bijvoorbeeld). Golf 2 en 3 hebben voor de 239mm schijven een fusee met de beugels eraan vast. Ik heb op mijn Jetta 1 een setje remklauwen van een Polo 86c gemonteerd, dit zijn geloof ik VWII klauwen met ongeventileerde schijven. Paste er zo op Polo maakt dus ook gebruik van een losse beugel om de klauwen te monteren op het fusee. Deze heb ik erop zitten....zijn dat nou VWII klauwen of niet? Last edited by Gertjan : 13-04-2013 at 10:25. |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
ja |