#1
|
||||
|
||||
Audi 100 GL 5E 1977
Zal onze laatste aanwinst ook maar eens hier neerzetten.
Meeste zullen mij al wel kennen maar voor diegene die me niet kennen, ik ben Frans en woon samen met me vrouwtje Evelien in Zwolle. Nadat onze zoon Nico op 5 September jongstleden was geboren werd het helaas tijd om afscheid te gaan nemen van de Cupra aangezien de kinderwagen e.d. met geen mogelijk in deze auto paste. Het moest sowieso een oldtimer gaan worden en uitgekomen bij een Audi 100 GL 5E uit 1977. Ding was van de 2e eigenaar, origineel NL, nog maar 73.000km op de klok en alle onderhouds & instructieboekjes, garantiebewijzen, folders, brochures e.d. aanwezig bij de auto! Was destijds s'werelds 1ste 5 cilinder injectiemotor met 136pk. Velours bekleding en tapijt, getint glas en volgens de brochures was een dubbeltonige claxon destijds zeer exclusief Van te voren zoveel mogelijk info over deze auto's opgezocht en zo kwam ik bij een topic hier op t forum uit van Martijn zijn Audi 100 L5D. Na wat contact over en weer bood Martijn aan mee te gaan kijken bij de Audi, thanks daarvoor Eenmaal aangekomen was ik en volgens mij Martijn ook redelijk snel verkocht, tuurlijk had ze her en der een klein plekje en een krasje maar voor een auto van 34 jaar oud nog in uitmuntende conditie. Na aankomst thuis de auto grondig gereinigd, gekleid, gepolished en gewaxt. Hierna de auto weggebracht om het interieur te laten stoomreinigen. Interieur was al netjes maar na al die jaren wel een beetje smoezelig geworden, nadat ik de auto terug kreeg zag het interieur er weer uit als nieuw. Volgende in de 2 to list was het aanschaffen van een verlagingsset / schroefset. Na veel te hebben rond gemaild / gebeld bleek dit nogal lastig te gaan worden. Was maar 1 aanbieder die wat kant en klaar had liggen, was TA Technix met een setje -40mm dempers & veren maar vond -40mm niet echt de moeite waard. Koni, KW, FK, en nog vele andere fabrikanten, niemand wou ze vingers eraan branden maar kwam uiteindelijk uit bij Supersport die de uitdaging wel zag zitten en nog voor een hele nette prijs ook. Afijn, onderstel eronder vandaan gehaald en alles opgestuurd naar Supersport Germany. Last edited by vw-unit : 05-12-2011 at 15:53. |
#2
|
||||
|
||||
Tijdens het wachten op de aangepaste veerpoten vast 2 setjes Ground Zero speakers aangeschaft,
een setje op de originele plek in het dash gemonteerd (moest 1 en ander aanpassen ivm ruimte gebrek) en een setje onder de hoedenplank gemonteerd (wou geen gaten in de hoedenplank maken). Ook een andere radio ingebouwd met mp3, 2x usb poort en bluetooth handsfree e.d. Alle originele bekabeling laten liggen en originele speakers & radio (beide waren nog in goed werkende conditie) netjes opgeborgen voor als ik dit in de toekomst ooit weer zou willen terug bouwen. Alvast het subframe en achterbrug gespoten met zwarte tectyl & remklauwen, remankers en remtrommels gespoten met hittebestendig matzwart. Na 4 lange weken kreeg ik eindelijk me nieuwe onderstel terug en wat was ik blij zeg. Ze had nog wat lager gemogen maar helaas gaat de set niet verder dan dit. Ding laten uitlijnen en camber laten stellen op 1,5 graad negatief en wat maakt zon onderstel een verschil in wegligging bij zon boot Next up is het monteren van een 3 Inch RVS S-rohr en het plaatsen van een Audi 100 type 44 5-bak. Wil de radiateurkap, kleppendeksel & distributiekap hittebestendig matzwart spuiten, nog een "kleine" sub & amp netjes in de kofferbak inbouwen & bekleden met bruine skai en ben ondertussen aan het rondkijken naar een leuke set brede 17 Inch velgen. Ben nog op zoek naar een bruine of groene pookknop voor een 5-bak waarvan de achteruit naast de 4 en dus achter de 5 zit. Zoe daarnaast het verstelknopje voor de rechterspiegel. Als iemand nog wat weet let me know aub. Knopje voor de spiegel hoeft niet perse in dezelfde kleur te zijn, dit kan ikzelf nog wel in kleur spuiten. En zoek nog een afdekplaatje voor de ruitenwisser (EDIT; reeds voorzien) Last edited by vw-unit : 15-12-2011 at 11:02. |
#3
|
||||
|
||||
Heel erg vet!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#4
|
||||
|
||||
wat een uberstoer ding, die kleur ook
__________________
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
geniale bak!
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Wat een gaaf ding!
|
#7
|
||||
|
||||
Mooie Audi! Wat voor velgen gaan er onder komen?
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#8
|
||||
|
||||
wat een mooie nette auto. de verlaging is gaaf!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#9
|
||||
|
||||
Mooie wagen!
|
#10
|
|||
|
|||
Supergaaf ding !
|
#11
|
||||
|
||||
Hele dikke bak.
En hebben ze nu gewoon van je originele onderstel een schroefset gemaakt? Hoe stoer is dat dan! |
#12
|
||||
|
||||
Wauw..!! wat een nette complete auto!
Heel veel rijplezier!
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#13
|
||||
|
||||
echt een hele mooie.
__________________
Audi A4 Avant Porsche 944 |
#14
|
|||
|
|||
Nette audi! Net nieuw...
Die verlaging staat super. Zelf had ik ook het plan om mijn 100 te verlagen (ivm een hangende kont) maar liep tegen dezelfde probleem op dat er niks standaard op de markt is. In welke prijsklasse zit je nu voor het hele set.
__________________
Golf V GTI Audi 100 CS 5S 1982 |
#15
|
|||
|
|||
waaaaah echt super dik zoo oude audi, echt gewooon dik!!
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Qua velgen weet ik nog niet wat het word, helaas is er in steek 4x108 barweinig keuze. Ben momenteel in onderhandeling over een setje RH ZW1 in 9&10x17Inch alleen twijfel ik als dit bij de auto zou ogen maar dat zien we vanzelf wel mocht de deal doorgaan. Quote:
Deels, alleen aan de voorzijde zijn de veerpoten nog origineel. Veerpoten zijn ingekort, schroefdraad op getapt, kortere demper in gezet, toplager van type 44 erop gezet en uiteraard een nieuwe kortere veer. Achter hebben ze aan de hand van het origineel wat ik had opgestuurd een bestaande demper en veer (ook van een type 44) uitgezocht en opgestuurd. Quote:
In totaal net onder de 700 euro maar het viel ze wel tegen zeiden ze. Ze moesten de toplagers veranderen omdat het met de originele niet ging werken. Omdat we van te voren al een totaalprijs hadden afgesproken heb ik de toplagers voor de helft van de prijs gekregen dus denk dat je nu iets duurder uit zou zijn als ze het weer zouden doen. Al met al vind ik het nog een koopje voor zon unieke set, als ik kijk dat de schroefset voor me pa ze A6 al meer dan 1000 euro koste en dit was een kant en klare set. Last edited by vw-unit : 05-12-2011 at 19:14. |
#17
|
|||
|
|||
Daar is dan eindelijk het topic van de Audi!!
Vond het leuk om met je mee te gaan kijken bij deze hele nette 100. verlaging staat hem trouwens goed en wat betreft de steek maat, je kan hem ombouwen naar 5x112
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#18
|
|||
|
|||
Zeker een nette Audi!
Niet teveel aan doen, net zoals je zei: een paar dikke wielen en meer niet!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#19
|
||||
|
||||
Damn
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
||||
|
||||
Vette bak! Soms nog een beetje spijt dat ik m'n typ 43 200 turbo heb verkocht...
Het blijven mooie boten!! deze zeker!!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |