Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-11-2011, 19:21
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default 300 PK Bak kapot nu sperdiff ??? 1.8t 20v gti

Hallo forumleden,
Ik heb een vraag over mijn golf 4 gti 1.8 turbo 20v. De auto komt uit 1999 en heeft nu precies 2 weken geleden 298 pk 366 nm op de testbank gehaald bij TVS. Hiervoor heeft de auto ook al een lange tijd met 241 pk gereden. Dit is wat er aan de auto gedaan is.

-Garrett gt2860RS
-Grote kanalen spruitstuk
-FMIC intercooler
-Forge dumpvalve
-Chip op maat II
-410CC Bosch injectoren
-3 Inch downpipe + 3 inch katvervanger
-Drijfstangen & zuigers (origineel)

PROBLEEM:Ik heb een week later mijn bak kapot gereden heel stuk er uit geklapt allemaal olie op de weg. Dit gebeurde toen ik van 1 vol optrok. Weet niet hoe ik het moet uitleggen maar de auto ging toen soort van stuiteren. En toen in 1 keer bam, kningelede knligende kling. Ik aan de kant gezet ik dacht is iets anders. Maar helaas niet.


MIJN VRAAG:
Kan ik weer een originele 1.8t bak van een golf 4 GTI er opzetten! (zonder dat die kapot gaat ) dus dat ik pech heb gehad ?

Is een TT 1.8t bak misschien een optie en heeft deze origineel een SPERDIFFERENTIEEL of is er een bak van een andere auto sterker?



Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en dat jullie mij antwoordt kunnen geven op mijn vraag want ik kan het ook niet zomaar op google vinden helaas.

alvast bedankt!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 11-11-2011, 19:55
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Dat de bak stuk gaat ligt vaak aan de rijstijl
Wat is er stuk ? Zijn de klinken uit het dif gesprongen, of is de satalieten as gebroken?
Als de klinken zijn gesprongen wijst richting veel clutchdump etc , en als de satalieten as is gebroken wijst op veel wielspin trekken , en burn outs etc. het dif wordt hierdoor extreem belast en hierdoor breekt de as.

De bak moet dit vermogen in principe wel kunnen hebben.
De tt bak is precies hetzelfde alleen met andere overbrengingsverhouding.
Wil je een extreem sterke bak moet je er andere tandwielen in laten zetten.
SQS of bv Quife levert zulke sets.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #3  
Old 12-11-2011, 20:37
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

oke dank je wel. ik zal even kijken wat er precies gebroken is. Maar een TT bak heeft het niet sterker of iets dergelijks ? Dat jij weet ? Maar hij moet het dus inpricipe kunnen houden?
Reply With Quote
  #4  
Old 13-11-2011, 09:28
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

De bak moet het in principe wel kunnen hebben .
Ik ken meerdere golfjes met veel vermogen die allemaal zo`n bak gebuiken.
Wil je een sterkere bak moet je een van de latere golf 4 gti`s nemen.
Deze hebben een bak van het type 02M.
Dit is een 3 assige 6 bak en veel sterker uitgevoerd.
Je moet dan alleen wel er andere aandrijfassen , vliegwiel , koppeling ,drukgroep , startmotor en baksteun bij hebben .
En er zal ook nog wel wat ander klein materiaal nodig zijn maar dit zijn de hoofdlijnen.

Als je klinken uit het dif zijn kun je een andere bak nemen en hier direct de klinken uit het dif laten halen , en deze vervangen door een boutenset.

Je kunt ook deze bak repareren en er bv direct andere overbrengingen in laten zetten afgestemd op jou vermogen.
Ik ken wel iemand die je daar heel goed mee verder kan helpen.
Bij belangstelling even PM.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #5  
Old 13-11-2011, 12:51
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Die 366Nm moet je met een 02J wel aankunnen mits de bak goed gebouwd is en er boutjes+moertjes in het kroonwiel zitten. Ik kan je wel een bak bouwen met aangepaste verhoudingen etc. Heb ook tandwielsets (Gemini/Drenth/Quaife/RBacci) voor 02A/J/C en Drexler sets en tandwielen/overbrengingen/assen die ik zelf laat maken voor 02M.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #6  
Old 13-11-2011, 15:43
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

hallo jongens bedankt voor de hulp!

Maar 02J bak dat is van een golf 4 gti uit 2002 ongeveer ? Is gewoon bakcode toch 02J ? En ik moet een vijf bak hebben want anders moet ik weer heel me schakeltoren enzo veranderen neem ik aan? of kan dit zomaar ? melg60 kan je mij toevallig een prijs sturen ? en de opties ?De bak die ik nu heb is onbruikbaar want zit een gat in!

Het doel is gewoon om weer te kunnen rijden heb namelijk nu al meerdere tegenslagen gehad achter elkaar. Er komt tevens ook meteen een nieuwe koppeling in is een originele koppeling voldoende kan deze dat houden of moet deze ook sport/versterkt? En met het vliegwiel hoe zit dat want daar heb ik ook het 1 en ander over gelezen?

alvast bedankt!
Reply With Quote
  #7  
Old 13-11-2011, 19:58
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

als u bak er toch af moet, en uw originele koppeling toch versleten is, kan je er evengoed een versterkte in steken
nuja dat is wat ik vind

grtjs
Reply With Quote
  #8  
Old 13-11-2011, 22:25
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ik kan je geen bericht sturen want je inbox zit vol.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #9  
Old 13-11-2011, 22:42
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

ohw ik zal m even legen!

obimaster. Dat klopt wat je zegt alleen er zit 200 euro verschil in! en orignele moet het ook gewoon houden volgens mij. maar dat weet ik dus niet zeker
Reply With Quote
  #10  
Old 11-12-2011, 21:31
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Kan dicht probleem opgelost close/
Reply With Quote
  #11  
Old 11-12-2011, 22:45
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Ben wel benieuwd naar de oplossing dan
Reply With Quote
  #12  
Old 12-12-2011, 11:37
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

is een originele bak onder gekomen.. Ik heb gewoon veelste lomp gedaa met de oude bak en dat klopt ook wel :P auto rijd weer fijntjes :P
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum